Akidon Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Plutselig her om dagen fungerte ikke nettverket lenger. Dvs jeg er tilkoblet men ingenting fungerer. Slår jeg av tilkoblingen får jeg heller ikke koblet til. Som regel må jeg restarte maskinen får at det skal fungere igjen. Reparer tilkobling fungerer ikke. Begynner å bli kjedelig å restarte støtt og stadig, og er kanskje på tide å finne løsningen på problemet, og da mener jeg ikke win reinstall. Any clues anyone? Endret 29. april 2010 av Akidon Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) restarte modemet? Endret 25. mars 2010 av www1 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Hadde bare prøvd med å dra ut ledningen før du sa det. Men det viste seg uansett ikke å ha effekten jeg var ute etter å restarte via web interface. Men en ting var imidlertid annerledes. Selv om resten av nettet ikke fungerte. Fungerte skype og web interface til routeren av en eller annen merkelig grunn. Får se hva som skjer nå fremover om det detter ut igjen eller ikke. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 se hvile proxy/port innstillinger de står på, kansje du kan sette resten til det samme, vist jeg forsto deg? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Case solved. Har hatt problemer med litt dårlig kontakt med kabelen som går inn i veggen før. Og nå orket jeg ikke mer. Fant ut at det kanskje bare var det som gjorde. Så jeg åpnet opp boksen som var i veggen. Så litt på loddingene på kretskortet der. Og joda her var det flust av dårlige loddinger. Frem med loddebolten og loddet både her og der. Aldri gjort en så sint lodding før. Men nå ser det ut til å fungere. Skjønner ikke helt hvorfor det hjalp å restarte maskinen når det bare var hardwarefeil i veggen. Men men takk for at du prøvde å hjelpe i alle fall. Edit: Viste seg at det ikke var løst alikevell. Endret 29. april 2010 av Akidon Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Har prøvd en del forskjellig nå. Her er en liten oppsumering av tilstanden: - Routeren går fremdeles selv om denne pcen ikke fungerer. Andre kommer på nett uten problemer. - Jeg har to nettverkskort i pcen. Slutter det ene å fungere pleier jeg nå bare å skifte ved å sette kabelen i det andre nettverkskortet. -Når det skjærer seg mister jeg ikke nettverkstilkoblingen, den bare slutter å fungere. Jeg kan for eksempel ikke pinge routeren. En annen ting er at jeg mister dns server, og mener jeg mister gatway også. Og får gjerne en helt annen ip-adresse av en eller annen merkelig grunn. -Prøvde å sette ip-adresse, gateway, dns osv manuelt uten suksess. Endret 29. april 2010 av Akidon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå