a_aa Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Flott bilde med flotte detljer - kan bare si meg enig Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Ja, selje er særbu. Man ser forskjellen bedre når de er kommet skikkelig i blomst. Hann-kjønnet er de flotteste, mer gule. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det var en fjong vårblomst Håper du kommer med et studie av hannen også Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Det var en fjong vårblomst Håper du kommer med et studie av hannen også Det kan du få med en gang, Tom, men de er nøyaktig to år gamle, og tatt med det forrige kamera. Håper å ta de samme i år, en av utfordringene det: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det kan du få med en gang, Tom, men de er nøyaktig to år gamle, og tatt med det forrige kamera. Håper å ta de samme i år, en av utfordringene det: Takker og bukker - sånne har jeg sett på et tre en gang eller to Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Likte de eksotiske fargene på det første bildet. Det oser varme. Bildet i dag vår også spesielt flott med god komposisjon. Gleder meg til fortsettelsen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Tom: Disse er nok veldig vanlig over alt ja...det er bare å ha øynene med seg. (Nå ser jeg forresten knopper på blåveisen også, så den kommer vel som vanlig med - en dag litt senere) Endret 4. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Gleder meg til fortsettelsen. Hurra..jo visst er våren i rute.C Crocusen blomstrer i dag...tok nettopp bilde, om det ikke er det vakreste foto teknisk sett, så MÅ jeg jo bruke den i dag. (Ut på tur nå, så det blir redigering og opplasting senere, men dagens bilde er så absolutt bestemt) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Ja, her er den da - crokusen, kommer vel flere farger etter hvert, men disse er de første i år. Bilde 5 – 5.April: Crokus - en uke eller to senere i år. Exif: 1/25– f/9.0 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ser ut som sola kommer inn å belyser crokusen fra venstre her og gjør bilde spennende. Jeg likte det veldig godt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Ble litt utvasket egentlig, mye sol i dag, og det var det eneste stedet tilgjengelig å ta bildet fra...(ble for mye buskas hvis jeg skulle komme unna sol) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ser ut som om våren er godt i rute i denne tråden her ja. Som vanlig mange fine og fargesprakende bilder Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Flotte, sterke farger - fint å se at våren er ordentlig på gang andre steder enn Bergen, også Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Knopper på blåveisen også (mulig det er rødveisen min), samme latinske navn på begge: Hepatica nobilis (Hepatica betyr lever, bladene er leverformet, urte-medisinsk brukt til å styrke lever og galleblære) Bilde 6 – 6.April: Hepatica nobilis Exif: 1/250– f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation:-1/3 Lens:Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Alternativt: Sedum spathulifolium (Sølvbergknapp) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det blir mer og mer klart at det like greit å reise nordover som sydover for å finne våren. Blåveisen titter ikke frem her på en stund enda ... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Det blir mer og mer klart at det like greit å reise nordover som sydover for å finne våren. Blåveisen titter ikke frem her på en stund enda ... Bra her nå ja, så lenge det varer, ser på temperatur akkurat nå på kveld og det er +10.5 her. RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Storveis blåveis! Her nede har det vært masser av hvitveis - men gul - hva heter den, tro? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser ut som Trondheim leder på Bergen, gitt! Da er det en trøst å være trønder mellom de syv fjell... Får se om jeg ikke finner en båveis ila uka jeg også, men kan ikke love at bildet blir like bra Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Bilde 7 – 7.April: En vårskitten Haquetia epipactis (Gulskjerm) Exif:1/15– f/10.0 - ISO 160 Exposure Compensation:-1/3 Lens: Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Alternativt: Blåveisen fra i går begynner å åpne seg Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Tussilagoen var knallsterk. Overgår nesten sola i utstråling. Liker også seljeskuddet godt. Dagens alternativ var råtøft (blåveis som åpner seg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå