Gå til innhold

kjøre X på en gammel maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde gå utmerket. Du burde faktisk ha god mulighet til å kjøre omtrent hva du vil av Window-managers - KDE og Gnome inkludert.

Jeg kjørte Gnome 1.4 på en gammel 486/DX2 66 MHz med 16 MB RAM - under systemet FreeBSD 3.5.1 - og det gikk faktisk, men ikke noe utover det.

Jeg må legge til at jeg brukte BlackBox for det meste på 486-maskinen, og det gikk helt utmerket - en enkel og fin manager.

Nei, jeg tror du skal kunne klare det meget bra.

Lenke til kommentar

Det burde fungere utmerket med fluxbox, jeg la inn slack 9.0 på laptop'en her om dagen (døpte den "slapplapp" ;) , og la inn X samt fluxbox, fungerer som en drøm, og den kjører på 166mhz samt 32mb ram. Ingen problemer enda (rent bortsett fra at det tar laaang tid å kompilere flux :) )

Lenke til kommentar

hmm.. er ikke helt enig med at en slik maskin kan takle X så veldig bra.. har ikke brukt fluxbox så mye, men antar den er ganske lett. Selv vil jeg anbefale windowmaker på det sterkeste.. da kan du lett kjøre en del lettere applikasjoner.. men nettleseren(e) vil være trege.. og det kommer til å ta litt tid å starte.. :) gimp går sikkert fint

Lenke til kommentar

Jeg har Slack 9 på en gammel p133, og jeg kan vel ikke si at det går strykende i f.eks. KDE. Men jeg har ikke Fluxbox på den saken enda, så jeg kan ikke uttale meg om den saken...

Hvis du har en annen litt raskere datamaskin i nettverk, så kan du jo kjøre X fra den?

Det går vel da med rimelig god fart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...