Alexander89s Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Måtte gå til tannlege for 2 uker siden, fordi fyllingene i et hull hadde løsnet. Etter å fått ny fylling så løsnet den igjen idag. Har jeg krav på ny (gratis) fylling? Eller må jeg punge ut med 1000kroner ++ til? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hadde eg vært deg så hadde eg ringt til tannlegen å hørt med han. Fant litt info på dagbladet. Reklamasjon Når har vi rett til å reklamere på det arbeidet tannlegene gjør? Hvor kan jeg eventuelt får informasjon om dette? Jeg må si meg oppgitt når behandling koster så mye i utgangspunktet, og et år og to år etter må ny behandling foretas på samme problem, og jeg må betale regningen - igjen!!! Innsendt av: Anna Jeg synes du skal spørre tannlegen din om hva som er årsaken. Noen ganger kan vi være uheldig med jobben vi gjør, og da vil de fleste av oss gjøre det om uten vesentlig kostnad for pasienten. Andre ganger har man rett og slett valgt et rimelig alternativ, noe som kan vise seg å holde dårligere. Hør med tannlegen din først. Hvis du ikke er fornøyd med svaret, og tannlegen er medlem i Tannlegeforeningen, kan du kontakte den lokale klagenemnden (du får oppgitt kontaktperson gjennom Den norske tannlegeforening i Oslo). Denne vil vurdere kvalitet og gir pasienter medhold dersom de mener at tannlegen bør gjøre om arbeidet eller betale tilbake honoraret. Du kan også kontakte det lokale helsetilsynet, men de vurderer primært om tannlegen følger lover og forskrifter, og har ikke til oppgave å ta stilling til om du bør få penger tilbake eller jobben gjort på nytt. Carl Christian Blich Link Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Reklamasjon Når har vi rett til å reklamere på det arbeidet tannlegene gjør? Hvor kan jeg eventuelt får informasjon om dette? Jeg må si meg oppgitt når behandling koster så mye i utgangspunktet, og et år og to år etter må ny behandling foretas på samme problem, og jeg må betale regningen - igjen!!! Innsendt av: Anna Jeg synes du skal spørre tannlegen din om hva som er årsaken. Noen ganger kan vi være uheldig med jobben vi gjør, og da vil de fleste av oss gjøre det om uten vesentlig kostnad for pasienten. Andre ganger har man rett og slett valgt et rimelig alternativ, noe som kan vise seg å holde dårligere. Hør med tannlegen din først. Hvis du ikke er fornøyd med svaret, og tannlegen er medlem i Tannlegeforeningen, kan du kontakte den lokale klagenemnden (du får oppgitt kontaktperson gjennom Den norske tannlegeforening i Oslo). Denne vil vurdere kvalitet og gir pasienter medhold dersom de mener at tannlegen bør gjøre om arbeidet eller betale tilbake honoraret. Du kan også kontakte det lokale helsetilsynet, men de vurderer primært om tannlegen følger lover og forskrifter, og har ikke til oppgave å ta stilling til om du bør få penger tilbake eller jobben gjort på nytt. Carl Christian Blich http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/14/476725.html http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=138124 http://www.tannlegeforeningen.no/cda/storypg.aspx?id=676&zone=70&parentzone=10&Ver=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå