gerrardo Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg sliter så utrolig for tiden. Skylder 8000 i regninger. Har ikke jobbet på lenge pga personlige problemer. Har nå fått skikk på det, så begynner for fullt igjen på mandag. Men har så mye jeg skylder, skylder også en kompis 1700 som han må ha til neste uke. Hva gjør jeg? : / Foreldra mine har ikke penger mer enn de klarer seg selv! Jeg får ikke utbetalt lønning før den 15.mai.. Hilsen en som ikke ser noen løsning i det heletatt. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du har vel ærlig talt ikke noe annet valg enn å si at du er raka fant fram til du får lønning. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 En god start er å kontakte de du skylder penger og forklare situasjonen. Da kan du muligens få utsatt innbetalingsfristen en stund slik at du rekker å jobbe opp pengene. Du kan også vurdere et lite lån i banken, men kun hvis du er 100% sikker på at du klarer å betale tilbake dette i løpet av noen få måneder hvis ikke vil det kune flytte på problemet og gjøre alt dyrere. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du kan høre med de du må betale regninger til, å få dem utsatt. Hadde lignende situasjon med onecall(dog 4000 kr i regninger, fikk 7 fakturaer med en gang...), og fikk utsettelse. Samtidig, kan du sikkert også be om å kun betale et visst beløp per måned. Si du ikke har mulighet til å betale mer enn så mye som du kan betale. Hvis du er student, så spill studentkortet. "Jeg er student, har ikke mye inntekter" bla bla, funker fint. Det med kameraten din, vet jeg ikke. Lån av en annen kamerat? lol, da får du hvertfal utsatt det. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Men får jeg utsatt det på mastercard feks? Og får jeg lån i banken, de må vel se på inntekter osv? Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du har vel ikke noe annet valg, enn å kontakte banken å spørre. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 nei.. eller.... har kjæreste, hun har litt på kontoen sin.. Men jeg syns dette er å synke litt lavt.. Jeg vet ikke jeg.. Hva hun kommer til å tenke hvis jeg spør henne om å låne noen tusen.. Hva tror dere? Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 nei.. eller.... har kjæreste, hun har litt på kontoen sin.. Men jeg syns dette er å synke litt lavt.. Jeg vet ikke jeg.. Hva hun kommer til å tenke hvis jeg spør henne om å låne noen tusen.. Hva tror dere? Forklar situasjonen til henne. Hvis dere er sammen er dette noe hun kanskje burde få vite om. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Heller "synke litt lavt", enn å fucke opp økonomien enda mer. Men i et forhold hjelper man hverandre etter behov, man kan vel ikke forvente at alt er perfekt hele tiden heller. Men dette er hva jeg ville ha gjort; 1. Forklart situasjonen til dama, spurt om jeg kunne lånt litt penger til å betale regninger. 2. Ringt banken og bedt om utsettelse, eventuelt bedt om å betale en månedlig pris som jeg har råd til å betale(med damas hjelp) Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Skylder som sagt 8000. Så da må jeg høre med henne om jeg kunne lånt litt.. Og lage et budsjett. Haff, gruer meg.. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du får vel starte å spare litt også. Bare det å smøre matpakke hjemme istedenfor å kjøpe lunsj ute, sparer man sykt mye penger på. Det suger, ja. Men mann må stramme inn litt en gang iblant... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Kjipt å skylde 8000, men det viktigste blir jo å unngå at dette beløpet øker i nærmeste fremtid. Da kan du kanskje få rettet opp i det iløpet av noen få lønninger. Om du ikke får lånt av kjæresten så blir vel alternativet bli å selge noe. Kjiipt det også, men må man så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå