Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Høy strømregning, hjeeeeelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8000 og studenter? Sørg for at dere har en god avtale, helst skriftlig, dere imellom om hvordan dere skal gjøre opp slike utgifter.. Surt hvis noen ikke gjør seg opp og den personen som sitter som ansvarlig for abonnementet må betale mere enn sin del.

Dere kan ringe strømselskapet og be de dele opp regninga. Dette burde gå fint.

Kim S: Hvor har du det ifra at det bare er å springe ned på sosialkontoret hvis du mottar ei regning du ikke kan betale?

Lenke til kommentar

En litt stor enebolig er ikke noe problem å få strømmen opp i 8000 med prisene som har vært siste månedene.

Og man får ikke sosialhjelp uansett om man ikke har prøvd å få til en betalingsavtale med strømselskapet først.

Uansett hvor mye/lite penger man har ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

I tillegg så er det fryktelig lett å få det om man har pcer på døgnet rundt, ikke slår av lys, ikke tenker økonomisk osv - noe jeg selv har erfart.

Jeg brukte nemlig ekstremt mye strøm fra 1. januar til 15. februar når jeg faktisk regna ut hvor mye strømmen kom til å ligge på. Så starta jeg strømspareprosjekt, og vips så gikk måleren -mye- saktere.

Trådstarter: to tips.

1: Ordne at dere betaler regningen over 3 måneder.

2: Bruk ekstremt lite strøm fram til neste strømregning, så den blir mye mindre enn normalt.

NB: At dere "Ikke har råd" er dessverre et dårlig argument, dere vet om strømprisen og hva den ligger på i trondheim, og har hatt full mulighet til å sjekke måleren ofte og se om dere er i ferd med å drite dere ut eller ei..

Kjipt, men sant..

EDIT: For alle dere som mener at 8000 er umulig - i trøndelag så er snittprisen inkludert nettleie for desember - februar ca 1.15 pr kilowattime!

Legg til at det har vært jævlig kalt..og man har et problem om man bor i en leilighet som trenger mye oppvarming. Eller gamle hus, som studenter som bor sammen ofte gjør.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

EDIT: For alle dere som mener at 8000 er umulig - i trøndelag så er snittprisen inkludert nettleie for desember - februar ca 1.15 pr kilowattime!

Legg til at det har vært jævlig kalt..og man har et problem om man bor i en leilighet som trenger mye oppvarming. Eller gamle hus, som studenter som bor sammen ofte gjør.

Ouch! Leste av strømmen i dag for første kvartal og vi hadde brukt noe over 7000 KWh! og det bare på tre personer hvor han ene har bare bodd i leiligheten omtrent halvparten av tida :S

Lenke til kommentar

Da er spørsmålet. Har varmekabler stått på hele tiden på badet? Strøm på alle pcer og tvutstyr hele tiden osv? Står lysene på?

Har vært helvetes kaldt i vinter, så oppvarmingskostnadene er store.. men det jeg nevner over var enkle måter å kutte forbruket på hos oss..

Lenke til kommentar

Hei, fullt mulig å få utsatt regningen ganske mye uten at det koster noe. Vi (3 studenter) fikk en strømregning med forfall i februar en gang. Har fått den utsatt flere ganger . Vi har sagt at vi har mistet regningen, da har vi fått tilsendt en ny en med nye 3 ukers frist. Dette kan gi dere nok tid til å skrape sammen nok penger.

Lenke til kommentar

Hei, fullt mulig å få utsatt regningen ganske mye uten at det koster noe. Vi (3 studenter) fikk en strømregning med forfall i februar en gang. Har fått den utsatt flere ganger . Vi har sagt at vi har mistet regningen, da har vi fått tilsendt en ny en med nye 3 ukers frist. Dette kan gi dere nok tid til å skrape sammen nok penger.

Hvorfor lyve når man får den utsettelsen/betalingsavtalen bare ved å spørre?

Det koster heller ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Aurstad: Visst du leser en gang til det jeg skrev.

Går alltids ann å søke hos sosialen.

Har ikke sagt noe om søknaden blir innvilget eller ei

Hos NAV blir man kastet ut hvis man nevner ordene "student" eller "skole". Utrolig nok så vil de be deg om å slutte på skolen og bli arbeidsledig for å kunne motta støtte.

Lenke til kommentar

Aurstad: Visst du leser en gang til det jeg skrev.

Går alltids ann å søke hos sosialen.

Har ikke sagt noe om søknaden blir innvilget eller ei

Hos NAV blir man kastet ut hvis man nevner ordene "student" eller "skole". Utrolig nok så vil de be deg om å slutte på skolen og bli arbeidsledig for å kunne motta støtte.

Så å si alle har fått en høyere strømregning enn vanlig. Dette var det dog lett å forutsi - høy strømpris har vært gjentatte tema i nyhetssendinger de siste månedene. Dermed har alle hatt mulighet til å omprioritere, og bruke mindre strøm. Jeg har f eks med åpne øyne brukt like mye strøm som før. Derfor har jeg med mer eller mindre glede betalt en høy strømregning. Hvis det hade vært mulig å søke NAV eller annen instans for dekning av dette, ville jeg blitt provosert - håper så ikke er tilfelle!

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...