Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil - BMW 1-serie eller Audi A3?


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg min første bil om noen måneder, og da er det på tide å begynne å lete etter brukt bil. Har et budsjett på rundt 150.000 kr , kan gå litt høyere og gjerne lavere hvis det er mulig. Har sett litt på BMW 118D og Audi A3, men greia er at jeg ikke kan mye om bil. Hvilke av de to får jeg mest bil for pengene? Hva er maksgrense på antall kilometer den har blitt kjørt? Evt. andre biler, men ønsker en bil jeg ikke trenger å sende inn på service og gjerne ser fet ut.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror tråden blir å ende opp i en BMW VS Audi fan diskusjon. Jeg ville sagt BMW, men det er rett og slett bare fordi jeg har god erfaring med merket. Min E36 runner snart 260.000 km, og den har jeg ikke hatt problemer med. Det kaller jeg kvalitetsbil. Kjenner i tillegg flere med 1-serie, og de er prute fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig begge bilene er såpass like gode, med hver sine fordeler og ulemper, at det kun er én ting som virkelig gjør at det tipper i den enes favør; prøvekjøring. Prøvekjør begge to, gjerne en god runde med varierte veier, og finn ut hvilken du trives best i.

Lenke til kommentar

Audi oppleves sikkert som mer luksus innvendig, Den har bedre bakseteplass og større bagasjerom. Så om det er viktigst for deg, så kjøper du A3.

 

Er det kjøreegenskaper som er viktigst, så kjøper du 1 serie, hands down. Det er liiiite plass i baksetet til beina, om du er en halvveis normalt lang person, og bagasjerommet er knøttlite for klassen. Men du hvor gøy den er på veien.

 

Hilsen 120d kjører.

Lenke til kommentar

118D med 143 hk er ikke så dum. Få Hartge til å tukle litt med den (ny turbo ++) så har du lett over 200 gamp.

 

 

Så får du heller ikke en post-facelift 118D til 150 lapper.

 

 

Red.: Ei heller en 118D pre-facelift, for den saks skyld. De er fra 175 og opp for tiden, før forsikringer og alt dette her. Skal du ha garanti og sikkerhet fra merkeforhandler må du enda ytterligere opp i pris.

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...