Gå til innhold

artifacts og blinkende pixler på desktop (m både Radeon 4850 og R. 5770)

nanuen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har slitt litt med pc'n min i det siste og håper kanskje noen her inne kan gi meg noen tips.

Jeg har:

Processor: Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~3.2GHz

Memory: 8192MB RAM (husker ikke produsent og sånt i farta, men har kjørt endel tester uten å finne feil på minnet)

Graphics Card: ATI Radeon HD 4850 - som nå nettopp ble byttet til XFX Radeon HD 5770

1x 320GB Western Digital IDE

2x 1TB Western Digital ATA100 disker

2x 500GB Western Digital S-ATA disker

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7100)

BIOS: BIOS Date: 08/20/08 13:30:42 Ver: 08.00.14

PSU: Hiper 630W

Problemene jeg har hatt er at det kommer opp artifacts og blinkende pixler (som regel lyseblå) litt her og der på desktopen. Det merkelige er at de IKKE kommer opp i spill, men når det er som værst med artifacts og blinkende pixler på desktopen i win så hakker spillene noe grusomt. Jeg har dobbeltsjekka at det ikke er noe som ligger løst i pc'n / at ikke noe forstyrrer etc, så jeg tenkte kanskje det kunne være noe feil med 4850 kortet jeg hadde, så jeg kjøpte meg et nytt et (5770) på komplett og satt det inn igår og installerte nye drivere. Til å begynne med virka det fint, men nå er de blinkende pixlene tilbake.

Jeg fjernet catalyst 10.2 (uansett versjon jeg har kjørt tidligere) og driverne + alt det andre tullet AMD bundler i den programvarepakken de prakker på folk.

Så restartet jeg pc'n, kjørte CCleaner og Driver Sweeper for å renske resten, så restartet jeg pc igjen, og så installerte jeg catalyst 10.3. Resultatet ble bedre, men fortsatt blinkende pixler litt her og der fremdeles.

Jeg har også testa med en annen skjerm, og de samme feilene kommer opp der også.

Så det jeg lurer på er om det kan være en generell feil med driverne fra ATI i win7, for når systemet er totalt strippa for drivere og kun kjører basic innstillinger så har den ingen av de samme feilene (sånn reint bortsett fra at man kan jo ikke bruke dét som en løsning). Og når skjermen kjører via VGA istedet for DVI så er det heller ingen blinkende pixelfeil.. (men VGA er jo heller ingen holdbar løsning på ting).

Noen som har noen tips that could help a girl out? :p

(og hvis noen foreslår å oppdatere biosen så fortell meg gjerne -hvordan- også, for dét har jeg ikke stort peil på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...