Gå til innhold

Aprilfest 2010 - RandiA - Er våren i rute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dune-referansen til bareanton er ikke dum. Kan også være detaljstudie av et skummelt pulserende slimete vesen fra en eller annen alien-aktig film.

Her er det noe litteratur og film jeg ikke har fått med meg, må jeg innrømme..men det er mye som blir monsterlignende når man kan forstørre det opp. (Dette er så smått..så smått at det nesten ikke syns for det blott øyet)

Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt å fotografer i dag, hverken tid, vær, eller motiver for det..men så falt jeg for fristelsen da denne vår-irisen sprang ut i dag tross sludd og vind. Helt godt fokus var det ikke greit å få i dette aprilværet..så jeg er ikke helt fornøyd med kvaliteten. Bedre en ikke noe foto, kanskje.

Bilde 18– 18.April: Iris reticulata Harmony

post-92574-1271617409,5829_thumb.jpg

Exif: 1/4– f/14.0 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

AF Mode: Manual focusing

Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

Vet ikke om denne var noe bedre:

post-92574-1271617427,1331_thumb.jpg

Lenke til kommentar

13. april: Ser ut som et enormt hulrom, liker at du ikke har mettet fargene for mye her. Det ser for øvrig ut som sensoren begynner å lengte etter en rens nå...

15. april: Her kan jeg bare gjenta ordene fra bareanton, dråpene ga skikkelig liv til Katherine.

17. april: ...tror det meste er sagt her. Når det gjelder Dune, koste jeg meg både med filmen og "The Miniseries".

Lenke til kommentar

13. april: Det ser for øvrig ut som sensoren begynner å lengte etter en rens nå...

Takk for grundige kommentarer...sensorrens? Det har jeg aldri tenkt på, men jeg ser når jeg klikker opp det bildet ja, at det er noen små prikker her og der...kan det kanskje være støv på fremre glass? Så det var det i dag og tørket av litt. Får holde et øye med det der da.

Lenke til kommentar

kan det kanskje være støv på fremre glass?

Hm, hva er fremre glass for noe?

Hva heter det da? På utsiden av glasset på objektivet, Støv-partikler der vil vel vises også, og jeg tror det ble bedre da jeg prukte micro-fille på det i dag...ser ikke slike prikker på bildet i dag...eller?

Lenke til kommentar

Ser da ikke noe prikker på siste bilde... bør jeg levere det til rens da kanskje. Hvor ofte gjør man det da?

Har en del med blenderen å gjøre. Du benyttet svært liten blender på det andre bildet. På spørsmålet om hvor ofte, vil jeg svare "ved behov". Dvs. når du synes det begyner å bli generende.
Lenke til kommentar

Ser da ikke noe prikker på siste bilde... bør jeg levere det til rens da kanskje. Hvor ofte gjør man det da?

Har en del med blenderen å gjøre. Du benyttet svært liten blender på det andre bildet. På spørsmålet om hvor ofte, vil jeg svare "ved behov". Dvs. når du synes det begyner å bli generende.

OK, så den autorens'n er ikke god nok. Fant en nettside om rens som hadde en oppskrift. Da kan man i første omgang begynne med en tørr-rens da, kjøpe seg en blåsebelg, det har de vel på JP.Og bare blåse inn i det store hullet når man har tatt av objektivet.

Lenke til kommentar

Bare spoiler-bilde I dag…gått tom for skikkelige vår-motiver, og vår-været er borte. Håndholdt i vind, så det er ikke særlig å være fornøyd med

Bilde 19– 19.April: Viola tricolor

Exif: 1/125– f/5.0 - ISO 400

Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

post-92574-1271708341,7047_thumb.jpg post-92574-1271708355,745_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Frø hører også våren til, selv om disse har overvintret ute, er de fullt spire-dyktige enda.

Bilde 20– 20.April: Clematis Warzawska Nike - frø

post-92574-1271758248,0339_thumb.jpg

Exif: 1/4– f/20.0 - ISO 200

AF Mode: Manual focusing

Lens: Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...