Gå til innhold

Oppsett til i7 980X maskin


Anbefalte innlegg

Man kan jo få ett pent oppsett for bare 18 tusen også.

Jeg tenkte, one stop shop, du har tastatur og mus fra før... ALLE har det...

Mest mulig komplett og lydløst bygge, for meg ultraviktig iallefall.

 

post-22107-1270239157,7268_thumb.jpg

 

Bedre og billigere enn dette blir det vrient å få det, tror jeg! :hmm:

 

Oppgraderbart så det holder også!!!

 

Edit: Etter litt tankevirksomhet tror jeg at SSD valget, som riktignok

er ukonvensjonelt, må bli ...

 

A-DATA_S599_SSD_Retail_Package.jpg

 

Grunnen til dette er size/price/performance/value tanker.

Og, den er laget for den SSD optimale AHCI (HOT-SWAP muligheter for back up HD's og you name it, lur modus...) mode'n... :thumbup:

Denne tror jeg kommer til å ligge rundt 2500kr eller så.

Helt rå! Og iallefall til prisen!!! R/W 280/280MB :dribble:

 

Så var det bare å smekke på plass DENNE INTEL SSD DRIVEREN, og installere!!!

 

mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! :)

Jeg tenkte at man først installer på F3'n... kjøpe seg SSD etterhvert går vel bra. Så klone "c" partisjonen inn på ssd'n... Hopla! Først må jo bygget tweakes litt til det er klokkestabilt!

Det ER lettest å få til dette med bare EN HD på plass først.

 

Jeg valgte 4 stk Scythe vifter, tenkte da at jeg bytter ut samtlige

vifter i Antec kabinettet, er nesten verd det. Da blir 183 kabinettet

bortimot uslåelig!

Mitt eget Antec P183 kabinett har også scythe vifter pågang :yes:

 

mvh

Lenke til kommentar

Man kan jo få ett pent oppsett for bare 18 tusen også.

Jeg tenkte, one stop shop, du har tastatur og mus fra før... ALLE har det...

Mest mulig komplett og lydløst bygge, for meg ultraviktig iallefall.

 

post-22107-1270239157,7268_thumb.jpg

 

Bedre og billigere enn dette blir det vrient å få det, tror jeg! :hmm:

 

Oppgraderbart så det holder også!!!

 

mvh

 

Ett par tips: Velg heller Cooler Master HAF 922/932 som kabinett så slipper du støydemping og ekstra vifte til kjøling, hvis viften ikke er ment til cpu da! Kabinettet er også en del billigere enn det som er satt opp. Kjølepasta ligger vel på sokkelen til hovedkort eller cpu såvidt jeg forstår. Så tar du pengene du får igjen på en Intel ssd 80 gb gen. 2!

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal tenke på det med hder så lenge du klokker moderat ;)

 

Kjølepasta er på stock-kjølern du får med cpuen.

Så hvis man har tenkt og bruke stock-kjølern så er jo den biten grei, men de fleste kjøper seg enn annen kjøler og da bør en tube pasta være med. Som ikke koster all verden.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal tenke på det med hder så lenge du klokker moderat wink.gif

 

Kjølepasta er på stock-kjølern du får med cpuen.

Så hvis man har tenkt og bruke stock-kjølern så er jo den biten grei, men de fleste kjøper seg enn annen kjøler og da bør en tube pasta være med. Som ikke koster all verden.

 

Det er ikke kjølepasta på sokkelen på 980X stock kjøleren men det følger med en tube med pastanew_yes.gif

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Siden det er så lenge siden 5970 kom ut, anbefalte en bruker i tråden om 5xxx-serien å vente på 5990. Hva tror dere om dette? Skulle gjerne hatt dette kortet framfor 5970 og holder en stor knapp på det, men problemet er at det ikke finnes noen reel lanseringsdato for kortet. Tenker på å kanskje ta kjøpet av gpu helt mot slutten av april (maskinen skal settes sammen rundt begynnelsen av mai) og har ingen problemer med å vente med dette kjøpet. Og prisene på 5970 går ikke opp uansett så!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Vent. Og jeg skal gi deg grunnen:

AMD driver fremdeles å coder driveren til både 5970 og 5990...

Så foreløpig yter ikke 5970 (optimering) max, og 5990 (/under utvikling enda, på Beta skulle jeg tippe) ... vel, litt coding gjenstår.

 

Kom mai du skjønne 5990'lde! :yes:

 

mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg ett godt tips anngående bygging:

Les en guide, eller se på nettet youtube? hvordan du bruker antistat

bånd, for det MÅ DU BRUKE!!! før du rører cpu, ram, gpu eller HK altså!!!

 

Det er så kjipt å statte en komponent! Du kommer til å bruke TID på

å komme til den konklusjonen at du nok desverre fikk statisk utladning, om du er så uheldig å gjøre dette.

 

Høh? Dette er spennede secondary! Digg å bygge selv ja? Det er morro! :w00t:

 

mvh

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å beholde Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series som lydkort. Det kortet du anbefalte passet bedre til film og musikk, mens dette kortet passer veldig bra til spilling i tilegg. THX-sertifisering hjelper også på.

 

Vil bare presisere at jeg anbefalte to kort (dersom det var min melding du siktet til): X-Fi for spilling eller Asus Xonar Essence STX for musikk :) Hvilket du velger avhenger av om du primært spiller eller lytter på musikk (og stiller visse krav til lydkvaliteten). Jeg ville imidlertid ikke lagt så mye vekt på at kortet er THX-sertifisert.

 

EDIT: Jeg følger ikke lenger aktivt med på denne tråden. Ser at det er mange andre som poster her nå så jeg regner med at du får den hjelpen du er ute etter.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å beholde Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series som lydkort. Det kortet du anbefalte passet bedre til film og musikk, mens dette kortet passer veldig bra til spilling i tilegg. THX-sertifisering hjelper også på.

 

Vil bare presisere at jeg anbefalte to kort (dersom det var min melding du siktet til): X-Fi for spilling eller Asus Xonar Essence STX for musikk :) Hvilket du velger avhenger av om du primært spiller eller lytter på musikk (og stiller visse krav til lydkvaliteten). Jeg ville imidlertid ikke lagt så mye vekt på at kortet er THX-sertifisert.

 

EDIT: Jeg følger ikke lenger aktivt med på denne tråden. Ser at det er mange andre som poster her nå så jeg regner med at du får den hjelpen du er ute etter.

 

 

Det var egentlig et innlegg fra BadCat jeg siktet til, og desverre er du litt sent ute med komentar til lydkort siden det allerede er bestilt. Men for all del fortsett å komme med tips. Kan aldri få for mye av de!

 

TweakMan og Amanita Muscaria - Har antistatisk armbånd på meg nærmest hver enda gang jeg holdere på med dyrere elektronikk og ja, gleder meg som en unge i en godtebutikk til å sette sammen utstyret. Kommer til å gå i intens lesing om bygging.

 

TweakMan: Hvis du har noe nytt om 5990 så må for all del dele med oss resten som venter på kortet. Har du lest noe om at det kommer rundt mai? Eller vet du hvor langt de er i betatestingen av kortet. Det enda jeg vet som lanseringstid er: quarter 1, slutten av mars, samtidlig som fermi!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takk for at dere tok dere tid til å svare oppriktig. Nå føler jeg meg mye bedre til sinns.:)

 

Jeg synes du har vært flink, og er ikke enig i "tilsnakk" for din "utblåsning".

Men det er nå meg, og jeg har holdt klokelig kjeft i denne tråden, da jeg har en tendens til å "snakke" fortere enn tanken. :D

 

Trådstarter har vel egentlig bestemt seg for ett oppsett fra 1ste post og stort sett silt ut de kommentarene som ikke passet.

Og det er hans privilegie. :)

 

Når det gjelder "fremtidsrettet" hardware så finnes noe slikt ikke.

Er man entusiast kjøper man slikt med en gang det er tilgjengelig. "Money no object".. :)

Er man "engangskjøper" (ha-rigg-lenge-før-jeg-bytter) *bør* man kjøpe det billigste av det nye (socket, CPU, GPU..etc).

 

Nå synes jeg trådstarter har valgt seg ett meget godt oppsett som sikkert vil kunne brukes i mange år fremover.

980x er p.t. en "konge-prosessor" og det eneste som eventuelt kan bli ett alternativ er om AMD kommer med noe tilsvarende til 1/4-del av prisen (6-core).

Vi vår se.

Sjøl vil jeg ikke kjøpe en enkeltkomponent (hw) til mye over 2k.

At jeg sikkert bruker det 20-dobbelte ila året er en annen sak (og også mitt valg i likhet med trådstarter).

Lenke til kommentar

På overclock.net og på Neoseeker.com under artikler og forum thereof

disputerer over dette med 5970/5990.

Flere andre steder prøver man jo også å gjette seg til hva som kommer

når. Er ikke godt å vite egentlig.

 

Truth sayeth: you did expect me when you saw me, I waited no longer.

And neither could you.

 

Så vi får bare vente å se! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var egentlig et innlegg fra BadCat jeg siktet til, og desverre er du litt sent ute med komentar til lydkort siden det allerede er bestilt. Men for all del fortsett å komme med tips. Kan aldri få for mye av de!

 

Jeg ser at du har bestilt X-Fi kortet og det er jo et greit kjøp med tanke på at du primært har tenkt å bruke det til spilling (Creative har forøvrig lansert et nytt produkt i X-Fi serien kalt X-Fi Titanium HD. Prisen for dette kortet vil muligens havne på rundt 1500 kr).

 

Når det gjelder THX i denne sammenhengen så har det lite med lydkvalitet å gjøre, det har mer med standarder og innstillingsmuligheter å gjøre (spesielt med tanke på filmtitting). Jeg tror dessverre at det er enkelte som kjøper slike THX-sertifiserte produkter i den tro at de automatisk får bedre lyd, men slik er det ikke (ihvertfall i de tilfellene der det anvendes billige og dårlige PC høyttalere).

 

De som har hjemmekino vil i de fleste tilfeller bruke AV-forsterkeren til å kalibrere høyttalerne og bassen (lyden sendes digitalt fra lydkortet til anlegget), og da spiller lydkortet en langt mindre viktig rolle (har du en bra AV-forsterker så vil du også få bedre lydkvalitet, siden DAC'ene og utgangsdelen er bedre sammenlignet med lydkortet). Siden du ikke har noen hjemmekino og planlegger å bruke PC flerkanalshøyttalere så vil THX kunne tilby deg litt flere innstillingsmuligheter enn vanlig, men dette må ikke mistolkes som at selve lydkvaliteten blir bedre :)

 

EDIT: La inn link til X-Fi Titanium HD

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Litt dødtid i tråden for øyeblikket! Venter pakke med en del komponenter fra Dustin og cpuen er ventet på lager den 22 april. Siden det ikke akkurat haster, skal jeg vente litt med innkjøp av skjermkort, minne, minnekortleser og lydanlegg. Strømforsyning og skjerm skal kjøpes inn så fort jeg kommer meg til Trondheim (Mamoz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...