Mariofrans Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei Har søkt Grefsen skole på 1.valg. Jeg så at Grefsen hadde fått mindre søkere enn plasser på skolen, vil dette si at jeg uansett kommer inn på Grefsen? Hva skjer foreksempel med de som søker på en skole der hvor de ikke kommer inn, men som har Grefsen som andrevalg, men likevel har høyere karakterer enn de som søkte på Grefsen som første valg? Håper på noen svar Lenke til kommentar
operg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Har søkt Grefsen skole på 1.valg. Jeg så at Grefsen hadde fått mindre søkere enn plasser på skolen, vil dette si at jeg uansett kommer inn på Grefsen? Det skal det bety, ja. Hva skjer foreksempel med de som søker på en skole der hvor de ikke kommer inn, men som har Grefsen som andrevalg, men likevel har høyere karakterer enn de som søkte på Grefsen som første valg? Man søker i opptakssystemet på alle skolene på listen sin samtidig, og så fjernes man fra søkeprosessen til skoler etter hvert som man kommer inn på høyere valg. Dermed vil to personer med for eksempel 4.0 i snitt stille akkurat likt selv om person 1 har skole x som førstevalg og person 2 som har skole x som andrevalg etter førstevalget, skole y, som han ikke kommer inn på. Hvis dette ikke hadde vært tilfellet ville der vært stor risiko ved å plassere skoler man er i grenseland til å komme inn på øverst på listen, siden man ville kommet nederst på alle de andre skolene på listen (og sannsynligvis ikke kommet inn på mange) bare man lå ørlite grann under grensen for den skolen man hadde som førsteprioritet. Endret 25. mars 2010 av operg Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) du er helt sikker på dette? Noen elever sa til meg at de hadde snakket med sosiallærer på skolen som sier at 2. valg med høyere karakter går over 1. valg med lavere karakter. Er dette bullShit? Endret 9. april 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 du er helt sikker på dette? Noen elever sa til meg at de hadde snakket med sosiallærer på skolen som sier at 2. valg med høyere karakter går over 1. valg med lavere karakter. Er dette bullShit? Nei, det er ikke bullshit. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Så det vil si at en person med høyere karakterer enn meg vil bli prioritert før meg selv om h*n har grefsen på 2. Valg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå