Gå til innhold

Alternativ til Telenors eget routermodem

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bestille ADSL fra Telenor. Under bestillingen vil de pushe et routermodem på meg til 799,-. Jeg er imidlertid mer innstillt på å velge en router selv, f.eks. D-Link DIR-655 eller Netgear WNDR3700 eller en av de jeg allerede har.

Men forstår jeg de rett i at modemet er integrert i Telenor-routeren? Og at jeg da vil behøve et ADSL-modem (og splitter?) i tillegg om jeg dropper Telenors boks?

Jeg har hatt abonnement hos Bluecom/Ventelo før, og da har jeg vært vant til at modemet er en egen liten ukomplisert boks..

Veldig takknemlig for svar!

Endret av tikniver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er telefonuttak, men ikke fasttelefonabbonnement.

Jeg har en splitter liggende, samt. et gammelt ADSL-modem brukt til Bluecom. Er det slik at et hvilket som helst ADSL-modem (Annex_B) vil gjøre nytten uten videre konfigurasjon?

edit: Jeg klarer ikke finne ut om mitt gamle modem er Annex_B. Men om Annex_B er norsk standard(?) støtter det vel det? Det er i hvert fall typen Billion BIPAC 5100SM.

Endret av tikniver
Lenke til kommentar

Det Annex_a/b som er vanlig i Norge, kommer av ISDN er fremdeles i bruk.

Kan TENKE meg til at de fleste modem fungerer. Men sier ikke dette med sikkerhet.

Men, vil heller annbefale deg å kjøpe en ruter, for å så sette modemet/routeren din i bridge mode. ^^

Lenke til kommentar

Ja, takker så mye for hjelpsomme svar. Det virker litt tvilsomt i forhold til disse Bluecom-modemene, det virker ikke som det finnes noe webinterface eller IP-adresse å koble seg til på de.. For man må vel kunne sette det opp med PPPoE og Telenors brukernavn og passord?

Men heldigvis har jeg fått tak i et rutermodem fra en som hadde Telenor ADSL tidligere! Så det ordner seg uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...