Gå til innhold

Oppsett til i7 980X maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer Nvidia-kort som fysikk-kort? Så meg ut to kort: 9600 gt 1024 mb og 9800 gt 512 mb. Billig pris, men demovarer da. Eller lønner det seg ikke å kjøpe demovarer når garantien bare er 3 måneder?

 

Edit: Eventuelt gts 250 512 mb (demo).

 

 

Hvordan fungerer det? Det fungerer som et physX kort :p

 

Jeg bruker et 9800gtx sammen med 5870 i cfx. Hvordan man setter det opp står i andre inlegg i 58xx oc tråden som står i signaturen min.

 

Det var et spill jeg testet for en mnd siden, og det krevde 9800gtx eller bedre for å sette physx på høyeste. Testet med et 8800gt, men da kunne jeg ikkje skru på det øverste nivået med physx. Husker ikkje i farten hva spille heter da. Bare vet at det var et skytespill der man kunne fly og noe greier :p

 

 

edit: tror det var Dark Void.

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer Nvidia-kort som fysikk-kort? Så meg ut to kort: 9600 gt 1024 mb og 9800 gt 512 mb. Billig pris, men demovarer da. Eller lønner det seg ikke å kjøpe demovarer når garantien bare er 3 måneder?

 

Edit: Eventuelt gts 250 512 mb (demo).

 

 

Hvordan fungerer det? Det fungerer som et physX kort :p

 

Jeg bruker et 9800gtx sammen med 5870 i cfx. Hvordan man setter det opp står i andre inlegg i 58xx oc tråden som står i signaturen min.

 

Det var et spill jeg testet for en mnd siden, og det krevde 9800gtx eller bedre for å sette physx på høyeste. Testet med et 8800gt, men da kunne jeg ikkje skru på det øverste nivået med physx. Husker ikkje i farten hva spille heter da. Bare vet at det var et skytespill der man kunne fly og noe greier :p

 

 

edit: tror det var Dark Void.

 

 

Da bør det yte bra med gts 250 da? Ganske lik ytelse mellom 250 og 9800 gtx!

Hva mener du? Har du noen meninger om å kjøpe demokort? Det er mest for å physx, cuda og bedre fysikk for en billig penge.

Lenke til kommentar

Demokort kan være et godt kjøp :thumbup:

Du har garanti og hele pakka så.

 

Råder deg til og finne singelslott-kort til gpu;)

 

Herregud, føler meg som en bestemor nå, men hva er ett singleslott-kort? Har allerede 5970 på vei. Er det singleslott?

 

Står at demokortet bare har 3 mnd garanti: "Alle varer leveres med 3 måneders garanti og reklamasjonsrett i følge norsk lov."

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Det er iallefall 512 mb utgaven fra Asus jeg har sett meg ut. Får jeg problem hvis det er ett dual-slotkort? Her er det fulle navnet hvis det hjelper: ASUS ENGTS250 OC GEAR/DI/512MD3

 

H-kort har:

 

1. 2 x PCI Express x16 slots, running at x16 (PCIEX16_1/PCIEX16_2) (Note 2)

 

2. 2 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8_1/PCIEX8_2) (Note 3) (The PCIEX16_1, PCIEX16_2, PCIEX8_1 and PCIEX8_2 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

 

3. 2 x PCI Express x1 slots

 

4. 1 x PCI slot

 

Kan jeg bruke noe av dette for 2 dual-slot? Tenker mest på de to første. Støtter 3-veis crossfire/ sli!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Tja, det er jo full-atx og kabinettet er av de større. Tror det skal være nok med plass, ble bare usikker angående plass til gpu. 5970 BE er i underkant av 32 cm og vil gå ut fra at gts 250 er en del mindre siden det er ett enkjernekort. Her er en test av akkurat det kortet jeg så på: Asus GeForce GTS 250 Dark Knight Review.

 

 

Føler for å kjøpe gts 250 som fysikk-kort i tilegg til 5970. Noen invendinger på det?

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

GTS 250 er relativ kort, faktisk så går det fint inn i et HTPC kabinett, så du skulle ikke ha noen problem. GTS 250 er ellers et rebranda 9800 GTX+ kort.

 

GTS 250 har jeg faktisk ikke sett som singelslot kort.

 

Men siden jeg har 4 stk. PSI Express x16 - slotter bør jeg vel greie det? Blir det plass til et fremtidlig kort (6xxx-serie/ dualslot) i tilegg også da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...