Gå til innhold

Oppsett til i7 980X maskin

Anbefalte innlegg

For å si det enkelt, denne var nesten håpløs. Nå aner jeg ikke hvilke av slotta som er er ekte x16 og hvilke som er x8. Så mulig det ikke er håpløst. Du må i alle fall bruke slot 4 (nederste) til fysikk, om du skal ha plass til ekstra GPU i CF, senere.

Om du da ikke går for vannkjøling av HD 5970.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man mye og putte i pcen gå er Gb sine kort til tider herk.

De kommer snart med UD9 som ser betraktlig bedre ut enn tidligere topp-kort.

Jeg har et singelslot 8800 kort som jeg skal bruke sammen med 2x5870....men singelslot 9800gtx hadde vært bedre ja.

Bolson: Har du sett 9800Gtx med singelslot?, er usikker på den :hmm:

Siden du sa at 250 ikke har singelslot-løsninger.

Vannkjøling går jo fintt siden jeg bruker det, men penger på et fysikk-kort vil man ikke legge mye i heller.

Lenke til kommentar

Har man mye og putte i pcen gå er Gb sine kort til tider herk.

De kommer snart med UD9 som ser betraktlig bedre ut enn tidligere topp-kort.

Jeg har et singelslot 8800 kort som jeg skal bruke sammen med 2x5870....men singelslot 9800gtx hadde vært bedre ja.

Bolson: Har du sett 9800Gtx med singelslot?, er usikker på den :hmm:

Siden du sa at 250 ikke har singelslot-løsninger.

Vannkjøling går jo fintt siden jeg bruker det, men penger på et fysikk-kort vil man ikke legge mye i heller.

Så ut som ett kjempesvært hkort UD9! Aner du hvor mange dualslot-gpuer man kan ha på dette kortet? UD7 greier bare 2 såvidt jeg forstår. Hvor høyt må en gpu for å være singleslot og dualslot?

Her er produktsiden for asus-kortet: Link.

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Hovedkortet var håpløs layout på, du vil ikke få mer en 3 grafikkort inn i det der hvis de er doubleslot, PCI-E sporene er for tett.

Jeg ser forøvrig at du vil gå for 980X, noe som er virkelig sløs med pengene dine, da du vil få rundt 5% mindre ytelse med overclocking av en quad core, ser også at du ikke har tatt tidligere hint som dette, men måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar

"vil gå for 980x..." Har allerede kjøpt det. Fikk faktisk e-post nylig om at det er på vei fra lager! Tror jeg får bare 2 stk dualslot gpu her, eller 4 stk singleslot gpu om du vil. Men har jo fått så å si toppkarakterer over det hele. Minuset er dog at det ikke ikke går med 4 stk dualslot, men som jeg skriver ovenfor er ikke det uansett noe jeg tenker på med det første.

Hvis Ati lager bedre fysikkimplentering ala. PhysX og Cuda i 6xxx-serien + får langt bedre drivere for bla. quadfire, så blir det å bytte vekk Nvidia-kortet.

Og ja, bestemte meg i dette øyeblikk for å kjøpe gts 250. Uansett om det er singleslot eller ei!

Lenke til kommentar

"vil gå for 980x..." Har allerede kjøpt det. Fikk faktisk e-post nylig om at det er på vei fra lager! Tror jeg får bare 2 stk dualslot gpu her, eller 4 stk singleslot gpu om du vil. Men har jo fått så å si toppkarakterer over det hele. Minuset er dog at det ikke ikke går med 4 stk dualslot, men som jeg skriver ovenfor er ikke det uansett noe jeg tenker på med det første.

Hvis Ati lager bedre fysikkimplentering ala. PhysX og Cuda i 6xxx-serien + får langt bedre drivere for bla. quadfire, så blir det å bytte vekk Nvidia-kortet.

Og ja, bestemte meg i dette øyeblikk for å kjøpe gts 250. Uansett om det er singleslot eller ei!

Vel gratulerer da! Lykke til med å bygge monsteret :p

Jeg kommenterte bare layout - resten kan være meget bra det. Her er hvordan jeg mener layout når det gjelder PCIe skal være på et ekstremkort.

Meget bra layout.

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

Jeg ser forøvrig at du vil gå for 980X, noe som er virkelig sløs med pengene dine, da du vil få rundt 5% mindre ytelse med overclocking av en quad core, ser også at du ikke har tatt tidligere hint som dette, men måtte bare få det ut.

Dette kan jeg vanskelig se for meg stemmer, med mindre du tenker på på programmer som bruker fra 1 til 4 kjerner..

Lenke til kommentar
Dette kan jeg vanskelig se for meg stemmer, med mindre du tenker på på programmer som bruker fra 1 til 4 kjerner..

Poenget mitt er det at han vil måtte oppgradere innen 5 år uansett om han kjøper det som er EXTREME nå eller bare en vanlig firekjerners, dessuten en i7 920 overclocket vil kunne gå ganske nærmt ytelsen til en 980X.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er det at han vil måtte oppgradere innen 5 år uansett om han kjøper det som er EXTREME nå eller bare en vanlig firekjerners, dessuten en i7 920 overclocket vil kunne gå ganske nærmt ytelsen til en 980X.

Oppgradere må han vel uansett gjøre. I alle tester jeg har sett har 980x vært langt forbi i7-920, også på overklokking. Jeg mener det er en no-brainer at cpu'en er kjappere og kan fint anbefale den hvis budsjettet tillater det.

Lenke til kommentar

Ikkje med tanke på at 980x overklokker særdeles bra og at det er 2 kjerner mere.

Er man først hekta på 6 kjerner, så går man ikkje tilbake til 4 kjerner for å si det slik  :love:

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt begge, og 980Xn er overlegen :thumbup:

Men budsjett-messig så er 920 et godt kjøp hvis man vel og merke får en cpu som klarer 4-4,2 på rimlig volt. uansett et godt kjøp er den

Men det en 920 klarer på klokking så er 980en så og si like god.

Men så er det hvor mye man vil legge i pcen sin da og hva man bruker den til man burde tenke på.

Men til sensommern så kommer jo 970 som blir en låst 6-kjerners cpu som prismessig kommer til og legge seg på 4-5k.

Amd er rundt hjørnet med sin, selv om jeg ble litt skuffa over det jeg har sett( men en pris på 2500 kontra 8k )

Men det jeg har testet av 980 hittil så har jeg null problemer med og anbefale den hhvis man har budsjett til det.

Nizzen:: Amen til den :new_woot:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Da er hoved-gpu og fysikk-gpu på vei, 5970 Black Edition og gts 250 OC GEAR!

Leste nettopp hw.no's test av 980x og skal kanskje vurdere en tredjeparts prosessorkjøler. Må bare vente litt til jeg har litt penger. Skal se rundt mai-juli.

Noen forslag til kjøler? Skal holde til litt, eventult lett luftoverklokking etter hvert. Blir selvsagt ikke overklokking med det første, litt iriterende å svi av en prosessor til 8k!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...