Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei! Jeg er en ivrig gamer på 14 år , har lenge tenkt på ny pc , har nå en macbook og det er litt begrenset hva spill man kan spille : / Jeg har da vært på komplett.no og lagd meg en handleliste som jeg etterhvert skal kjøpe. Denne handlelisten koster ca 14,5 k , så det jeg lurer på er om noen har noen seriøse tips til hvordan jeg kan spare og tjene penher ? jeg er villig til å selge ting og tang som jeg har f.eks macbooken, ps3 slim og diverse andre ting. Håper noen har noen bra tips, på forhånd takk!! Thomas Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du må selge bra mye brukt Macbook og PS3 for å oppnå 14500 kr. Folk blir nok bare å komme med forslag som at du må skaffe deg jobb. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Ja mente ikke å komme opp med 14,5 k for bare macen og ps3 men liksom som en del av det hele, er det noen type jobb jeg kan få da ? jeg er jo bare 14? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Vent til konfirmasjonen din? (hvis du skal ha det da) Som regel så får man nokk penger til en nice PC Var det jeg gjorde vertfall Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvordan spare: Ikke bruk penger.. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 jada, skal komfe meg har tenkt tanken jeg og, så det blir vel noen komfpenger i pcen. Ja jeg vet jeg ikke skal bruke pengter selvfølgelig men det jeg er ute etter å finne ut er hvordan jeg skal spare, liksom hva jeg kan gjøre for å få penger skjønner? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Slå plen til familie, naboer osv, legg inn en annonse i lokalavisen om at du ønsker å slå plen til sommer, eventuelt rake dem nå når snøen forsvinner. Masse ting du kan gjøre for å tjene penger uten fast ansettelse. Er ikke 14.5k mye for en pc forresten ? Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er vanskelig å spare 14 000 ved å ikke bruke penger.. Det du er nødt til er å få deg en jobb. Gjerne noen bekjente/naboer. Du kan kanskje forhøre deg i butikken om det finnes en sjanse til å få jobb der. -Kristiantre Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Så , jeg spør f.eks folka på rimi om det er noen mulighet for at jeg kan få en små jobb som ryddegutt ellernoe ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det hjelper men jobb er fin fint. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Er det ofte man får jobb i sånne tilfeller? kompiser av meg jobber av og til på diverse butikker men foreldrene deres jobber der så det forandrer vel saken, gjør det ikke? mine foreldre jobber ikke i noen burikk: / men for litt siden spurte jeg på gamestop om en liten ryddejobb men da måtte jeg tydeligvis være atten: ( Men takker for svar skal prøve! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Etter norsk lov må man bare være 15 for mange jobber. (correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Er ikke 14.5k mye for en pc forresten ? Kommer helt ann på hvor interisert man er i PC.. Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Det koster 14,5 k for pc´en , tastatur, mus , musematte, skjerm, headset og ekstern harddisk og os selvfølgelig Endret 25. mars 2010 av Zhensic Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 So hvor mye kan man trekke ifra for det? Random guess= 5k? Lenke til kommentar
Zhensic Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 det eneste jeg kan ta bort er den eksterne , jeg trenger alt nytt for jeg har ikke de andre tingene : / da er det 700 billigere Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvordan mus, tastatur og skjerm? Kan hende det er noe å spare på dem Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Drit i OS, få noen til å laste ned til deg.. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Få deg jobb er genialt. Blir veldig mye penger etter hvert når du jobber ;D Hva med å kjøpe en billigere pc? Kjøpte min for 10k og den funker som bare det Spiller det meste på full grafikk og det blir nok litt bedre enn macbooken din Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 det eneste jeg kan ta bort er den eksterne , jeg trenger alt nytt for jeg har ikke de andre tingene : / da er det 700 billigere Du kan uansett slippe mye billigere unna. 14500 er veldig mye. Ta noen økonomiske valg, mye lurere å kjøpe en pc nå til 9-10k og oppgradere om noen år. Da har du plutselig mye mer igjen for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå