Phyx Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som har en bra oppfattning av hvilke store forskjeller det er mellom TV-skjermer og PC-skjermer? Ser det er mange som sier det ikke er så stor forskjell mellom disse og andre sier det er stor forskjell. Siden finnes det jo mange panel typer og de beste PC-skjermene har IPS-panel noe som tv'er ikke har? Eller finnes det gode TV'er som fungerer godt til spilling og surfing i 32" - 42" ? Selv har jeg en HTPC sammen med en LG 42" LCD, testet noen spill på denne men fargene synes jeg er blasse og triste i forhold til PC-skjerm. Nå skal det også sies at den har noen år på nakken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er jo vesentlige forskjeller i bruk. Levende video er ganske forskjellig fra statisk grafikk. En PC skjerm sitter man tett opptil, og den skal vise små detaljer med stor skarphet. En TV sitter man metervis fra, og bildet bør ikke være for skarpt. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg er også av den oppfatningen av at en PC-skjerm er mye bedre en TV til spilling. Uansett hvor stor skjerm du har kunne en større være artig. Men en 26" + 20" får nok kanskje holde en stund til. Men en 32" kunne vært artig til spille rigg no.2 her hjemme. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du får tv'er med alle typer paneler, på lik linje med skjermer. Selv har jeg en 42" S-IPS LED-TV, og som pc-skjerm er den utmerket, fargene er noe av det beste jeg har sett, og med en refresh rate på 100hz ligger den foran de andre skjermene mine (som ligger på 60hz). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Føler at TV vs monitor er noe som henger igjen fra CRT-dagene og evt. tidlig LCD-tid. Idag er det noenlunde det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå