Gå til innhold

Oppsett til i7 980X maskin


Anbefalte innlegg

Ikke noe problem, supert at du gidder :thumbup:

 

På stock viser den 1.23v hos meg (CPU-Z 1.54).

 

Har forresten klokket 980X'en til 4.3 GHz (1.30 v). Maks temperatur under last er 65 grader, ifølge Real Temp GT. Jeg forsøkte 4.4 GHz, men da krasjet Cinebench, selv om temperaturen lå godt under 70 grader. Her må det nok litt mer tweaking og eksperimentering til.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var Logitech Z-5500 bestil hos NetOnNet.no! Kommer på lager rundt tirsdag, og det er fint med gratis frakt. Minnet er framme hos meg rundt den 27, og skal se om jeg tar å bestiller prosessorkjøler, viftestyring og minnekortleser hos Dustin rundt helga eller mandag. Hadde håpet at prisene kunne sunket litt.

 

Tenkte jeg bare skulle si ifra at Komplett har Z-5500 for 2799,- nå, uten frakt. Hvis du er keen på å spare en hundrelapp (uten at jeg vet frakta på noen av sidene) :p

 

Klikk på meg

 

edit: Samme hos MPX

 

edit2: Leste jo nå at du skrev gratis frakt :ph34r:

Endret av frow
Lenke til kommentar

Da var de siste delene bestilt fra Dustin. Viftestyring, cpukjøler og minnekortleser ankommer om rundt en uke eller noe så maskinen SKAL være satt sammen innen andreuken i mai!

 

29.4 Da var høytalersystemet innenfor døra og! Tungt nok iallefall. Så en notis om at subben må være minst 60 cm fra elektronikk som skjerm og data... Det blir en vrien nøtt å knekke!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Siden det er min egen tråd så vil jeg gå off-topic med ett spørsmål: Er det mulighet for å legge brukermappene i en av lagringsdiskene i stedet for systemdisken? Har en SSD på 80 GB som blir altfor lite når jeg bruker mye av Vuze (torrent), nedlastinger og spesielt Download Helper (flash-videoer). Har i tillegg ca. 150+ spill som skal fordeles på de to forskjellige diskene (SSD og snurredisk), OS og senere program for videoredigering og kanskje 3d som skal på SSDen!

 

Noen som vet en løsning?

 

 

PS! Da var de siste varene sendt ut fra Dustin. Regner med å delene mandag eller tirsdag, så maskinen settes sammen senest onsdag!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Siden det er min egen tråd så vil jeg gå off-topic med ett spørsmål: Er det mulighet for å legge brukermappene i en av lagringsdiskene i stedet for systemdisken? Har en SSD på 80 GB som blir altfor lite når jeg bruker mye av Vuze (torrent), nedlastinger og spesielt Download Helper (flash-videoer). Har i tillegg ca. 150+ spill som skal fordeles på de to forskjellige diskene (SSD og snurredisk), OS og senere program for videoredigering og kanskje 3d som skal på SSDen!

 

Noen som vet en løsning?

 

 

PS! Da var de siste varene sendt ut fra Dustin. Regner med å delene mandag eller tirsdag, så maskinen settes sammen senest onsdag!

 

Det er meget enkelt om du har Windows 7. Selv om jeg personlig mener det er håpløst at dette ikke er et valg under installasjon. Samme måte er det vel i Vista.

 

Klikk på Start (Windows-ikonet). Klikk på brukernavnet ditt (oppe til høyre). Da åpnes brukermappene som ligger under Users katalogen din. Høyreklikk på de mappene du vil ha et annet sted. Velg Properties (egenskaper), og deretter Location (Plassering). Skift ut C:\Users\usersname med f.eks X:\Users\username og trykk OK.

 

Dessverre kan ikke alle mapper flyttes på denne måten, f.eks AppData er ikke flyttbar. Også andre programmer lager mapper her som ikke er flyttbare.

 

Dette er faktisk en av de tingene som ergrer meg så mye med Windows at jeg banner hver gang jeg må installere. Brukermapper har med dagens disker (SSD) og størrelse intet å gjøre på en OS/programvarepartisjon. Den skal man kunne plassere hvor man ønsker og på egen partisjon, og da skal også det meste av AppData, dvs eposter, nettlesercache osv plasseres på samme sted. På dette området viser Microsoft total mangel på å forstå hvordan ting skal gjøres. I Linux og OS X ligger alltid alle brukerdata slik at de kan plasseres på en hvilken som helst disk/partisjon.

 

Det er eller også mulig å flytte plassering av eposter og nettlesercache til annet sted en Appdata, noe man bør gjøre. Usersmappa i Windows, også i Windows 7 blir selv om man bare har AppData igjen fort vekk på en del GB.

 

PS! Ser at du fant det selv, dog trenger du ikke å klikke på Move, holder med å endre stien og klikke OK.

Lenke til kommentar

Har en SSD på 80 GB som blir altfor lite når jeg bruker mye av Vuze (torrent), nedlastinger og spesielt Download Helper (flash-videoer). Har i tillegg ca. 150+ spill som skal fordeles på de to forskjellige diskene (SSD og snurredisk), OS og senere program for videoredigering og kanskje 3d som skal på SSDen!

 

Jeg har plassert omtrent alle mine brukerdata og applikasjonsinnhold på sekundære disker eller partisjoner. Jeg synes det er en god vane, ettersom det gjør ting enklere den dagen du f.eks. ønsker å bytte ut eller repartisjonere boot-disken din. Dessuten synes jeg prinsipielt sett at det er greit å skille OS/programkode og brukerdata/innhold fra hverandre.

 

Et lite tips: Siden du bruker Windows 7 så vil jeg anbefale at du velger AHCI som SATA protokoll i BIOS FØR du installerer OS'et. Det går an å velge AHCI etter at du har installert Windows, men dette går ikke alltid smertefritt. Her finner du en artikkel om AHCI vs IDE:

 

http://www.pcper.com...cle.php?aid=901

 

Her er enda en artikkel:

 

http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=505&Itemid=38

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
29.4 Da var høytalersystemet innenfor døra og! Tungt nok iallefall. Så en notis om at subben må være minst 60 cm fra elektronikk som skjerm og data... Det blir en vrien nøtt å knekke!

 

Hvor du plasserer sub'en hen kan også ha mye å si for bassgjengivelsen. Jeg har selv plassert den et lite stykke unna veggen (men ikke i et hjørne), like ved der jeg sitter (sweetspot'en).

 

Her er en kort artikkel om subwoofer-plassering:

 

http://www.audioholics.com/tweaks/speaker-setup-guidelines/subwoofer-placement-guidelines

Lenke til kommentar

Har en SSD på 80 GB som blir altfor lite når jeg bruker mye av Vuze (torrent), nedlastinger og spesielt Download Helper (flash-videoer). Har i tillegg ca. 150+ spill som skal fordeles på de to forskjellige diskene (SSD og snurredisk), OS og senere program for videoredigering og kanskje 3d som skal på SSDen!

 

Jeg har plassert omtrent alle mine brukerdata og applikasjonsinnhold på sekundære disker eller partisjoner. Jeg synes det er en god vane, ettersom det gjør ting enklere den dagen du f.eks. ønsker å bytte ut eller repartisjonere boot-disken din. Dessuten synes jeg prinsipielt sett at det er greit å skille OS/programkode og brukerdata/innhold fra hverandre.

 

Et lite tips: Siden du bruker Windows 7 så vil jeg anbefale at du velger AHCI som SATA protokoll i BIOS FØR du installerer OS'et. Det går an å velge AHCI etter at du har installert Windows, men dette går ikke alltid smertefritt. Her finner du en artikkel om AHCI vs IDE:

 

http://www.pcper.com...cle.php?aid=901

 

Her er enda en artikkel:

 

http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=505&Itemid=38

 

Var veldig teknisk stoff her, men som det står i artikkelen: De greier ikke å poengtere forskjellen mellom de to forskjellige protokollene og hva som er fordelen mellom å bruke en av de...

 

Hal9k: Her er dataplassen min:link. Som du ser er det ikke mye plass å gå på. Det er forresten 70 cm høyde under skrivebordet. Maskinen er tenkt å ha til venstre. Overflaten av skrivebordet blir fylt opp av skjerm, tastatur, mus + svær musmatte, høytalere, skriver og eksterne harddisker ++.

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Var veldig teknisk stoff her, men som det står i artikkelen: De greier ikke å poengtere forskjellen mellom de to forskjellige protokollene og hva som er fordelen mellom å bruke en av de...[/Quote]

 

Leste du artiklene? :) Begge artiklene konkluderer med at ACHI er å foretrekke fremfor IDE. Og forskjellen mellom protokollene kommer da klart frem i begge artiklene :)

 

Hal9k: Her er dataplassen min:link. Som du ser er det ikke mye plass å gå på. Det er forresten 70 cm høyde under skrivebordet. Maskinen er tenkt å ha til venstre. Overflaten av skrivebordet blir fylt opp av skjerm, tastatur, mus + svær musmatte, høytalere, skriver og eksterne harddisker ++.

 

Det var ikke mye plass der gitt :) Sub'en er nok ikke magnetisk avskjermet, og det er nok grunnen til at de anbefaler at den står et lite stykke unna. Men har du forsøkt å strekke en kabel, slik at sub'en kan plasseres et annet sted?

Lenke til kommentar

Var veldig teknisk stoff her, men som det står i artikkelen: De greier ikke å poengtere forskjellen mellom de to forskjellige protokollene og hva som er fordelen mellom å bruke en av de...[/Quote]

 

Leste du artiklene? :) Begge artiklene konkluderer med at ACHI er å foretrekke fremfor IDE. Og forskjellen mellom protokollene kommer da klart frem i begge artiklene :)

 

Hal9k: Her er dataplassen min:link. Som du ser er det ikke mye plass å gå på. Det er forresten 70 cm høyde under skrivebordet. Maskinen er tenkt å ha til venstre. Overflaten av skrivebordet blir fylt opp av skjerm, tastatur, mus + svær musmatte, høytalere, skriver og eksterne harddisker ++.

 

Det var ikke mye plass der gitt :) Sub'en er nok ikke magnetisk avskjermet, og det er nok grunnen til at de anbefaler at den står et lite stykke unna. Men har du forsøkt å strekke en kabel, slik at sub'en kan plasseres et annet sted?

 

 

Kan hende at jeg ikke leste gjennom det hele, men det var mye tekniske utrykk jeg ikke forsto helt heller da. Hvordan setter man protokollene?

 

Har enda ikke pakket ut høytalerne (Logitech Z-5500) og jeg tror det blir rart hvis jeg stekker subben en annen plass. Den beste plassen blir da til høyre for skrivebordet, rett inntil ei bokhylle. Men bassen bør ligge lavt og rett foran lytteren og ikke på en av sidene. Tror jeg får ta å strekke maskinen ett stykke unna. Blir rart, men det er det nærmeste jeg ser fungere. Bare håpe på at skjermkabel er lang nok da!

 

NB! Har ikke mulighet for å skifte plassering av skrivebord hvis du lurer. Hjørnet det er plassert ved var den eneste plassen var ledig samt at det er ett hjørneskrivebord jeg har. Maskinen er også for tung til å plassere på skrivebordet. Kabinettet + innmat blir rundt 20 kg!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...