Rikky Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Noen som har hørt noe om dette? Leste at det skulle komme i en tråd på AVforum, bare lurte på om flere hadde hørt noe. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Går det ann å brenne dual layer? Har hørt at når en dvd plate er dual layer, så er lag nr. 2 "limt" på plata. Jeg vet ikke om dette stemmer da... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 det høres spennende ut uansett. 4.7GB er liksom fremdeles litt lite og hvertfall til at jeg bruker penger på brenner + dyre plater etterpå. Regner emd at Dual layer kan gi 8 GB+? Lenke til kommentar
KickF Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 fikk tak i noen merklige CDr ityskland med ein a & b side der du kunne brenne 700MB på kvar side av plata ... noe herk i grunnen siden plata kosta 50,- pr stk. , men det skulle no kunne lages slike også til DVDmedia , men det er framleis eit slit å snu plata for å brenne den andre sida , eller for å fortsette å sjå filmen som du har brent på DVD-R .... ikkje ekte duallayer det nei ........ har no hørt at du kan ha intil 4 layers på ein DVD !! ,men om det finnes på DVD-R ? no idea Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Noen som har hørt noe om dette? Leste at det skulle komme i en tråd på AVforum, bare lurte på om flere hadde hørt noe. Eneste jeg har hørt er det som står på dvdplusrw.org: "Will there be dual-layered discs? No. DVD+RW uses mixed characteristics of single and dual layer pressed DVD-Video discs in order to be compatible with existing players, hence it will not be possible to create a DVD+RW disc with two layers. This also applies to other recordable DVD systems, such as DVD-R, DVD-RAM and DVD-RW. No current recordable DVD format will offer dual layer discs." Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Såvidt jeg vet, er en dvd plate presset opp på samme måte som en cd. Den er ikke brent, slik som på en dvd brenner, og derfor får man ikke stabla mer enn 4,7 gb pr. side. Man får riktignok kjøpt dualsided dvd plater som tilsammen rommer 9,6 gb, men da må man snu dvd platen. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Såvidt jeg vet, er en dvd plate presset opp på samme måte som en cd. Den er ikke brent, slik som på en dvd brenner, og derfor får man ikke stabla mer enn 4,7 gb pr. side.Man får riktignok kjøpt dualsided dvd plater som tilsammen rommer 9,6 gb, men da må man snu dvd platen. Litt feil. En dual-layer plate lagrer så 9.6 på en side. De aller fleste filmer du leier på hjørnet er av denne typen. Det er derfor vi må komprimere en vanlig dvd-film for å få den til å passe inn på en 4.7gb dvd-r/+r plate. Edit: Mener selvfølgelig 9.4 gb... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Såvidt jeg vet, er en dvd plate presset opp på samme måte som en cd. Den er ikke brent, slik som på en dvd brenner, og derfor får man ikke stabla mer enn 4,7 gb pr. side.Man får riktignok kjøpt dualsided dvd plater som tilsammen rommer 9,6 gb, men da må man snu dvd platen. Litt feil. En dual-layer plate lagrer så 9.6 på en side. De aller fleste filmer du leier på hjørnet er av denne typen. Det er derfor vi må komprimere en vanlig dvd-film for å få den til å passe inn på en 4.7gb dvd-r/+r plate. Edit: Mener selvfølgelig 9.4 gb... Det er det jeg sier, den plata man leier på videosjappa er pesset, men du kan ikke brenne 9,4 gb på en dvd plate Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 En DVD med et lag (DVD-5) kan lagre 4,37 GiB, mens en med to lag (DVD-9) kan lagre 7,95 GiB. Det er altså ikke riktig dobbelt så mye plass på en DVD-9, siden dataene ikke kan lagres fullt så tett. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 En DVD med et lag (DVD-5) kan lagre 4,37 GiB, mens en med to lag (DVD-9) kan lagre 7,95 GiB. Det er altså ikke riktig dobbelt så mye plass på en DVD-9, siden dataene ikke kan lagres fullt så tett. Det var det jeg var litt redd for, dvs at det ikke er plass til dobbelt så mye, men 8 GB er jo bra det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå