Trondster Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Kjøre RAW og ta på "auto" sier han? Auto kjører kunn på JPG, det gjør alle de automatiske på den sisten av hjulet. Dette er rubbish.Auto blir automatisk blender/tid/fokus. Dette påvirker også RAW. Det du ikke får med deg er er etterbehandlingen kameraet gjør på JPG. Grunnen til at det ble kommentert er nok at enkelte kamerahus skrur av RAW i grønn firkant-modus (og portrettmodus, landskap etc) - min 20D gjør dette. Det er med disse kameraene ikke mulig å ta RAW-filer i grønn firkant-modus. Derfor. Om D90 har denne "funksjonaliteten" vet jeg ikke. Endret 26. mars 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det vanskeligste under vatn, er å halde kameraet stille når du tar bilde. Blir veldig fort uskarpt. Men så mangler du gjerne lys for å kunne redusere lukkehastighetene. Derfor er blitz ganske nyttig. Her kan du sjå nokon av undervannsbilda eg har tatt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Om D90 har denne "funksjonaliteten" vet jeg ikke. Det har man allerede bekreftet at den har i denne tråden Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Har nå tatt noen bilder under vann.. har liksom bare somlet meg på havflaten, og ca 1 meter ned.. så bildene har blitt nokså greie.. ikke gjort noe Photoshopping med dem enda.. tatt noen i .jpg og de fleste under vann i RAW! De har blitt sånn passe bra.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Om D90 har denne "funksjonaliteten" vet jeg ikke. Det har man allerede bekreftet at den har i denne tråden Sånn går det når man forsøker å gi råd om et kameramerke man ikke kjenner.. Men Hr. Trådstarter - hvilken pose kjøpte du, og evt. hvor? Hvordan er den i bruk? Jeg er i markedet for en sånn selv: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1218028 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Sånn går det når man forsøker å gi råd om et kameramerke man ikke kjenner.. Vel - jeg rettet opp en kommentar fra en som kjente enda mindre til kameraet enn meg, og ikke forstod problemstillingen i det hele tatt.. Er ellers litt skeptisk til sånne kameraposer - er litt for redd for utstyret - men det er så dømrade dyrt for et skikkelig hus fra Ikelite eller lignende.. Men - pose vs. hus-problemet løser seg selv - har ikke dykket på et par år, og har for tiden virkelig ikke tid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå