Gå til innhold

Fly til Miami - billigste måten?

Anbefalte innlegg

Er det billigere å fly fra London til Miami (eller fra København osv) enn fra Norge sånn generelt?

Og hva slags søkemotorer må man bruke da?

Jeg vil gjerne fly til Miami i oktober, og en venn anbefalte å dra fra London for det var billigere. Men jeg må jo også ordne meg billett fra Norge til London, og da blir det vel nesten like dyrt som å reise fra Norge til Miami uansett, blir det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det billigere å fly fra London til Miami (eller fra København osv) enn fra Norge sånn generelt?

Ja, men for de fleste avganger vil fly fra Norge og transport i London eller andre storbyer spise opp gevinsten og du bruker mer av ferien på ren transport. Husk også at du må sjekke ut og inn bagasjen ved mellom landing når du kjøper separate turer og at det er ditt (og ikke flyselskapets) ansvar at du når flyet videre. dette gjelder begge veier.

http://nb.momondo.com/

Lenke til kommentar

Ja, men for de fleste avganger vil fly fra Norge og transport i London eller andre storbyer spise opp gevinsten og du bruker mer av ferien på ren transport. Husk også at du må sjekke ut og inn bagasjen ved mellom landing når du kjøper separate turer og at det er ditt (og ikke flyselskapets) ansvar at du når flyet videre. dette gjelder begge veier.

http://nb.momondo.com/

? transport i London?

Lenke til kommentar

London har 4 flyplasser (+ Luton). Jeg mener 2 av disse (Heatrow og Gattwick) har transatlantiske avganger.

Billigturer fra Norge lander ikke på disse to og dermed er muligheten for at du trenger transport stor, men du kan selvsagt også finne turer fra Norge til en av disse to. Min antagelse er imidlertid at du da ikke vil spare stort på å dele opp turen.

Lenke til kommentar

Så med andre ord er det ingen vits..

Det avhenger selvfølgelig av hvor billige billetter du finner fra London, men jeg ville ikke brukt alt for mye energi på å lete.

Innbiller meg at en kan spare mer om en skal til andre deler av verden, der ferre reiser.

Lenke til kommentar
Billigturer fra Norge lander ikke på disse to og dermed er muligheten for at du trenger transport stor
Alle rutene til Norwegian går til Gatwick.
Har Norwegian begynt med billigturer igjen?

Ca. 300 kr én vei ligger Norwegian på. Er ikke det billig nok?

Lenke til kommentar
Ca. 300 kr én vei ligger Norwegian på. Er ikke det billig nok?
Joda, 300 + gebyrer for utreise på søndag og det samme for retur torsdag to uker senere, det er ikke som før da det var mulig å få helgturer for godt under tusenlappen med Norwegian.

Uansett er poenget at man ikke kan forvente at Norwegian har connection til 300 + gebyrer hver vei om man skal fly fra London.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg kunne nok vært mer presis angående billigturer og Gatwick.

Litt av grunnen er at jeg ikke regner Norwegian som billigselskap i denne sammenheng.

Påstanden om 300 var muligens rett da den ble skrevet.

Nå er det 399 til og 486 fra som er det billigeste. I tillegg kommer gebyrer for bestilling og bagasje og en får en utfordring med å finne korresponderende flighter.

Det blir ikke mye å spare når forskjellen, mellom Oslo og Gatwick, på de billigeste billettene til Miami og tilbake er 800-1000,-

Og som nevnt: Vil en bruke ferien på (og mellom) flyplasser eller på destinasjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...