Gå til innhold

Spillkritikerlauget stiftet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun en av disse anmelderne i formannskapet/styret jeg ser på som skikket til å være meningsførende- og bærende om noe som helst. Enkelte av de som nevnes burde aldri fått lov til å publisere fra noe annet sted enn gutterommet, så jeg har ikke akkurat enorme forventninger til dette lauget.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Kun en av disse anmelderne i formannskapet/styret jeg ser på som skikket til å være meningsførende- og bærende om noe som helst. Enkelte av de som nevnes burde aldri fått lov til å publisere fra noe annet sted enn gutterommet, så jeg har ikke akkurat enorme forventninger til dette lauget.

Og hvorfor det? Er det noen meninger de har som ikke du deler? Eller er det måten de leverer meningene sine på? Eller mener du de ikke har nok kunnskap å formidle innen spill?

Rent personlig ser jeg ikke så negativt på dette, så lenge det ikke forhindrer mangfold. Noe standardisering ønskes i hvert fall ikke, jeg håper spillanmeldere får frihet til å vise kreativitet og variasjon uten at det skal kritiseres.

Og så håper jeg jo det hjelper til å spre kunnskap fremfor fordommer. De får ha lykke til og gratulerer med fødselen :)

Lenke til kommentar

Og hvorfor det? Er det noen meninger de har som ikke du deler? Eller er det måten de leverer meningene sine på? Eller mener du de ikke har nok kunnskap å formidle innen spill?

Litt av alt, mest de to siste. Jeg ser ikke bort i fra at de innehar en viss kunnskap - men den kommer aldri til syne så lenge de likevel alltid er tvunget til å gjemme den bak en fasade av lave inngangsterskler, fordi publikasjonen de representerer ikke har spill eller forbrukerteknologi som hovedfokus. I tillegg har minst en av dem en historie med å - under pseudonym - skrive sinna artikler fulle av bevisste misforståelser og faktafeil, sannsynligvis utelukkende for å øke antallet pageviews. Slikt gjør vedkommende vanskelig å ta på alvor, uansett sammenheng.

Lenke til kommentar

Hadde kanskje også vært lurt å standardisere måten spill blir anmeldt på innenfor kategorier? :)

Nei, er du sprø? God kritikk behandler et spill på spillets premisser, og gode spill søker vanligvis ikke å tilpasse seg bestemte kategorier. Dessverre blir spillene bare mer og mer klisjemessige (og får bedre og bedre karakterer), og en standardisering av kritikken vil bare forsterke dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...