Lidskjalv Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) 1. Test her eller her 2. Post resultatet 3. Sammenlign med alle andre. BRUK øreklokker/Headset Her er min hørselsprofil: Viktig at EQ er flat i denne testen: (Jeg er ikke noe ungsau lenger, så dette så bra ut. ) Endret 25. mars 2010 av Lidskjalv Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Langt fra stille selv med headphones på, but here goes: Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Startet litt høyt på 1kHz'n for å høre ting mer tydelig: Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Faen i helvete jeg har vondt i øra nå as, bare trykte på noe også nå har jeg øresus til helvete. Takk for det prankster Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Om du hadde lest litt så sto det ganske tydelig at man ikke burde trykke på den øverste delen. Samt at det er litt smart å starte med lavt volum Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Har gode earphones på maks volum. Endret 25. mars 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Har gode earphones på maks volum. Nja... hadde sikkert vært mer troverdig resultat om du ikke makset volumet? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hva har det å si egentlig? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Startet litt høyt på 1kHz'n for å høre ting mer tydelig: Din kurve skilte seg godt ut, E.C. hadde du fat EQ på lydkortet? Hva har det å si egentlig? Det blir som å bruke høreapparat under testen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jo da, men står jo ikke noe om hvilket volum man skal ha det på. Hvis det hadde gjort det, ville testen vært mye mer korrekt. Men nå er det vanskelig å finne det riktige volumet, da det kan virke totalt anderledes på forskjellige maskiner. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Tok en annen test og. Denne stemmer veldig godt overens med den kliniske testen jeg tok på jobben for et par uker siden - lett svekket hørsel i 6000 Hz frekvensen: Link nr 2 i første post. 11 toner, easy use. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Denne var lur og vanskelig: http://www.rnid.org.uk/howwehelp/hearing_check/take_online_hearing_check/?from=/check/ . På denne nytter det ikke å skru opp, for her er det nemlig om å gjøre å tyde tale gjennom hvit støy. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ekstremt kjedelig resultat, da. Result 1 – Your hearing is within the normal range Wants some charts! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Har ikke noen EQ fra lyddriveren, bare i Winamp, tror ikke at den påvirket testen. Volumet skal vel ikke ha så mye å si egentlig, man ser vel mest på hvordan verdiene er i forhold til hverandre. Hadde jeg hatt headsettet på fullt så hadde det kanskje lignet mer på Prophet sin graf. En annen ting er at det er litt vanskelig å høre hva som er "like høyt" på forskjellige frekvenser, så det kan hende at personlige oppfatninger av "like høyt" spiller inn utenom hvor godt man hører. check that (i) it is not uncomfortably loud and (ii) it is considerably louder than the background noise Det hadde vel også litt å si på det at jeg startet litt høyt på 1kHz. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Er for mye bass i øreklokkene mine som jeg ikke får skrudd av så de bare burer xD Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Tror jeg gjorde feil, tok dem så lavt så mulig. Skal tonene være ca. like høye (lydmessig)? Endret 26. mars 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 nei... sikkert en ide å finne minimum på hver frekvens. Men ideen om å finne en jevn kurve er sikkert like bra, og kanskje enda mer nøyaktig. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hva skal man gjøre i testen, finne den høyeste(lyseste) tonen i hver kolonne man hører? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Du starter med 1kHz og finner en lyd som er ikke ubehagelig høy, men som er høyere enn evt. bakgrunsstøy. Så går du nedover frekvensene og finner lyder som er "like høye" volummessig. Etter det går du oppover i frekvensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå