Gå til innhold

Diskusjons Tråd for Settlers 7 Paths to a kingdom

Anbefalte innlegg

Da har herligheten kommet og jeg måtte nokk bare bite i det sure eplet og kjøpe spillet selv om jeg er imot Ubisoft sin internet ordning.

Spillet koster 349 kr på Elkjøp og lefdal (hjemme siden, usikker på butikk pris) og 402 kr på steam. Finnest også en Gold Edition på Steam for 442 kr.

Så la diskusjonen flyte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at det tredje var det siste "ekte" Settlers. Nr 4 var ikke dårlig, men langt fra så bra som de første. Nr 5 gidder jeg ikke engang kommentere, og selv om nr 6 var bra var det for forskjellig fra de første til å gi meg en "Jeg spiller et nytt Settlers!" Woohoo!"-følelse. Er skeptisk til nr 7, spesielt siden jeg knapt har hørt om det.

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å kjøpe Settlers 7 igår, men så såg jeg på esken at den benytter den drit online beskyttelsen til Ubisoft. :thumbdown:

åh... har du ikke internett hjemme:p hehe neida, er helt enig at det online tingen er dritt. men tro det eller ei, den bringer et par goder med seg. Save games blir lagret online og det liker vertfall jeg godt :) Men vist man virkelig liker et spill så bryr man seg ikke om hvilken kopi beskytelse spillet har. Og det kan ta veldig lang tid til man finner en crack som virker.

Til alle dere som snakker så varmt om settlers 1 og 2, dere bør no vertfall prøve s7! skader no ikke å laste ned demo'n vertfall.

Men er det noen her som spiller spillet eller? Hvordan ser deres castle ut? har leiket meg litt i castle forge og kommet frem til dette. på ingen måter ferdig, men må låse opp litt mer osv.

post-32072-1269803305,2485_thumb.jpg

post-32072-1269803342,3671_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

åh... har du ikke internett hjemme:p hehe neida, er helt enig at det online tingen er dritt. men tro det eller ei, den bringer et par goder med seg. Save games blir lagret online og det liker vertfall jeg godt :) Men vist man virkelig liker et spill så bryr man seg ikke om hvilken kopi beskytelse spillet har.

Ikke når en reiser mye og benytter laptop. De brude hatt en mulighet får å registere inn "offline tid" sånn at jeg kan spille.

Som nå i påsken, om jeg hadde tatt turen til hytta ville jeg heller ikke hatt internet.

Eller reist på sommer feire. Eller når jeg besøker slekt langt borte. osv osv.

Jeg har også forstått at er du uheldig og spiller krasjer, eller at internett linja du faller ut så mister du all spille tiden siden saving foregår periodisk igjennom Ubisofts servere og ikke manuelt.

Ikke for å snakke om at dersom jeg har lyst å spille spillet mangen år fra nå, er skjansen stor at Ubisoft har stengt servere til spillet. Når jeg skal betale 400-500 Kr for et spill, da forventer jeg at jeg eier den!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Ikke når en reiser mye og benytter laptop. De brude hatt en mulighet får å registere inn "offline tid" sånn at jeg kan spille.

Som nå i påsken, om jeg hadde tatt turen til hytta ville jeg heller ikke hatt internet.

Ja da er dette helt klart et problem. Men du forsto vel at det den delen var ironi i min forje post :)

Jeg har også forstått at er du uheldig og spiller krasjer, eller at internett linja du faller ut så mister du all spille tiden siden saving foregår periodisk igjennom Ubisofts servere og ikke manuelt.

Dette har no jeg aldri opplved. klarte å lokke min bærbare pc og når jeg startet igjen så var det bare å loade siste autosave. Autosave skjer ganske ofte.

Ikke for å snakke om at dersom jeg har lyst å spille spillet mangen år fra nå, er skjansen stor at Ubisoft har stengt servere til spillet. Når jeg skal betale 400-500 Kr for et spill, da forventer jeg at jeg eier den!

Dette tviler jeg VELDIG på! tror neppe at ubisoft kommer til å stenge serverne på aldri så mange år, det vil jo være som å skyte seg selv i foten. Så du eier nokk spillet skal du se :)

Lenke til kommentar

Dette tviler jeg VELDIG på! tror neppe at ubisoft kommer til å stenge serverne på aldri så mange år, det vil jo være som å skyte seg selv i foten. Så du eier nokk spillet skal du se :)

Nå leste jeg nettopp om spill der de tok ned serveren etter kun 14 måneder, men klarte ikke å finne artikkelen igjen. Og det står klart i lisensen din at Ubisoft har rett til å stenge ned serveren som gir deg tilgang, med 90 dagers varsel. Så ja du eier dvd'en, men ikke retten til å bruke innholdet :-)

Og jeg er i samme båt som en del andre. Hjemme spiller jeg mye online spill, nå går det i AoC, og BF:BC2. Men jeg jobber offshore, og trenger spill med god singelplayer. Såg virkelig frem til Settlers 7 og C&C4. Nå har jeg hørt at C&C4 var så dårlig at det utgår uannsett, men dessverre så har Settlers 7 den verste DRM'en vi har sett siden tidlige versjoner av Starforce. Syns online aktivering er OK. Til og med Spotify har offline på sitt premium tilbud. Da må du kun innom en gang i måneden . Perfekt for meg som sitter offshore. Steam har sin offline modus, som som regel virker. Så her må jeg si at Ubisoft har gått for langt. Noen aksepterer kanskje slike utrolige begrensinger på sine produkt, jeg gjør det ikke. Så enkelt er det. Bryr meg fint lite om pirater klare å knekke det eller ikke. Laster ikke ned pc-spill. kjøper heller spill av produsenter som behandler kundene som kunder, ikke behandler de som kjeltringer som må overvåkes konstant. Nei takk.

Endret av Dimind
Lenke til kommentar

Vel.. Det med stenging av servers får du vel ta med en liten klype med salt. Hvilket spill selskap med spill som er knyttet opp mot en server kan ikke stenge serveren når enn de vill bare de sier fra først? 

Selv om de kan gjøre dette tviler jeg på at det vil skje i praksis. for å ta et eks så er fremderles SOE sin SWG server oppe å går selv om de har fulstending ødlagt det spillet og er heller få som spiller det. Samme med EQ1 enda oppe og går.

Vet vel at det ikke er 100% riktig å sammenligne med MMO, men siden dette er et nytt konsept så kommer jeg ikke på noe bedre. 

Du ser på dette som å støtte Ubisft sin DRM, mens jeg velge å se på dette som å støtte vidreutvikling av Ubisoft og spill til PC. For det blir no bare mer og mer focus på å lage spill til konsol og ikke til pc siden det er mye mer penger å hente der. Jeg har alltid likt Settlers og det har fulgt min barndom og for meg var det lite valg om jeg skulle spille spillet eller ikke. 

For det er det, det er snakk om til syvende og sist. For jeg tror at det vil komme å ta LANG tid før denne DMR'en blir cracket siden det ikke er snakk om å overstyre kun en cd check. Og jeg håper faktisk på at dette IKKE blir siste Settlers spill som kommer til pc og att Ubisoft kan lage flere fanstasiske spill i fremtiden, for dette er et fantastisk Settlers spill som bringer mange og gode minner fra gode gammle Settlers 1 og 2. 

Men som jeg har sagt flere ganger er jeg også motstander av denne DRM'en og selvsagt kunne det sikkert ha blitt laget på en bedre måte. Har selv valgt å ikke kjøpe Assassin's Creed 2 som jeg veldig har veldig lyst å spille siden de har samme DRM så vi får se hvor lang tid det tar før det kommer en fungerende crack der. For meg er det liten vits å laste ned et spill og bruke en crack men ikke få spille. Dagens crack får deg til meny'en men ikke startet spillet. men jeg jobber i samme by som jeg bor og jeg har ikke hytte så dette rammer ikke meg på samme måte som mange andre. 

Lenke til kommentar

MMO spill må mann alltid regne med at spillet kan stenges ned. Men når du kjøper et spill som Settlers 7, Assassins Creed II osv, som er tydelig singelplayer spill, da meiner jeg det er for gale at jeg skal ikke få lov å spille den når jeg ønsker.

Jeg har spill fra 1998 som jeg enda spiller på, ja selv eldre spill.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

joda, men tviler på at de kommer til å stenge. men men.

Hvordan i alle dager leverer jeg ting til quests? som på dette kartet skal jeg levere 72 tools. Jeg har hatt 80 eller mer lenge no og kontrolerer landet vedsiden av der questen er, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar

jeg tviler no på at de komme til å stenge da men men.

noen som opplever lagg i små filmene mellom oppdragene? er vel mest lyden som henger. Filmen er ferdig lenge før de som snakker er ferdi å snakke.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Problem signature:

Problem Event Name: APPCRASH

Application Name: Settlers7R.exe

Application Version: 1.1.1216.0

Application Timestamp: 4ba166b0

Fault Module Name: Settlers7R.exe

Fault Module Version: 1.1.1216.0

Fault Module Timestamp: 4ba166b0

Exception Code: c0000005

Exception Offset: 001d64d4

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48

Locale ID: 1044

Additional Information 1: 0a9e

Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Additional Information 3: 0a9e

Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Noen som har noen formening om hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Nå leste jeg nettopp om spill der de tok ned serveren etter kun 14 måneder, men klarte ikke å finne artikkelen igjen. Og det står klart i lisensen din at Ubisoft har rett til å stenge ned serveren som gir deg tilgang, med 90 dagers varsel. Så ja du eier dvd'en, men ikke retten til å bruke innholdet :-)

Du mener nok NBA, Madden og de der. 14 måneder høres veldig lite ut, men husk det kommer en ny versjon hvert år. I tillegg ble serverne stengt fordi det ikke var noen som spilte dem online lengre.

Og ja, serverne kan nok stenges etterhvert så vi ikke får aktivert, men jeg vil tro de legger ut en patch en liten stund før det som gjør at man ikke trenger å aktivere lengre.

Når det er sagt misliker jeg sterkt at man er nødt til å være koblet til nettet hele tiden for å få spille. Det er slettes ikke alle som har en stabil linje, eller bredbånd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noen fler som har prøvd dette? Hvordan skiller det seg ut fra 2 ern ? Regner det de har tatt en ny retning hehe..

Jeg kjøpte meg Settlers 2 10th anniversary fra 06 her før påska jeg. Det bør man virkelig kjøpe hvis man likte settlers 2. Det er settlers 2, innpakka i ny grafikk, med et par finesser : )

Lenke til kommentar

http://forums.ubi.co...65/m/4821038448

Flere som har dette problemet?

Her kommer allerede ett problem, med det idiotiske systemet med at man må være online for å kunne spille ett slikt spill.

Utrolig kjedelig å ikke få spilt bare fordi serverene til "Bluebyte" \ "Ubisoft" ikke er skrudd på.

jeg har ikke dette problemet, spillte med en venn i går natt i flere timer uten et eneste problem. tok vel 4-5 multiplayer games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...