Gå til innhold

Hjelp til muskelVEKST

Anbefalte innlegg

Hei.

Gutt på 19 år. Har trent styrke noen mnd, men blir aldri klok på hva jeg skal kjøre, hvilket program. Antall reps og sett.

Har hørt om noe som heter "hypotrofi".

Vil så gjerne bli litt stor til sensommeren.

Hva skal jeg kjøre?

Blir takknemmlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt gammeldags styrkeløft program. Du kan gjerne prøve ut hypertrofi muskelprogrammer (high intensity training) når du har trent i noen år.

Og husk å spise masse, det er det du vokser av :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Som pijus her sier er det viktig å spise masse, mer enn du forbrenner. Gå opp i vekt ved å spise karbohydrater som er kroppens viktigste energikilde.

Når det kommer til antall reps og vekt i treninga er det viktig at du ikke tar for tungt uten oppvarming. Dette regner jeg med du vet. Bli ordentlig varm før du fyrer løs.

Ta 8-12 repitisjoner per sett siden det er da kroppen bygger muskler og ta 3-4 sett avhengig av hva du føler for. Varier med øvelser sånn at du ikke tar de samme øvelsene gang på gang. For å finne ut hvilke øvelser du vil ta kan du ser her http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ og plukke ut de du vil ta til de muskelgruppene du vil trene. Husk ikke tren samme muskelgruppe 2 dager etter hverandre.

Lykke til!

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et godt gammeldags styrkeløft program. Du kan gjerne prøve ut hypertrofi muskelprogrammer (high intensity training) når du har trent i noen år.

Og husk å spise masse, det er det du vokser av :)

HST* Hypertrophy Specific Training :p ikke HIT :p

Som pijus her sier er det viktig å spise masse, mer enn du forbrenner. Gå opp i vekt ved å spise karbohydrater som er kroppens viktigste energikilde.

Når det kommer til antall reps og vekt i treninga er det viktig at du ikke tar for tungt uten oppvarming. Dette regner jeg med du vet. Bli ordentlig varm før du fyrer løs.

Hold deg under 8 repitisjoner per sett siden det er da kroppen bygger muskler og ta 3-4 sett avhengig av hva du føler for. Varier med øvelser sånn at du ikke tar de samme øvelsene gang på gang. For å finne ut hvilke øvelser du vil ta kan du ser her http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ og plukke ut de du vil ta til de muskelgruppene du vil trene. Husk ikke tren samme muskelgruppe 2 dager etter hverandre.

Lykke til!

Spist masse er punkt 1 hvis du vil bli større :p

Kjør heller 8-12 reps for mest mulig muskelVEKST ;)

alt under 8reps øker mer styrke enn vekst :p

prøv deg på f.eks RYP(Release Your Potential)

Der er det 3 program, Grunnprogram, Ekstrem Muskelvekst(det du burde ser på) og Maks Fettforbrenning :)

Råder deg til å lese gjennom "heftet" og få litt info/innføring :)

Kan ikke si det for ofte, SPIS! og lykke til videre med treningen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...