Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skriver til pc med ethernet kabel?

Anbefalte innlegg

Trenger man en kryssa kabel viss man kobler en skriver direkte til en pc med tp kabel?

Jeg har en phaser 750 som jeg skal koble til pcen gjennom tp kabel, noen som vet åssen jeg gjør det?

Har også en ruter jeg kan gå igjennom men skrivern ser ikke ut til å ville ta imot en IP fra DHCP'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kobler direkte til PCn og "bare" har 10/100 Mbps nettverk i begge ender må du ha krysset kabel.

Om en av endene har gigabit nettverk trenger du ikke - de krysser selv ved behov.

Skriveren er nok satt opp til en manuell IP - er vel noen knapper å trykke på så du kan printe status ark ?

Lenke til kommentar

Tror ingen av skriverne vi har på arbeid er lagt med kryssa kabel?

DHCP på skriveren vil være unødvendig. Når du først har lagt til skriveren med en adresse er det lite praktisk om denne adressen skulle endre seg ;) sett heller fast adresse på skriveren som samsvarer med de adressene DHCPn til routern gir. (om ikke alerede dette er gjort)

Lenke til kommentar

Om du kobler direkte til PCn og "bare" har 10/100 Mbps nettverk i begge ender må du ha krysset kabel.

Om en av endene har gigabit nettverk trenger du ikke - de krysser selv ved behov.

Skriveren er nok satt opp til en manuell IP - er vel noen knapper å trykke på så du kan printe status ark ?

Så lenge man har AUTO-MDI/MDX så trenger man ikke krysset kabel. Det har ikke en sammenheng med gigabit eller ikke gigabit.

Lenke til kommentar

Tror ingen av skriverne vi har på arbeid er lagt med kryssa kabel?

DHCP på skriveren vil være unødvendig. Når du først har lagt til skriveren med en adresse er det lite praktisk om denne adressen skulle endre seg ;) sett heller fast adresse på skriveren som samsvarer med de adressene DHCPn til routern gir. (om ikke alerede dette er gjort)

Jeg kan stille inn IP'en på selve skriveren manuelt, men rutern gir ut noe som 10.0.0.3 mens skriveren har noe som 000.000.000.000 ett eller annet, hva gjør jeg med de ekstra talla??

Lenke til kommentar

Så lenge man har AUTO-MDI/MDX så trenger man ikke krysset kabel. Det har ikke en sammenheng med gigabit eller ikke gigabit.

Jo, faktisk, (nesten)alle gigabit porter krysser automatisk, mens få 10/100 gjør dette.

Lenke til kommentar

Få 10/100 som støtter AUTO-MDI/MDX? Det er årevis siden eg har sett 10/100-utstyr som ikke støtter AUTO-MDI/MDX. Det er godt mulig at det er et krav til gigabit standarden som krever at utstyret skal støtte AUTO-MDI/MDX, men det er fortsatt AUTO-MDI/MDX som gjør dette mulig, og det får man på stort sett alt av nyere utstyr også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...