Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ice.net struping av hastighet,og hastighet dårligt på dagtid! mest ustabile nett tror jeg..

Anbefalte innlegg

Hei, pr idag sitter eg på mobilt bredbånd (Om man har lov å kalle det det..) Største problemet er at om dagen går nettet fra 10-100kb/s veldig varierende...mellom kl 15-21 = umuligt å overstige 50kb/s maks,mens natta har eg ca 200-250kb/s

Syns nå det er rart dei snakker om "oppgradering av hastigheter" men hva hjelper det når det er for mye trafikk på en sender? blir vel som å dele 20mbit fiber med 300stk..

Ene dagen ble eg nedstrupa pga oversteg vist 10gb

(trodde ice hadde 30gb,men tydligvis var dei kildene feil..)

Nå sitter eg på retningsantenne,ellers har eg wlan router deres...Og inne uten retningsantenne er signalet rødt/oransje mens retningsantenna gir grønt...Kjenner noen så bruker usb modem,og dei klager på hastigheten er ca 0.1kb/s på dagtid,mens eg på retningantenne nedstrupa ligger på fast 25kb/s nå¨...Er detta nettet så dårligt?

Har da brukt telenor/netcom mobilt før,men ikke merka så mye ustabil hastighets forsjell på dag/natt.. Men nå tror eg den ice senderen er delt på flere kommuner...jada da må det bli bra...peiler ivertfall retningsenderen der tvsenderen står for å få grønt signal.. Og hvor finner man oversikt over ice sine basestasjoner? er jo fordel når en skal sette opp ei retningantenne å vite posisjon

ice sier dei stuper "overdreven bruk" men å bruke tv2 webtv og youtube er vist da overdrevet ? kva skal man egentlig med mobilt "bredbånd" ? lese epost og nyheter? jada å gå inn på ei nyhetside laster den jo flere mb pga reklame,bilder og masse anna dritt...og kva med nyhetsider med video i?

10gb på 30 dager...jaja 333mb maks gjennomsnitt pr dag...Og detta går jo fort om man streamer en episode av noe på webtv så er dagens bredbånd kvote brukt opp :(

"Overdrevet bruk" anser eg da som piratnedlastning osv... å laste ned steam spill pga HDD krasj eller format av pcen er jo nytterløst...da bruker en jo alle 10gb på bare det...

Er det noe vits å klage egentligt? syns ikke rart firma holdt på å gå konk,og om stabiliteten på det er så dårligt,kommer det å gå under for ice... ikke så mange så gidder å sitte på 0.1kb/s hele dagen hele tiden...wow 0.1kb/s og alså...Nesten lyst på modem da :p men 25kb/s når en blir stupa er jo ubrukeligt...netcom ligger da på 30kb/s strupa...

Hørte kundeservice suger mens nettet skulle være bra,ja kansje på vidda der ingen andre bruker det,men i storbyer eller småkommuner som deler på en basestasjon må bare gå galt...telenor/netcom har kortere dekning...(fordel,da det blir flere basestasjoner ) Så skjønner ikke at ice kan reklamere for god dekning,når det bare er mindre basestasjoner på lang avstand,så flere må dele på. 300-1000 brukere på en sender er jo som å dele 100mbit adsl på 1000 brukere..ja ikke rart netter går i sirup..

Jada brukte nett par hundre kr på webtv abb. og det er lett å se med maks 25ks/s når minstekravet er 60-70kb/s :(

Trafikken er logga av programmet "dumeter"

Edit..gikk strommen ogsa... pokkerens engelske versjon har bare a-z i alfabetet.. sa et lite pluss at wlan har batteri..pokkerens pc... minus er jo blitt - tegnet..engelsk versjon pa barbare..sa ikke lett nar ma bytte a med å..

post-19340-1269497520,7593_thumb.jpg

Endret av galaxee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja,litt av en service....

første mann : joda vi skal fjerne sperra...setter deg over...

venter,venter...kommer til en: forklarer samma som han første,men neida,"kvem snakka du med?" aner ikke,han sa ikke navn...

spurte hvor lenge: "ei uke"

eg: oki,men gjelder kvoten fra 01 til 01 neste mnd?

Svar: kvoten er delt opp i ukentlig.

Eg: oki 10gb del på 4kuer = 2.5gb pr uke!

Det vil si man ikke kan overstige 2.5gb på en uke...

Eg: det er jo bare 333MB pr dag gjennomsnitt,å se en episode av tv2 webtv = 333MB brukt på en video på 1time..

Hallo? 333MB maks pr dag eller 2.5gb pr uke. Det vil si om man ei uke bruker 2.6gb på ei uke,blir man redusert i en uke...latterligt...dette er da ikke opplyst engang. greit nok med 10gb mnd, men når man bruker 2.5gb på ei uke skal man bli redusert? oki,kva om man bare bruker 3gb første uka,og ikke bruker nettet før 2 uker seinere utenom litt youtube musikk videoer eller streame en webtv serie på ca 1time....

Greit nok med 10gb i mnd,men hvor står det at det er maks 2.5gb i uka? kjipt å bruke over 2.5gb på en uke,så skal man sitte på dobbel isdn hastighet i ei uke pga brukt 200MB for mye første uka....Detta syns eg var latterligt :(

Så tror dei kommer minste meg som kunde,+ alle eg kjenner å klager på ustabilitet på hastighet...Mei adsl eller fiber neste gang... :nei:

Kjipe er at satt på 20/20mbit fiberlinje sist, og youtube er noe eg bruker mye...lese epost og nyheter (Nyheter innholder jo mange ganger en video også)

Så det med mail,nyheter er jo gammeldags...

Har man egentlig lov å kalle dette "breibånd,når det er gjennomsnitt 333MB Maks pr dag for å ungå nedsatt hastighet til dobbel isdn linje?... greiere med adsl da,men er ikke så forbanna kredittverdig....nextgentel er bare å glemme....fikk ikke forskuddsbetale engang...latterligt...

Men et annet spørsmål: kan noen bestille adsl på annen adresse? husker eg bestillte adsl på mora mi,skrev bare navn,fødselsdato og adresse...måtte ikke skrive personnr...og adressen der eg bodde,var ikke hun oppført på adressen...

Kommer fra kvinnherad,og gikk fint å bestille på adressen på karmøy i kopervik :p

Men detta var tiscali så sendte ut regning først etter 1/2år og purring etter 1år... ble ikke akkurat blid da,men det ble sletta pga første regning etter halvt år og neste purring 1år seinere. hehehe!

Men nå må man jo ha alt,f.dato + fødselsnr,men poenget er bare:

Kan man bestille bredbånd på en annen adresse? burde jo gått fint,man må vel bare bekrefte skriftligt osv.. eller tar eg feil? håper ikke....langt fra kredittverdig....Syns nå er gale når man først ikke får pga kredittsjekk,og spør "kan eg ikke betale forskuddsvis ?"

Svar: Nei det går ikke (merkeligt,sist eg ikke fikk,fikk eg beskjed at eg måtte forskuddsbetale)

Så har eg truffet på feil person? fikk beskjed at måtte ringe lindoff...skylder ikke nextgentel 5øre.. :(

Edit: Rettet noen feil :O

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

ice sier dei stuper "overdreven bruk" men å bruke tv2 webtv og youtube er vist da overdrevet ? kva skal man egentlig med mobilt "bredbånd" ? lese epost og nyheter? jada å gå inn på ei nyhetside laster den jo flere mb pga reklame,bilder og masse anna dritt...og kva med nyhetsider med video i?

Sjekk ut www.admuncher.com, eller bruk Firefox med addon for å bli kvittt banner reklame dritt.

Lenke til kommentar

Radiobasert bredbånd er pr dato en marginal ressurs. Fremover kan en regne med stadig høyere hastigheter med bruk av høyere frekvenser og mindre dekningsområde pr celle.

Det går ikke an å sammenligne ICE med 20Mbit 24/7. Den eneste grunnen til at de greier å holde en lav pris, er at de har en drøss kunder innenfor hver basestasjon. Disse må selvsagt dele på den marginale kapasiteten som er tilgjengelig.

Streaming av video eller massiv nedlasting er det definitivt ikke laget for som Flimzes også sier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaja,her skjer det mye...Sitter forsatt på 25kb/s (2G) Men opp går det på fullt det linja klarer..

Nå sa dei på ice kundeservice på tirsdag 30.03 at eg fikk full hastighet fra i morgen automatisk 31.03 (Mente sikkert 01.04.2010 fra 00.00.

Men nå er det lørdag 3 april og sitter på samme nedstrupa linja...Er ikke dette noe så skal automatisk skal skje når Mnd er over?

Kjipe er jo at det helligdager bare nå + Lør/Søn er jo support steng...

Vil det si jeg ikke får snakket med dei før etter påske?

Er vel ikke vanlig dag før tirsdag nå igjen...

Merker selv om maks bredbånd er 25kb/s (200kbit) er det mye raskere på natt tid en dagen...Bruker jo 10-20 sekunder å laste en side,Betaler på tv2 sumo,kan bruke? Nei...Bare betale masse penger for en tjeneste en ikke kan bruke...

333Mb maks per dag = maks 1 Time webtv..

Joda jeg vet at mobilt bredbånd er begrenset på bare "epost" og "lett nettsurfing" Og er vel derfor ting går så tregt på dagtid..

Ice har jo mindre basestasjoner en TN/NC...

Så om ice dekningen er større = flere brukere på samme basestasjon..Regner med siden må peile antennen samme retning som tvantennen, ligger vel min ice basestajon på Stord/Tysnes..Det vil si det er flere kommuner som skal dele på en basestasjon,mens Telenor/Netcom har mindre rekkevidde som gir mindre brukere per basestajon?

(Ps: Rett meg om feil :) )

TN/NC sine basestajoner ligger nå ivertfall lokalt til..og disse er mange av i forhold til ice sitt nett.. Eksempel:

Ice: Lang rekkevidde,alle deler på samme basestajon (Eksempel: 1000 Brukere per base)

(Flere kommuner deler samme basestasjon)

Telenor/Netcom: kortere rekkevidde,Mindre brukere per stasjon (eksempel 100 brukere per base)

Telenor/Netcom brukere har aldri klaget over hastighets forskjell på dag/natt..Men om Ice bare har en basestasjon per kommune eller har en basestasjon delt på flere kommuner..

Fra ice.net:

Den teoretiske maksimalhastigheten i nettet er 3,1 Mpbs i nedlasting og 1,8 Mpbs i opplasting. Den opplevde datahastigheten er avhengig av avstand fra senderen og rådende terreng. Typiske nedlastningshastigheter ligger i dag på mellom 300 Kbps og 2 Mbps - opplastingshastigheter på mellom 200 - 500 Kbps. Kundens benyttelse av tjenesten forutsetter normal bruk. Dersom opp- og nedlastingsvolumet blir unormalt stort, eksempelvis ved server-hosting, fildelingstjenester og annen spesielt kapasitetskrevende bruk, kan dette påvirke tjenesten for andre kunder i nettet. ICE Norge AS kan i slike tilfeller redusere hastigheten/prioriteten i nettet for enkelte trafikktyper og for kunder med unormalt bruksmønster/unormal høy bruk. Mobile bredbåndsløsninger hos ICE har for tiden en maksgrense for nedlasting på 10GB per måned

Joda,Men er jo ny måned nå,og er forsatt nedstrupa..

"maks 3,1 Mpbs i nedlasting og 1,8 Mpbs i opplasting"

Kva som er teoretisk maks,er vel ikke godt å si....Ligger på 50-80kb/s maks (Ned på dagtid)og opp..

ICE snakker om oppgradering fra Versjon "A" til "cdma Versjon "B" Som skal skje liksom i løpet av 2010..

"CDMA2000` mobile bredbåndsteknologi EV-DO er i sterkt vekst og utvikling. Pr november 2007 finnes det 80 millioner anvendere på global basis. Sommer 2006 lanserte Ice sin mobile bredbåndstjeneste med EV-DO release 0 som leverte teoretiske maksimalhastigheter på 2.4 Mbit/s nedlasting og 153 kBit/s opplasting. Høsten 2007 lanserte Ice.net EV-DO revisjon A som leverer hastigheter inntil 3.1 MBit/s ned og 1.8 MBit/s opp. Neste utviklingstrinn forventet i løpet av 2010 vil være innføringen av EV-DO revisjon B som vil gi nedlastingshastigheter i område 4.9 - 14.7 MBit/s nedlasting og 1.8-5.4 MBit/s opplastingen. Utviklingen vil på ingen måte stoppe der."

Men åsse skal dei klare det når hastigheten på dagtid hopper fra 0.1kb/s --> 100kb/s maks per idag..

4.9 - 14.7 MBit/s...Kva er vits med dette når maks nedlastning er 10gb/Mnd?

Og når ikke ice klarer å levere mer en ca 0.5-1Mbit på dagtid,skjønner ikke jeg åssen det skal gå når folk får 10Mbit hastighet..

Kommer jo til å gå i sirup hele nettet da,om det ikke får fikset det med oppdatering,noe eg tviler sterkt på..

Når folk som aldri har hatt internett før,klager på 0.1kb/s på dagtid med usb modem (uten retningsantenne) og jeg sitter par hundre meter unna med retningsantenne,får jeg maks 10-100kb/s (Bedre en 0.1kb/s :p )

Eneste positive med ice er at TN/NC har pingtid på 150ms ++ mens ice ligger på 80-120ms,Men ikke lite nok til å ungå "autokick" på online spilleservere..

Men ice seier når versjon "B" kommer,skal pingtid ned til 50-60ms,Men noe tro på dette? Godt skal flytte nå i april,ellers hadde jeg bestillt Adsl/Fiberlinje for lenge siden..

Så om nettverket/support er så ræva en NC/TN sitt produkt,Kommer ikke jeg til å være kunde lenger en 12mnd bindingstiden

Syns ikke rart at firma holdt på å gå konkurs,og om dette er service en får,minner dette om tiscali den gangen det var...

Og jada,jeg har reset modemet og tatt ut kontakten i flere min uten at jeg får full hastighet igjen. og support åpner neste uke engang :(

Edit: Ikke er det muligt å uploade til youtube eller facebook...Bare laster opp 1Mb så stopp...

Virker fint å laste opp til hjemmeserver... Møkkanett...

Edit: skriveleif :p

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

ICE har jo en styrke som også er deres svakhet, nemlig rekkevidden på 450Mhz, det betyr de kan dekke enorme områder men de kan ikke som TN/NC slenge opp hauger og lass av lokale sendere.

De andre har jo storsett bare EDGE og tilby så for du kommer noen hundre meter unna senderne og EDGE er treeegt. Har selv et ICE-abb og det fungerer jo greit men jeg bruker det naturlig nok ikke som annet enn nødsamband når jeg er ute og reker.

Lenke til kommentar

Jaja,her skjer det mye...Sitter forsatt på 25kb/s (2G) Men opp går det på fullt det linja klarer..

Nå sa dei på ice kundeservice på tirsdag 30.03 at eg fikk full hastighet fra i morgen automatisk 31.03 (Mente sikkert 01.04.2010 fra 00.00.

Men nå er det lørdag 3 april og sitter på samme nedstrupa linja...Er ikke dette noe så skal automatisk skal skje når Mnd er over?

Kjipe er jo at det helligdager bare nå + Lør/Søn er jo support steng...

Vil det si jeg ikke får snakket med dei før etter påske?

Er vel ikke vanlig dag før tirsdag nå igjen...

Merker selv om maks bredbånd er 25kb/s (200kbit) er det mye raskere på natt tid en dagen...Bruker jo 10-20 sekunder å laste en side,Betaler på tv2 sumo,kan bruke? Nei...Bare betale masse penger for en tjeneste en ikke kan bruke...

333Mb maks per dag = maks 1 Time webtv..

Joda jeg vet at mobilt bredbånd er begrenset på bare "epost" og "lett nettsurfing" Og er vel derfor ting går så tregt på dagtid..

Ice har jo mindre basestasjoner en TN/NC...

Så om ice dekningen er større = flere brukere på samme basestasjon..Regner med siden må peile antennen samme retning som tvantennen, ligger vel min ice basestajon på Stord/Tysnes..Det vil si det er flere kommuner som skal dele på en basestasjon,mens Telenor/Netcom har mindre rekkevidde som gir mindre brukere per basestajon?

(Ps: Rett meg om feil :) )

TN/NC sine basestajoner ligger nå ivertfall lokalt til..og disse er mange av i forhold til ice sitt nett.. Eksempel:

Ice: Lang rekkevidde,alle deler på samme basestajon (Eksempel: 1000 Brukere per base)

(Flere kommuner deler samme basestasjon)

Telenor/Netcom: kortere rekkevidde,Mindre brukere per stasjon (eksempel 100 brukere per base)

Telenor/Netcom brukere har aldri klaget over hastighets forskjell på dag/natt..Men om Ice bare har en basestasjon per kommune eller har en basestasjon delt på flere kommuner..

Fra ice.net:

Den teoretiske maksimalhastigheten i nettet er 3,1 Mpbs i nedlasting og 1,8 Mpbs i opplasting. Den opplevde datahastigheten er avhengig av avstand fra senderen og rådende terreng. Typiske nedlastningshastigheter ligger i dag på mellom 300 Kbps og 2 Mbps - opplastingshastigheter på mellom 200 - 500 Kbps. Kundens benyttelse av tjenesten forutsetter normal bruk. Dersom opp- og nedlastingsvolumet blir unormalt stort, eksempelvis ved server-hosting, fildelingstjenester og annen spesielt kapasitetskrevende bruk, kan dette påvirke tjenesten for andre kunder i nettet. ICE Norge AS kan i slike tilfeller redusere hastigheten/prioriteten i nettet for enkelte trafikktyper og for kunder med unormalt bruksmønster/unormal høy bruk. Mobile bredbåndsløsninger hos ICE har for tiden en maksgrense for nedlasting på 10GB per måned

Joda,Men er jo ny måned nå,og er forsatt nedstrupa..

"maks 3,1 Mpbs i nedlasting og 1,8 Mpbs i opplasting"

Kva som er teoretisk maks,er vel ikke godt å si....Ligger på 50-80kb/s maks (Ned på dagtid)og opp..

ICE snakker om oppgradering fra Versjon "A" til "cdma Versjon "B" Som skal skje liksom i løpet av 2010..

"CDMA2000` mobile bredbåndsteknologi EV-DO er i sterkt vekst og utvikling. Pr november 2007 finnes det 80 millioner anvendere på global basis. Sommer 2006 lanserte Ice sin mobile bredbåndstjeneste med EV-DO release 0 som leverte teoretiske maksimalhastigheter på 2.4 Mbit/s nedlasting og 153 kBit/s opplasting. Høsten 2007 lanserte Ice.net EV-DO revisjon A som leverer hastigheter inntil 3.1 MBit/s ned og 1.8 MBit/s opp. Neste utviklingstrinn forventet i løpet av 2010 vil være innføringen av EV-DO revisjon B som vil gi nedlastingshastigheter i område 4.9 - 14.7 MBit/s nedlasting og 1.8-5.4 MBit/s opplastingen. Utviklingen vil på ingen måte stoppe der."

Men åsse skal dei klare det når hastigheten på dagtid hopper fra 0.1kb/s --> 100kb/s maks per idag..

4.9 - 14.7 MBit/s...Kva er vits med dette når maks nedlastning er 10gb/Mnd?

Og når ikke ice klarer å levere mer en ca 0.5-1Mbit på dagtid,skjønner ikke jeg åssen det skal gå når folk får 10Mbit hastighet..

Kommer jo til å gå i sirup hele nettet da,om det ikke får fikset det med oppdatering,noe eg tviler sterkt på..

Når folk som aldri har hatt internett før,klager på 0.1kb/s på dagtid med usb modem (uten retningsantenne) og jeg sitter par hundre meter unna med retningsantenne,får jeg maks 10-100kb/s (Bedre en 0.1kb/s :p )

Eneste positive med ice er at TN/NC har pingtid på 150ms ++ mens ice ligger på 80-120ms,Men ikke lite nok til å ungå "autokick" på online spilleservere..

Men ice seier når versjon "B" kommer,skal pingtid ned til 50-60ms,Men noe tro på dette? Godt skal flytte nå i april,ellers hadde jeg bestillt Adsl/Fiberlinje for lenge siden..

Så om nettverket/support er så ræva en NC/TN sitt produkt,Kommer ikke jeg til å være kunde lenger en 12mnd bindingstiden

Syns ikke rart at firma holdt på å gå konkurs,og om dette er service en får,minner dette om tiscali den gangen det var...

Og jada,jeg har reset modemet og tatt ut kontakten i flere min uten at jeg får full hastighet igjen. og support åpner neste uke engang :(

Edit: Ikke er det muligt å uploade til youtube eller facebook...Bare laster opp 1Mb så stopp...

Virker fint å laste opp til hjemmeserver... Møkkanett...

Edit: skriveleif :p

For å strø salt i såret, så får jeg en minst like lav ping på min TN MBB :-) Ligger stortsett jevnt på 1,5-2mbit. Men har også vært oppi 5.5mbit i Harstad.

Til din bruk blirr MBB feil uansett, du må skaffe deg en vanlig bredbåndslinje

Lenke til kommentar

For å strø salt i såret, så får jeg en minst like lav ping på min TN MBB :-) Ligger stortsett jevnt på 1,5-2mbit. Men har også vært oppi 5.5mbit i Harstad.

Til din bruk blirr MBB feil uansett, du må skaffe deg en vanlig bredbåndslinje

EDIT: Ble kansje litt mye avsporing nå,men nå har jeg trykka lenge nok :p

Ping/hastighet kommer selvsagt an på avstanden.. Vet MBB blir feil 24/7 og er vel heller noe "bacup nett" eller internett med i farten når man ikke er hjemme...

Problemet er nå at jeg har sagt opp leilighet der jeg bor (Langt på ei halvøy..)

Og fiberkabel "gidder" ikke husverten og fikse (Er ikke utbygget ADSL her,Kun fiber og altibox,men uten fiberkabel virker altibox svært dårligt :tease:

Alternativet før var jo at jeg og gamle naboen delte på 20/20 fiber og tok tvsignalet via en router så vi kunne dele tvsignalet til begge boksene + dele nett.

Men så kom det kjedelige...Først ble det steng,og jeg spurte han,har du betalt?

"Åjada" Plutsligt flytter han bare...Ja gøyt når har betalt han mer en dobbelt kva det kosta til da..,bla x360 + penger her å der..

Her jeg bor er det ikke dekning på parabol engang pga en annen så eier noen fans høye trær på andre siden av hovedveien bare 10m tykk ca men litt høyere trær..,Men hjelper det når en bondeknøl må ha den vetle skogen jeg ser gjennom,men dekning? neh...siste forsøk var 2m stang på pipa i tredje etasje,,men neida.. Det jeg gjor var å bruke en "tommelstokk" og gradeskive først på et ark,tegne av 22,5 graders vinkel

Så bøye tommelstokken etter tegninga,teipe den fast så den ligger på 22,5 grader..Teiper en laserpenn i enden så går 22,5 grader oppover,så jeg kan se hvor den treffer.. joda 50-80cm under treffer den..

Og bare å glemme å få tallerken lenger opp på en 2m stang, må isåfall ha helst 4meter stang idag,og det er jo muligt...Jo med lift,Men glad skal bort herfra 25 :) skal bli godt

(3Mnd oppsigelse) og skal ut 25 april,så derfor det ble MBB nå i starten til har flytta (vet ikke hvor skal flytte enda,så vanskeligt å bestille linje.

Greit nok med 10gb kvote..spurte ice kundeservice om det gikk å ha dobbel abb. på en enhet,men neida...måtte pent bestille abb. nr 2 + modem/router og 12mnd binding isåfall for å ha 10gb per abb.. alså 20 maks til sammen...men da sitter jeg heller på 25kb/s en å betale 600/mnd for en linje så eg heller kunne hatt 20/20 fiber for samma pris.. 10/10 for 400kr/mnd

:p

Pleier stort sett å ordne seg ting, Men når dei påstår at eg har normal hastighet fra 31.03-01.04 og enda sitter på unormale hastigheten enda,Ja da suger kundeservice..

Den første sier:

"jada det skal vi fikse,setter deg over...."

Den andre sier:

"Hvem snakka du med?" forklarer...

"Ok men kan du ikke vente til i morgen? da går det automatisk"

Joda her går alt automatisk,like automatisk som tiscali sendte ut automatisk regning når dei eksisterte...

1: Er vel dette som gjør meg mest forbanna,at ikke hastigheten er "nullstilt"

2: Neste er da "bredbåndet" eller "Dobbel ISDN hastighet,Syns er rart dei kan kalle det "bredbånd" når en ligger på 0.1kb/s til 10kb/s maks på dagtid pga overbelastning..

Vet dei ikke hvor mange kunder det er per basestasjon? Blir som å koble 3x flere kunder på adsl sentral en kapasiteten tilsier.. Får vel bedre hastighet om stikker på fjellet å gjemmer meg i ei hule..

3: Kundeservice: Åpent mandag til fredag og lørdag/søndag/helligdager = stengt

Jada, stengt 01 torsdag/ 02 fredag/ 03 lørdag/ 04 søndag/og 05.04 mandag..

Hmmm,ja er gøyt når må vente 5 dager før kundeservice åpner igjen for feilmelding og support.

Her har nå TN/NC flere fordeler,da det er muligt stort sett å få tak i folka 365 dager i året,og ting kan fikses samme dag.

Når jeg bestillte dette ice.net greia med visa,ringte jeg en uke etter...

Snakka med ei (veldig) ung jente på support

(hørtes ut som 14 år...)

"joda det wlan greia er sendt,vent så skal eg sjekke hvor den er..

*sjekker (liksom)*

Er noe feil med posten,får ikke opp noe på sporingslinken..Men du kan få den og sjekke seinere"

Jeg noterte sporingslinken, og først kom det ikke noe opp (ikke innlevert)

Kl var 11-12.00 når ringte,Og kl 17-19 tiden kom det opp "motatt data om sending"

Okey,Hun: Den er sendt,noe feil på posten og så "motatt data om sending" 6 timer seinere?

Viste at hun løy når hun sa det på tlf at ikke postens sporingslink virket...Var bare piss pga Jeg bestillte først wlan modemet til meg på visa..

3 dager seinere bestiller jeg Ice abb til to andre..

(Pga må betale med visakort og ingen av dei hadde,så var grei å lånte ut det til usb modemet koster 99kr)

Men den dagen jeg motar pakken med wlan modemet, får også dei to andre Usb-modem samme dag,Selv om jeg bestillte dette 3 dager før..

En ting er at ting kan gå treigt i service,Er jo for dumt at vis jeg ikke hadde ringt,hadde hun nok ikke sendt ut wlan modemet den dagen engang tenker jeg..

Men det beste er vel at fikk retningsantenna med på kjøpet tydligvis :p

Bestillte wlan modemet til meg,og 2 stk usb-modem der den ene fikk antenna med...

Tror har trykka på "kjøp" under bestilling, Men rareste er at med fakturaen står det som med min:

"Vi har registrert din betaling via internett" Men det er ikke trekt 5øre på visa utenom wlan + dei 2 usb

Jada,fint det for har betalt wlan og 2 usb-modem Mens den retningsantenna på 6-700kr kom med til han ene...

Men rareste er at også på den fakturaen står det at "vi har registrert din betaling via internett" Liksom 99kr + antenne = 7-800kr (Dette hadde jeg merka på visakortet,for det var bare 3-400kr på den når bestillte siste 2 usb modemene til dei to andre...

Så har jeg fått en gratis antenne? Har fått faktura alle mann på 0kr 3Mnd gratis

(Ikke rart dei er på kundejakt 3mnd gratis som høres bra ut for folk flest,og lurer nok mange.. :p )

Har enda en merkelig bug jeg ikke skjønner helt...Dette har skjedd på flere visa

bla et jeg lånte ut til en....ops -6000kr på minus...

Først skjedde det meg da jeg bestillte fra ice.net...Først bestille,Pengene blir trukket fra konto (som normalt)

I nettbanken står det

"visa varekjøp" 299kr

"visa varekjøp" 99kr

"visa varekjøp" 99kr

Men nå kommer det merkelige....: Sjekka ikke nettbanken på flere dager, bestillte wlan (299kr) + 2 usb (2x99kr) = ca 500kr

Først,sjekker minibanken dagen etter : "Oki,200kr ut"

trodde hadde et par hundre på visa og skulle ut å handle,Handlet for beløpet som jeg viste var på konto...Kommer hjem,og sjekker nettbanken,det står forsatt 200kr på kontoen...klør meg i huet og skjønner ikke en dritt!!

Ser gjennom nettbank loggen,ingen summer på " 299kr

" 99kr

" 99kr

Her er det gått ut kr og komt tilbake,men loggen sier ingenting..

Jada her har pengene gått ut av kontoen med en gang (vises på nettbank osv..Normalt)

Men så er pengene kommet tilbake til kontoen? uten at det står i nettbanken at det er "visa varekjøp 299kr" ut eller komt 5øre inn på konto?

(siste bevegelser på konto)

Åssen faen skal det gå an?

Tråden sporer litt av her på denne delen av forumet nå nedover....

Hengte litt opp i skriving Så resten skal i "juss" delen nå :tease:

Lånte ut et visa til broderen så spillte poker for 6000kr, greit han spillte for 6000,- men så kom pengene tilbake på konto i en hel uke? og heller viste ikke det noe ang summene i nettbank loggen... Så smarte han tok jo ut 6000 til sammen på ei uke pga han trodde det var hans penger enda.

Men jeg sa,"Ta kontakt med banken,Kan ikke være heelt med det greia der.."

Blir vel litt avsporing i tråden dette,

men det samme skjedde meg ang ice abb

(Ja alle 3 stk..)

Tror må nesten poste denne i "juss"

(Er vel meg det visa står på så..)

Høres jo merkeligt vis en kjøper noe til 10-20000 og får pengene på konto tilbake uten det står noe i nettbanken under siste bevegelser..Kan man kreves dette beløpet da? Er jo ikke kunde som forsøker å svindle,men er jo banksystemet som roter og sier " du har sånn og sånn kr på konto,

men den siste:

Si banksystemet sier dette:

"visa varekjøp"

1-3 Dager senere:

det du betalte er tilbakebetalt,og skal derfor slettes av nettbankens logg

(siste bevegelser på konto)

så ikke kunden vet om noe er feil.

Skjønner forsatt ikke hvifor selv om pengene er trukket fra konto og tilbakebet.

Da burde det nå stått noe slikt i logg:

"visa varekjøp" -5000,-kr

" feil under betaling,eller kva så klikker.)

" Visa refundert pga feil... +5000

3-7dager til ca :

" Visa varekjøp" feil_fikset saldo = okr

Må da være bedre løsning en å bare dette?

"visa varekjøp" -5000

"Feil blabla"

(Står ikke noe om dette om det skjer..)

"Refundere pengene uten noe opplysning/logg"

" Feil tilbakebet. +5000" uten opplysning noen steder..

Her ber bankene deg å sjekke

"siste bevegelser på konto" for å varsle ukjente,mistenkelige uttak osv...

Hmm,hjelper det når det ikke står på

"siste bevegelser" ?

Men dette får jeg heller poste i "juss" delen da det nok er mange kloke folk som har peiling på lover og kva som bør gjøres etter en logg man ikke kan stole på? "Burde ha vist" kan dem vel si,men om folk har "penger" på kontoen og ser "oi er jo 4000kr enda" etter en uke...da tror man også at pengene er "mine" når det står at jeg har xxxx på kontoen.

Edit2: Retter skriveleif etterpå,om det er noen (garantert!!!) :p

Sporet litt av posten nå,så bare "quote" offtopic :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...