Gå til innhold

Hero eller Legend?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg trenger en ny mobil, den jeg har nå har tastene begynt å falle av. For å unngå dette har jeg lys på en Touch mobil..! Jeg har sett litt på Hero, den så fin og fjong ut, men nå for en uke eller to siden så kom Legend! Det jeg lurer på er om, er det vits i å ha legend? Er det verdt den tusenlappen(e)?

Ettersom jeg har lyst på en sånn mobil så er ikke kameraet det aller viktigste. Jeg har ett ordentlig ett som tar veldig mange ganger bedre bilder enn en mobil.

Det virker litt tøft med Android, er OS på Legend mye bedre(anderledes) enn den som er på Hero?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legend er omtrent den samme mobilen som Hero, med noen unntak:

- Nyeste versjon av Android og HTC Sense. Jeg vet ikke når Hero oppgraderes til 2.1, om det er "om noen dager" som khaffner sa, men om det ikke er så lenge til, har vel ikke det så mye å si.

- MYE bedre skjerm av typen AMOLED, mens Hero har TFT-LCD. Dette vil si at fargene på Legend er mye klarere, sortene er mye mørkere, og skjermen bruker mindre strøm.

- Optisk trackpad istedenfor fysisk trackball. Det er individuelt hva man liker best.

- Legend har et unibody chassis i aluminium, som gjør den veldig robust (og gjør at den ser jævlig bra ut :p)

Jeg tror jeg ville kjøpt Legend fremfor Hero selv om den koster litt mer, hovedsaklig på grunn av skjermen og chassiset, og også på grunn av Android 2.1 om det ikke kommer til Hero veldig snart.

Lenke til kommentar

Enig med AudunXetrov her. Legende er kanskje en smule raskere og. Jeg hadde tenkt å bestille Hero, faktisk samme dag som nyheten om Legend og Desire kom på trykk. Etter litt grundig lesing av de 2 mobilene falt jeg på Desire (bare noen få dager igjen nå :dribble: ). Men mitt andrevalg hadde vert Legend. På utseende er Legend overlegen av alle mobiler til dags dato etter min mening.

Bortsett fra denne:

b0035.jpg

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Ja, den der er meget sexy. Det kan godt hende at Legend er raskere enn Hero, selv om den har samme prosessor og RAM. Hittil har jo alle telefoner med Android 2.1 vært lynraske, noe som kan tyde på at 2.1 er mer optimalisert enn 1.6 (selv om hardwaren selvfølgelig også har en del å si :p).

Bra valg med Desire, har selv bestemt meg for den :thumbup: Bare å vente på 8. april da :dribble:

Lenke til kommentar

Hero begynner kanskje å bli gammel, men det er fortsatt en meget god telefon, selv om det er bedre telefoner på markedet. Men som sagt, om man har råd, ville jeg kostet på meg de ekstra hundrelappene for å få en Legend, eller til og med en Desire.

Teknologi er ganske fascinerende, ja ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Desire har et batteri som kun er marginalt større enn batteriet til Legend. I tillegg er det ikke urimelig å anta at den større skjermen og raskere CPU-en trekker mer strøm enn Legend. Derfor blir det spennende å se på hvor dårlig batteritid Desire har.

Jeg lader min Legend i snitt hver tredje dag, så spesielt galt synes jeg ikke det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...