Gå til innhold

De som har uteståene retur hos Databutikken. Tid for en sak!

Anbefalte innlegg

Hei..

Har over en måned gammel retur sak. Sente dem til bake uåpnet Radeon 9800Pro ikke fått pengene til bake eller ett PIP fra dem.

Databutikken er H0rer rett og slett og driter i kundene sine. Jeg skal snakke med forbruker rådet og politiet nu i kommene uke. De som har lyst til at komme med sin sak post her info og saken, navn og eventuell kontakt info.

Muligens jeg kan få en saksbehandler hos Forbrukerrådet til at gå aktivt i dette og muligens stenge Databutikken fra det Norske marked.

Jeg har fått nokk af Databutikken og deres gatemarked moral.

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk A7V8X i stedet for A7V8X Delux

tenkte beloepet var saapas lite at jeg gadd ikke kreve et nytt hovedkort gadd heller ikke og knote saa sykt inni kabinettet.

Sendte dem en mail hvor jeg skrev dette om sa at dem burde skjerpe seg litt slik at det ikke skjedde med noen andre.

Hvor mange Svar tror du jeg fikk??

ikke et eneste.

de kunne jo ha svart meg da

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg gidder ikke og bry meg noe saerligt om det.

300 kr

saa fattig er jeg ikke.

Men den kundeservicen kunne de godt ha forbedra litt

Det er ikke pengene som er problemet, det er prinsippet.

Jeg har også en veldig gammel retursak mot dem, og de påstår at det ikke er noe galt med varen jeg har sendt inn (hovedkort).

Ok, tenker jeg, jeg er ganske sikker på at jeg kan forklare hva som er galt med det og prøver å kontakte testeren (Fikk endelig svar etter ca en måned). Han var umulig å få tak i og kundeservice svarte meg ikke.

Da tenkte jeg som deg, at jeg skulle godta det de sa om kortet og ville ha det tilbake, det kunne brukes selv med feilen.

Men, det var lettere sagt en gjort, selv om kortet er ferdig behandlet og jeg ikke kommer i kontakt med dem i det hele tatt, har jeg ikke sett kortet på over 2 uker. Dvs. at det har tatt 1 og 1/2 måned hittils. Dette kommer i tilegg til tiden det tok å sent det (les: fra de mottok kortet, det tok også lang tid)

Jeg mener da at når en vare er ferdig behandlet skal den sendes tilbake, og ikke vente på mail, når det er umulig å komme fram.

Dette irriterer meg grenseløst, og jeg kan gjærne være med på saken selv om jeg skal gjøre alt i min makt for å få kortet tilbake.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et nytt (et helt annet sted) og ta dette her som en "hobby", det skal bli meg en sann glede å få has på dem.

Lenke til kommentar

hehe.

Men når de ikke gidder å svare på mail og de vet at MANGE er missfornøyd med servicen gidder ikke jeg og gå så veldig mye lenger.

En såpass liten feil som å gi et A7V8X i stedet for en delux verjon er sikkert nåkså fort gjort, men når jeg sender en mail og klager på mail.

Jeg er under 15.

Jeg sende mailen.

Tror ikke de tar meg så veldig seriøs hvis JEG Ikke blander inn forbrukerrådet.

Jeg kan bevise fort at jeg ikke har et A7V8X og ikke en delux versjon(og at jeg har bestilt en delux versjon mener jeg,er ikke sikker.).

Jeg syns forsåvidt servicen var helt grei og kunne godt tenket meg og heller fått 300 kr til overs hos dem og handle noe annet.

Jeg klarer meg fint uten delux og gidder ikke og bygge pc-en på nytt.

Men ikke et svar fikk jeg.

Så jeg rett og slett driter i dem fra nå av.

Hvis de hadde svart på den mailen så hadde de fremdeles hatt en kunde,men nå har de altså en mindre.

Det er jo de som taper på det og ha dårlig service ikke jeg.

Jeg finner jo det samme andre plasser.

Lenke til kommentar

Jeg fikk feil levert produkt fra en webshop (itbutikken, ikke databutikken) og det tok noe sånn som tre måneder før saken var løst og pengene var på konto. Problemet er vel generelt at de driver med support bare når de ikke har annet å gjøre. Ingenting skjer hvis du ikke ringer og 'rykker' dem.

.volt

Lenke til kommentar
hehe.

Men når de ikke gidder å svare på mail og de vet at MANGE er missfornøyd med servicen gidder ikke jeg og gå så veldig mye lenger.

En såpass liten feil som å gi et A7V8X i stedet for en delux verjon er sikkert nåkså fort gjort, men når jeg sender en mail og klager på mail.

Jeg er under 15.

Jeg sende mailen.

Tror ikke de tar meg så veldig seriøs hvis JEG Ikke blander inn forbrukerrådet.

Jeg kan bevise fort at jeg ikke har et A7V8X og ikke en delux versjon(og at jeg har bestilt en delux versjon mener jeg,er ikke sikker.).

Jeg syns forsåvidt servicen var helt grei og kunne godt tenket meg og heller fått 300 kr til overs hos dem og handle noe annet.

Jeg klarer meg fint uten delux og gidder ikke og bygge pc-en på nytt.

Men ikke et svar fikk jeg.

Så jeg rett og slett driter i dem fra nå av.

Hvis de hadde svart på den mailen så hadde de fremdeles hatt en kunde,men nå har de altså en mindre.

Det er jo de som taper på det og ha dårlig service ikke jeg.

Jeg finner jo det samme andre plasser.

Skjønner godt at du lar være siden du faktisk har et kort, og at forskjellen ikke er så stor, men for meg er forskellen ganske stor.

Fra å ha en egen pc jeg kan bruke til å ikke ha det i ca 2 mnd. (fåreløpig).

Så jeg kommer ikke til å gi meg.

Det er klart det er de som taper på det, men det er litt synd at man skal måtte irritere seg over lengere tid og faktisk gå inn for å få tilbake en vare du har kjøpt og betalt for.

Lenke til kommentar
jeg skrev i mailen at jeg ikke brydde meg så mye om jeg fikk nytt hovedkortet.Jeg ønsket bare og si i fra at det var en dårlig feil og at jeg ikke håpet at det skjedde med andre!!

Klart det er en dårlig feil, og du skulle hatt et svar, det er jo det minste når du tilbyr deg å la være å mase om denne feilen. Men det er desverre ikke slik de gjør det.

Lenke til kommentar
jeg skrev i mailen at jeg ikke brydde meg så mye om jeg fikk nytt hovedkortet.Jeg ønsket bare og si i fra at det var en dårlig feil og at jeg ikke håpet at det skjedde med andre!!

Det du skulle skrevet var at dette var en feil du ikke kunne godta, og forlangt å få det riktige kortet tilsendt asap, og tilbydt å sende tilbake det du allerede hadde fått, når du hadde motatt det nye... Så kunne de fått smakt sin egen medisin når du selvfølgelig lar være å sende det i retur..

men tviler på at de hadde gått med på det...

Lenke til kommentar

Synes dere bør ta dette alvorlig, etter så mye dritt som jeg har hørt om databutikken. Det er dårlige erfaringer over hele fjøla. Synes dere burde statuere et eksempel, for slikt burde man ikke finne seg i. Det er i og for seg ikke så viktig om det er Delux eller ikke-delux det handler om, det er fortsatt elendig service. Spør du meg bør databutikken fjernes fra verdenskartet permanent.

Lenke til kommentar
Synes dere bør ta dette alvorlig, etter så mye dritt som jeg har hørt om databutikken. Det er dårlige erfaringer over hele fjøla. Synes dere burde statuere et eksempel, for slikt burde man ikke finne seg i. Det er i og for seg ikke så viktig om det er Delux eller ikke-delux det handler om, det er fortsatt elendig service. Spør du meg bør databutikken fjernes fra verdenskartet permanent.

Jeg er helt enig med deg i dette her, selv om feilene ikke er fatale for alle, skal man ikke godta å bli behandlet slik. Man stiller opp med en positiv holdning (slik som jokki) og blir bare avblåst og glemt når man er snill og ikke skaper problemer for butikken. Handler du i denne butikken her og er innom retursystemet deres kommer 99% av alle sammen til å gå ut i dette humøret her: :evil: med en viss anelse av dette: :grumpy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte for snart 1 mnd. siden inn et defekt EpoX hk. Etter å ha lest det dere har skrevet, skjønner jeg godt hvorfor jeg enda ikke har fått noe skikkelig svar. Ok, pakken er mottatt. Gudene vet om de gidder å gjøre noe med det! Tro jeg bare skal kjøpe et nytt et jeg, og IKKE i fra denne webshopen ihvertfall!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Hva med å ta denne saken til Tv2 Hjelper deg?

Jeg har brukt databutikken selv, men har heldigvis unngått retur av en vare. Jeg slutta å bruke databutikken fordi jeg fant ut at Komplett.no er mye sikkrere, og bedre service. Dessuten så skulle jeg prøve å få tak i databutikken en dag. Men kom aldri igjennom.

Nei FOLKENS hold dere til Norske Webshopper! www.komplett.no

På service er komplett uslåelig! :):D:D:lol::lol: :smile: :roll:

Lenke til kommentar

20 Januar sendte jeg tilbake et ASUS ASWL300, trådløst netverks-Access point fordi skolen her jeg jobber hade kjøpt inn samtidig, og jeg da ikke hade bruk for det... Hørte aldri noe mer fra dem... Sjekka på kundeservicen, og sendte inn en forespørsel om hvorvidt det hadde skjedd noe, men fikk heller aldri svar der... Er sivilarbeider, så dem 5-600 kronene hadde gjort seg, i grunn... :(

Lenke til kommentar
Hei..

Har over en måned gammel retur sak. Sente dem til bake uåpnet Radeon 9800Pro ikke fått pengene til bake eller ett PIP fra dem.

Databutikken er H0rer rett og slett og driter i kundene sine. Jeg skal snakke med forbruker rådet og politiet nu i kommene uke. De som har lyst til at komme med sin sak post her info og saken, navn og eventuell kontakt info.

Muligens jeg kan få en saksbehandler hos Forbrukerrådet til at gå aktivt i dette og muligens stenge Databutikken fra det Norske marked.

Jeg har fått nokk af Databutikken og deres gatemarked moral.

Simon

Jobber i butikk selv.

Du har desverre en så svak sak at jeg tror ikke verken forbrukerombudet og ihvertfall ikke politiet (for de har INGENTING med denne type saker å gjøre) kommer til å orke å bry seg noe særlig. Om det er noe så er det rettsapparatet som kan gjøre noe. Og går du den veien har du tapt minst 10 ganger det beløpet. Forbrukerombudet/rådet vil til en viss grad bry seg, men det vil ta deg nesten et år før saken din i det hele tatt er oppe til vurdering. :/

Lenke til kommentar

hmmrrff,, har fått ett hovedkort som gikk gaiken etter 10-11 Mnd fra Databutikken :(

Sendte inn returforespørsel til butikken her får noen dager siden,

har ennå ikke hørt noe fra dem og etter det jeg ser i karakterboka/webbshoperfaringer så hører jeg vel ikke noe fra dem heller ? :(

Og vist jeg hører noe så tar det vel 3 Mnd før jeg får nytt hovedkort ? :grumpy: [og jeg må ha maskin nå]

Nei fant ett demobrukt hovedkort av samme slag på komplett , så jeg gidder ikke begynne med masse styr med en butikk ala databutikken som bare får 1ere får dårlig kundebehandling...

Og jeg som ga dem en 6er da jeg fikk kortet , uff jeg angrer :shrug:

nei nå gidder jeg ikke ta sjanser mere og handle hos "ytlendinger" som driter i norsk lov og behandler oss som "norbaggar" som dritt...

Ja får ikke å nevne fildelings/MP3 forbudet som svenske"fan" med ingen sans får musikk har innført :(

men de "kutter" ikke min filesharing sier jeg bare...

Hilsen The "handy thombkutter" :yes:

[Play Yr "guitar" now "Swedish quislings"] :evil:

foresten, kjører "safe" nå [håper jeg] og bruker komplett.no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...