Gå til innhold

Strategi for å løpe til jeg kaster opp.

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg greier ikke helt å se logikken der. Man får jo i seg drikka fortere uten. Kanskje det har noe med sugeeffekten. Jeg er helt blank på temaet :p

Det er vel det at litt av alkoholen blir tatt opp i munnen og halsen. Når man drikker fort/vanlig så går jo alkoholen nærmest rett inn i magen hvor det kan ta litt tid før det begynner å bli tatt opp, hovedsaklig avhengig av hva og hvor mye du har spist (evt. hva annet du har drukket). Man regner da med at 20-30% av alkoholen blir tatt opp i magen, mens 70-80% i tynntarmen. Med mindre du drikker på tom mage kan det altså ta 30-60 min før man får skikkelig opptak av alkohol i kroppen og blir beruset. Ettersom alkoholen faktisk blir tatt opp allerede i munnen så kan du holde den i munnen litt lenger / drikke saktere - så opptaket starter tidligst mulig. Det kommer jo fortsatt nesten like fort til magen, men da har du fått i deg litt mer på "munn-stadiet".

Tror ikke at forskjellene er så store, du ender opp med samme mengde alkohol totalt, men om opptaket skjer raskere så vil du sannsynligvis få bedre "high score" på promillen og muligens bli bittelitt fullere på litt kortere tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...