Shadow2007 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Hei. Jeg har et lite problem som jeg skal prøve og beskrive så godt som mulig. Jeg har en stasjonær pc som jeg har koblet til TV'n med HDMI kabel. På min TV har jeg 1 HDMI inngang (burn). Istede for og hele tiden skifte HDMI kabel bak TV'n når jeg skal spille PS-3, X-Box 360 etc, kjøpte jeg meg en ATEN HDMI switcher. Problemet: Når jeg skal skifte fra PS-3 til PC får jeg ikke noe bilde fra PC'n. Det jeg må gjøre da er og trekke ut HDMI kabelen fra switcheren og sette den inn i TV'n. Da "switcher" PC'n min over på HDMI utgangen og bildet kommer. PC'n switcher ikke over på HDMI hvis den står i HDMI switcheren. Hva kan jeg gjøre? Finnes det en keyboard shortcut eller noe sånt? På bærbare har vi jo "FN+F5" etc... På forhånd takk. Endret 25. mars 2010 av Shadow2007 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det du skulle kjøpt i stedet for aten boksen var en hdmi switch med "EDID minder". Dvs, den husker oppløsning/frekvens på hver input mellom hvert skift, og poller (spør) både kilde og display hele tiden. Sånn tror tv hele tiden at noe er tilkoblet, og hdmi-koblingen opprettholdes. Det funker dessverre ikke med noen hurtigtast såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå