Gå til innhold

Razer Deathadder + Win7 = !?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Windows 7 og hadde igrunn tenkt å bruke alt av gaming apparel videre fra gamle maskinen, men så har det seg slik at musen jeg brukte har store problemer med Windows 7.

Jeg har oppdatert til siste driverne (3.0), men får ikke til å oppdatere til nyeste Firmware (har 1.27, nyeste er 1.34). Hele maskinen fryser og jeg må replugge USB-kontakten til musen for at den skal fungere igjen når jeg prøver å installere Firmware. Jeg har prøvd en komplett wipe av drivermappa, men det skjedde ikke noe nevneverdig mye.

Razer Tarantula-tastaturet som jeg også har hadde en helt smertefri overgang, så dette er merkelig. Jeg har også prøvd min gamle Razer Diamondback, som faktisk sliter med samme problemet.

Det som er problemet er at musen rett og slett av og til later som om vinduer ikke finnes og klikker rett gjennom dem. Og når disse vinduene faktisk fungerer skikkelig kan man plutselig ikke benytte oppgavelinjen eller Windows-knappen via musen lengre. Jeg er usikker på hva som er galt. Det er muligens noe åpenbart. :wee:

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg bruker den musen uten driver, fungerer utmerket

Men i win xp og vista med driver hadde jeg samme problem som deg, måtte ut og inn med usb-kontakten for å få liv hele dagen.

Funker helt fint her også, har bare plugget den i og latt W7 gjøre resten.

Lenke til kommentar

Jeg måtte gjøre dette med min Razer Lachesis mus når jeg skulle update firmware i Windows 7 ulti 64:

1) Open Device Manager

2) Try to update the firmware, the "Unknown Device" will appear in Device Manager and the firmware update will fail

3) Before disconnecting the mouse and plugging it back in, navigate with the keyboard (mouse won't work anymore) to Device Manager, down to the Unknown Device, bring up the context menu and select "Update Driver Software"

4) Select "Browse my computer for driver software"

5) Click "Browse", and then navigate to or type in where the Razer drivers are installed (C:\Program Files (x86)\Razer\Lachesis\driver64 on my system)

6) Click "Next"

7) Windows will install some driver called "Freescale USB" (or similar) for the Unknown Device

Disconnect the mouse, reconnect it and go to Step 2)

Profit.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...