Gå til innhold

Aprilfest 2010 - RandiA - Er våren i rute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tussilagoen var knallsterk. Overgår nesten sola i utstråling. Liker også seljeskuddet godt.

Dagens alternativ var råtøft (blåveis som åpner seg).

Takk for det,k.n.b, men jeg synes disse motivene mine begynner å bli litt stereotype. (Men,men, hadde jo satt meg fore å vise at våren kommer, og kanskje ta noen av de samme bildene som i fjor...så blir det jo slik da, lite kreativt)

Jøss det var da en skitten blomst. Vasker du ikke blomstene dine som endel av vårpussen altså? ;)

Prøvde litt, men jeg ødela bare...skal se om de andre som kommer senere er litt mere rene og pyntelige :yes:

6 april får jammen hårene til å reise seg :!:

Du er jammen blitt flink på macro Randi :thumbup:

Takk, takk, kunne vært bedre, men veldig travel idag...og det objektivet er veldig bra egentlig, bedre enn 60mm'n, men så er det dyrere også :yes:

Lenke til kommentar

I dag kom jeg hjem så sent, og det regnet så det ble et hastverksbilde av denne sedumen som ble så endret i regn, mørkere liksom. (Har den samme i spoiler på 6. april)

Bilde 8 – 8.April:Sedum spathulifolium i regn

post-92574-1270756083,8927_thumb.jpg

Exif: 1– f/14.0 - ISO 200

Exposure Compensation: 0

Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

Lenke til kommentar

Påfallende kontraster når man ser litt nærmere. Bladene er så blanke at omgivelsene speiles perfekt ytterst, mens det går over i matt metallgrått innerst. Går du og drysser aluminiumspulver på disse?

Neida, helt naturlige de der, de har litt slikt belegg på seg....

Lenke til kommentar

Litt spesiell blomst I dag - del av middagen, det er den siste måneden med R i navnet at Gadus morhua bør fortæres.

Bilde 9 – 9.April: Gadus morhua

post-92574-1270833984,8295_thumb.jpg

Exif: 1/8– f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation: 0

Lens: Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

vårtorsk, for de som ikke så det

Lenke til kommentar

Uffda, skulle kanskje hatt solbriller på seg den vår-torsken, så slapp vi å se de stygge øynene dens.

Stygg og stygg. Litt verre med de flekkene i synsfeltet, hvor er torskelinsepennen? En grei innføring i denne delen av torskens anatomi, men om den har stær blir det vel verken fugl eller fisk.
Lenke til kommentar

Heh - et "sittende og lure"-bilde. Er det en båt? ..Og er det der ganske enkelt en verktøybenk som lener seg mot båten, eller er det en anordning av noe slag som holder båten oppe? ..Og hva er det som egentlig står der? Opp med hånda alle de som ikke klarte å se på bildet uten å holde hodet på skakke og prøve å finne ut av hva det nå står. :new_woot: ..Selv om jeg er en racer i å lese opp ned, så måtte jeg legge hodet på skakke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...