|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Nettverkskortet funker helt greit ved innstallasjon av redhat8, men kun med 10mbit. Når jeg prøver å innstalere driverne fra www.smc.com kommer en haug med feilmeldinger, er det noen som vet hvordan jeg kan få gjort slik at kortet opererer med 100mbit på nettverket? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Har nå funnet ut at feilen ligger i at jeg ikke får laget en fil kalt "tulip.o". Er det noen som kan legge ut en link her til en slik fil som funker til mitt nettverkskort...? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Får du ikke laget filen? Da kan det jo tyde på at du ikke har skrivetilgang i den katalogen. Kan være en fordel å gjøre slike ting som root....har desverre ikke no link for den saks skyld. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Har prøvd med både root og mitt eget. kommer en haug med feilmeldinger når jeg skriver "make"... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Følg guiden og kompiler ny kernel, legg til "vanlig" tulip ( ikke "old" ) i kernel config Lykke til Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 hva slags feilmeldinger kommer da? Hvis du har fått lastet ned riktig driver, så tror jeg ikke det hjelper om du får noen ny link.....du må nok gjennom make allikevel. Er ikke noen ekspert på make akkurat, men tror det kan være fordel med litt mer info hvis du skal få noe mer hjelp. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Det eneste som går galt er som sagt make, så skal tulip.o registreres i mappen under kernel, men tulip.o har jeg ikke sett snurten av enda... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det er beyond me dessverre. Skal ikke forvirre deg med mer av mine antagelser og kanskje hvis. Får håpe du får hjelp av noen dyktige karer her. Btw...sånn derre make greier er no skikkelig dritt... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Har nå lagt inn ny kjerne, men nå virker jo selvsagt mye mindre enn da jeg startet. Denne maskinen skal fremover stå for å støve ned i en kjeller som filserver, så tror jeg prøver meg på en annen distro i morra for å se om noe annet tar det enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå