Daniboy89 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei! Jeg skal skrive om den norske revolusjon, men finner ikke masse nyttig stoff på nettet, noen her som kan hjelpe meg ? takker for svar Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Hvilken revolusjon? Ser at et historiekurs på UiO har tittelen "1814 - En norsk revolusjon?" men det er da ikke vanlig å omtale 1814 som en revolusjon? (Med forbehold, jeg er økonom, ikke historiker..) Endret 25. mars 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 står i overskriften... den norske! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Ja, jeg kan lese, men er det 1814 du sikter til eller noe annet? Google finner det historiekurset jeg nevnte og en roman.. Endret 25. mars 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, nå er jeg spent, mange år siden jeg gikk på skolen, men lærte aldri om den norske revolusjonen. Gleder meg til å finne ut av hva den gikk ut på? Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 skal skrive om 1814 ja! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Da kan du for eksempel starte her og jobbe deg videre.. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 har du masse peiling på revolusjonene i USA, Frankrike og Norge? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvorfor snakker du om en revolusjon? Det har aldri vært noe slikt her. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 grunnen til at jeg spørr er fordi jeg ikke har peiling! Revolusjonane i England, Amerika og Noreg. Individuell innlevering i historie og filosofi. Oppgåve: Gi ei samanlikning av den engelske -, den amerikanske- og den norske revolusjonen (jmf. Læreboka s.328-346) der du legg vekt på kva som er likt og kva som er ulikt og vurderer grunnane til dette. Det er viktig at de ikkje berre gir eit referat av kva som skjedde, men at de og drøftar og grunngir konklusjonane dykkar. De bør leggje vekt både på den historiske og den filosofiske bakgrunnen til revolusjonane i dei ulike landa. I vurderinga vil eg leggje vekt på at de følgjer oppsettet for oppgåveskriving som de har fått utdelt. Hugs spesielt på kjeldetilvisingar og litteraturliste. Oppgåva må vere på minimum 1000 ord. De må gjerne levere utkast som eg kan gi respons på før endeleg innlevering. Alle må levere på fronter innan den endelege tidsfristen. Planlegg arbeidet godt og ta hensyn til anna skulearbeid. Lever så snart du kan. Endeleg tidsfrist er siste skuledag før påskeferien. De får skuletimane veke 10 og 11 til å arbeide med oppgåva. I desse timane må de sitte og arbeide anten i klasserommet eller på biblioteket. det var oppgaven! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå