srnilsen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har tenkt å bygge meg en ny pc nå.....Har sett litt på følgende komponenter: -Hovedkort: Asus A7N8X Delux -Cpu: Amd Athol xp2500+ -Ram: Corsair XMS3200LL DDR-RAM 512Mb PC3200 -Skjermkort: Sapphire Radeon 9700 Atlantic 128Mb -Harddisk: Maxtor S-ATA/150 80Gb -Cpu kjøler: Thermaltake Volcano 11 -Kabinett: Chiftec Fulltower m/dør -Power: Enermax ATX 350W Whisper Series -DVD-ROM: Lite-On 16x/48x Er det noen som har noen erfaringer med noen av disse komponentene? - Hvordan de fungerer i sammen osv..... - Om det er noe som bør byttes med andre.. Har ellers ikke tenkt å bruke noe over 10000 kr tilsammen Ellers så har jeg det som mangeler av de andre tingene i oppsettet.. Håper noen kan komme med noen komentarer.....synspunkter..... På forhånd takk Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Bytt asus-hk med Abit NF7-S v2.0 istedet. Skjønner ikke hva all denne asus-propagandaen her på forumet er godt for. Abit er det beste selskapet på overklokking, punktum. Ellers kan du jo vurdere å smekke inn 512 mb TwinMOS med Winbond istedenfor Corsair-rammen. Det koster bare 909 kr, i forhold til corsair som koster 1350. Da kan du heller bruke de ekstra pengene på noe annet. Ytelsen er visstnok tilnærmet lik allikevel. Ellers var det et pent oppsett. Skal ikke kommentere Serial-ATA, fordi jeg ikke har peiling :smile: . Lykke til. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du kan bytte ut; Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB (hvis du skal overklokke velg da med Winbond) (kr. 742) HK: MSI KT4 Ultra-FISR som har bra bundle (jeg la merke til at det asus kortet ikke støttet S-Ata) (kr. 1 137) Test: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzY5 Abit NF7-S v2.0 vil jeg ikke anbefale da den ikke har de beste overklokkingsegenskapene (se test: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/abit_nf7-s/ ) HD: Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA (bråker mindre) (kr. 1 592) www.komplett.no Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Abit NF7-S v2.0 vil jeg ikke anbefale da den ikke har de beste overklokkingsegenskapene (se test: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/abit_nf7-s/ ) Overklokkingsresultatet kan karateriseres som brukbart, men ikke noe særlig mer enn det. Vår XP2700+ har tidligere vist seg å være en lite egnet prosessor til overklokking, og flere hovedkort har oppført seg rart, så det er håp for at man ved en annen prosessor oppnår betydelig bedre resultater. (tatt fra hw.no test av nf7-s Har bare gode erfaringer med dette hk selv, stabilt & fint (som de fleste andre hk). Blir levert med en god bundle (eller hva det heter, når det følger med en haug med ting, bla s-ata adapter +++). Lenke til kommentar
srnilsen Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 HK: MSI KT4 Ultra-FISR som har bra bundle (jeg la merke til at det asus kortet ikke støttet S-Ata) (kr. 1 137) Test: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzY5 Det er S-Ata støtte på Asus kortet....støtter RAID 0/1...Hvis jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
srnilsen Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Tror jeg går for ASUS kortet, fikk best karakter i testen de utførte her på hardware.no. Ellers så bytter jeg vel ut Ram'en til en TwinMOS brikke og hd'en til en Seagate Barracuda.... Lenke til kommentar
guezz Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 HK: MSI KT4 Ultra-FISR som har bra bundle (jeg la merke til at det asus kortet ikke støttet S-Ata) (kr. 1 137) Test: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzY5 Det er S-Ata støtte på Asus kortet....støtter RAID 0/1...Hvis jeg ikke husker helt feil :oops: Ja, Asus-kortet ser bra ut det. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Med utgangspunkt i det opprinnelige systemet foreslår jeg å bytte til følgende: Hovedkort: 1027,- Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA - nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394 Fordi at dette faktisk er kjent som det beste HK med tanke på overklokking. En test her på HW motbeviser ikke gode overklokkingsresultater i utallige andre tester. Minne: 827,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Fordi ytelsen og overklokkingsegenskapene er omtrent like gode som de du foreslo fra Corsair, og de er vesentlig billigere. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Oovz Joined: 24 Dec 2002 Posts: 92 Posted: 09 Jun 2003 12:59 Post subject: -------------------------------------------------------------------------------- Bytt asus-hk med Abit NF7-S v2.0 istedet. Skjønner ikke hva all denne asus-propagandaen her på forumet er godt for. Abit er det beste selskapet på overklokking, punktum. Ellers kan du jo vurdere å smekke inn 512 mb TwinMOS med Winbond istedenfor Corsair-rammen. Det koster bare 909 kr, i forhold til corsair som koster 1350. Da kan du heller bruke de ekstra pengene på noe annet. Ytelsen er visstnok tilnærmet lik allikevel. Ellers var det et pent oppsett. Skal ikke kommentere Serial-ATA, fordi jeg ikke har peiling . Lykke til. _________________ Intel Pentium 4 2,8 Ghz, 512 kB cache, 800 MHz FSB 1024 MB Corsair TWINX PC3200 Gainward GeForce FX 5900 Ultra 1600/XP 256 MB RAM 60 GB WD+120GB WD 8MB PlexWriter 48x/24x/48x brenner Creative Audigy 2 lydkort Søppelbøttemod (Floppy ) Windows XP De nye abit nforce2 kortene står absoulutt ikke tilbake for asus når det gjelder overklokking. Punktum. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Zaico, for å sitere et innlegg, så trykker du bare på knappen 'Siter' som befinner seg oppe i høyre hjørne på innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå