iRobot Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Har en Asus EEE 1008HA (N280) XP Home (fullt oppdatert) Atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller Atheros AR9285 Wireless Network Adapter Det har seg slik at enkelte sider ikke lastes / tidsavbrudd. Selv etter manuell installering av drivere fra www.atheros.cz (som Windows Update ikke fant...). Problemet gjelder på tvers av browsere, tråd eller trådløs nettilkobling, strømnett eller batteri (har slått av powersave...) Det skal sies at at maskinen har vært infisert av trojanere, som jeg er delvis sikker på at er fjernet, (Trojan Remover), og er virusfri (AVG) Sidene som ikke vil lastes f.eks. hovedsiden til AVG, Norton, Avast... Jeg håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette. Endret 25. mars 2010 av flu Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 ja... Kjørte et lite prog som het WinsockxpFix, så var "det" i orden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det er normalt at slik programvare tar kontroll over winsock. Når man fjerner malware, så forsvinner også internett på kjøpet. Dette kan også skje når man tar bort normal programvare som roter med winsock. Winsockfix eller kommandoer for å fikse winsock er relativt harmløse å prøve. (F.eks; netsh winsock reset) Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) hmmm....så jeg kunne løst det med nevnte kommando alene ? (dvs. applikasjonen jeg brukte, kjørte bl.a denne komandoen ? ) Vil gjærne lære og forstå mer av dette, har du tips på sider som tilbyr en innføring i TCP/IP, DNS, m.v., dvs. hvordan og med hvilke "tjenester" OS/nettverkskort kommuniserer med modem/router/nettverk/internet ? Endret 1. april 2010 av flu Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Står noe om winsock her: http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm Ellers er google og wikipedia greie til å finne svar. http://en.wikipedia.org/wiki/Winsock Endret 1. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå