Bolson Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 secondarykid: Quote fra en produktbeskrivelse: "Kobles til hovedkortets interne USB header uttak (krever standard intern 4/5 pinners USB-rekke)" Problemet er at jeg ikke har standard 4/5 pins usb-rekke. Finner det iallefall ikke. Ser kun 2 stk 9-pins. 9 pins (2 rekker) er det samme som 2 stk USB kontakter av typen 4/5 pinners USB rekke. Du finner glimrende informasjon på denne siden. På kontakten med 5 hull (din lenke) vil du se at det ikke er noen kabel i pkt 5. Den skal der det ikke er pinne på ene rekka, altså kontakten skal vende den veien. USB bruker bare 4 ledere, 2 strøm og 2 data, men for å ikke kunne snu polariteten er kontaktene konstruert slik at man han kun plassere doble USB-plugger en vei. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 secondarykid: Quote fra en produktbeskrivelse: "Kobles til hovedkortets interne USB header uttak (krever standard intern 4/5 pinners USB-rekke)" Problemet er at jeg ikke har standard 4/5 pins usb-rekke. Finner det iallefall ikke. Ser kun 2 stk 9-pins. 9 pins (2 rekker) er det samme som 2 stk USB kontakter av typen 4/5 pinners USB rekke. Du finner glimrende informasjon på denne siden. På kontakten med 5 hull (din lenke) vil du se at det ikke er noen kabel i pkt 5. Den skal der det ikke er pinne på ene rekka, altså kontakten skal vende den veien. USB bruker bare 4 ledere, 2 strøm og 2 data, men for å ikke kunne snu polariteten er kontaktene konstruert slik at man han kun plassere doble USB-plugger en vei. Fin artikkel du fant fram til meg! Vet du hvor jeg kan få tak i adapterkabel for å få flere usb-tilkoblinger? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Vet du hvor jeg kan få tak i adapterkabel for å få flere usb-tilkoblinger? Det finnes på de aller fleste internettsjapper Inkludert dealextreme.com Hvis du ikkje finner en usbhub, så har du ikkje lett heller Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Vet du hvor jeg kan få tak i adapterkabel for å få flere usb-tilkoblinger? Det finnes på de aller fleste internettsjapper Inkludert dealextreme.com Hvis du ikkje finner en usbhub, så har du ikkje lett heller Ganske enkelt fordi det er ikke hub jeg skal ha, men innvendig kabel. Er ikke dum heller! Bør helst være splittkabel slik at jeg får iallefall støtte for 2 stk usb per kabel. Endret 9. mai 2010 av secondarykid Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 USB kan ikke splittes. Så splittkabel finnes nok ikke. Også med økt intern fordeling må det brukes hub. Ellers så bør du da ha nok interne USB-kontakter til å få koblet det du skal. Normalt er det jo 4 eller 6 USB kontakter fordelt med 2 eller 3 stk 9 pins kontakter. Dvs i realiteten 2 USB-kontakter på hver. Og du skal fint kunne montere de to kontaktene fra minnekortleser og Asus et eller annet i en 9 pins kontakt. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) USB kan ikke splittes. Så splittkabel finnes nok ikke. Også med økt intern fordeling må det brukes hub. Ellers så bør du da ha nok interne USB-kontakter til å få koblet det du skal. Normalt er det jo 4 eller 6 USB kontakter fordelt med 2 eller 3 stk 9 pins kontakter. Dvs i realiteten 2 USB-kontakter på hver. Og du skal fint kunne montere de to kontaktene fra minnekortleser og Asus et eller annet i en 9 pins kontakt. Problemet er at de 2 9-pinskontaktene er tatt opp av 4 stk usb i kabinettet. Og fortsatt har jeg igjen 2 stk usb, minnekortleser og Asus ett eller annet... Trenger fortsatt 2 stk 9-pinskontakter. Det sto om splittkabel som valgfri tilbehør i hkmanualen. Finnes det eventuelt småe hubber som har støtte for 9-pins? Endret 10. mai 2010 av secondarykid Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Glemte å nevne at maskinen er ferdigsatt og kjører fint... Eller nesten fint. Har problemer med at nettverkskortet fungerer på den ene oppstarten, men i den neste fungerer ikke. Ganske sånn annenhver oppstart at det fungerer. Har fortsatt en haug med drivere + at jeg må prøve en splittkabel for viftetilkobling slik at jeg kan koble opp kabinettviftene med hk og viftestyring. Spilte gjennom BC2 idag på maks pinne. Krasjet ikke. Kom ikke opp på 25% av cpukraft engang! Bare synd at singleplayerdelen var unnagjort på 9 timer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Problemet er at de 2 9-pinskontaktene er tatt opp av 4 stk usb i kabinettet. Og fortsatt har jeg igjen 2 stk usb, minnekortleser og Asus ett eller annet... Trenger fortsatt 2 stk 9-pinskontakter. Det sto om splittkabel som valgfri tilbehør i hkmanualen. Finnes det eventuelt småe hubber som har støtte for 9-pins? Du kan f.eks kjøpe dette kortet. Da får du 4 interne USB kontakter ekstra. Personlig ville jeg bare droppet å koble 2 av USB-kontaktene i kabinettet - noe som ikke skaper problemer. Personlig bruker jeg sjelden mer en 1 av disse (eller ingen). Synes det er mye bedre med en Hub på skrivebordet til minnepinner og kamera. F.eks denne eller denne. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Problemet er at de 2 9-pinskontaktene er tatt opp av 4 stk usb i kabinettet. Og fortsatt har jeg igjen 2 stk usb, minnekortleser og Asus ett eller annet... Trenger fortsatt 2 stk 9-pinskontakter. Det sto om splittkabel som valgfri tilbehør i hkmanualen. Finnes det eventuelt småe hubber som har støtte for 9-pins? Du kan f.eks kjøpe dette kortet. Da får du 4 interne USB kontakter ekstra. Personlig ville jeg bare droppet å koble 2 av USB-kontaktene i kabinettet - noe som ikke skaper problemer. Personlig bruker jeg sjelden mer en 1 av disse (eller ingen). Synes det er mye bedre med en Hub på skrivebordet til minnepinner og kamera. F.eks denne eller denne. Har ikke plass til PCI-kort. Nvidia-kortet er i veien så jeg må bruke PCIe-kort. Liker i grunn ikke huber, men hvis det blir en så blir det 7 USB-hubben som selges på Dealextreme! Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Har ett stort problem med nettverkskortet: D-Link DWA 556. Det fungerer kun ved annenhver oppstart/ reboot, så hvis ikke den finner noe nettverk etter oppstart må jeg ta en reboot får å få nettverk (i det hele tatt)! Og når jeg er koblet opp mot nettverk er netthastigheten bare 1/4 av normal hastighet. Detter konstant ut av BC2 når jeg spiller multiplayer. Får heller ikke innstalert siste driver. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Har ett stort problem med nettverkskortet: D-Link DWA 556. Det fungerer kun ved annenhver oppstart/ reboot, så hvis ikke den finner noe nettverk etter oppstart må jeg ta en reboot får å få nettverk (i det hele tatt)! Og når jeg er koblet opp mot nettverk er netthastigheten bare 1/4 av normal hastighet. Detter konstant ut av BC2 når jeg spiller multiplayer. Får heller ikke innstalert siste driver. Update 19.7.10: Har vært borte fra maskinen i 2 mnd nå og tok en kikk på antene bak og ser at de ikke sitter godt fast i skrufestene. Kan det ha noe med det at jeg får dårlig signal og 1/4 av normal hastighet? Fant utstyr for å øke interne usb på en netthandel fra USA samt kabler for å koble kabinettviftene til viftestyring og hk. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Noen som vet om gode ebay-sider som har godt utvalg av kabler, helst Hong Kong? Skal gå til innkjøp av ekstra ssd (Intel 2gen x25 160 GB) som skal settes i raid 0 ilag med den andre. Skal også gå til innkjøp av ruter og switch og tenker å kjøpe D-Link DIR 855 og en av disse switchene: netgear og belkin. Er dårlig på ruter og switch så bare kom med tips om dere har noen! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Slenger inn en post slik at du ikkje setter ny rekord med poster etterhverandre 5 holder vel... Nå var iallefall jeg snill og bumpa igjen for deg Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Takk Nizzen!!! Prøvde å få litt PR for tråden. Du har vel ikke gode svar på spørmålene stilt gjennom den siste siden også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå