Tjuls Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 noen som vet hvordan jeg kan få til dette i god kvalitet? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Litt usikker på hva du mener med screenshots fra filmer.. mener du en video du har overført fra et kamera til pc eller fra f.eks en dvd film du spiller av på pcen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvis du mener video-filer (AVI, MPEG, etc.) så kan du bruke VirtualDub. Lenke til kommentar
Josefine Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg driver en del med dette. Måten jeg har gjort det på, er ved å bruke ett Haupagge Win 350 TV kort med innebygd mpeg 2 decoder og encoder. Dette kortet kommer også i en satelitt utgave. På dette kortet har jeg koblet en memory ekstern dvd spiller der det følger med anvisninger for opphevelse av kopibeskyttelsen av filmene. Etter at dette er satt opp kan du ta opp filmer fra tv og dvd plater i alt fra 1megabit pr. sekund, til full dvd kvalitet i 12 mb. pr sekund. Personlig bruker jeg ett format som heter ekstra long play dvd, og da ser jeg ikke forskjell på opptaket og orginalen. Opptaket går i 3-4,4 mbit. Etter at filmen eller programmet, eller opptak fra kamera er lagt inn i pc via inngangene i kortet, s video, composite, så er det bare å bruke foto funksjonen på kortet, og ta så mange bilder du vil. Noen vil kanskje mene at en kan gjøre det samme med andre tv kort. Jeg synes ikke det. Har ett pinnacle pc tv pro kort og ett pinnacle satelitt kort, men da trenger du en veldig rå pc, og på disse kortene blir all koding gjort i software og bruker maskinens ressurser, mens på det siste kortet jeg kjøpte, så blir all koding gjort i hardware på kortet, noe som gjør at du kan bruke maskinen til andre formål mens den tar opp. Hvis du skaffer en trådløs overføring fra tv utgangen på kortet, så kan du se opptakene direkte på tv en din ett annet sted i huset, og bruke fjernkontrollen til kortet i maskinen din direkte mot motageren i den trådløse motageren som er koblet inn i tv apparatet. Lenke til kommentar
johhen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei Jeg bruker Pinnacle Studio8 og der er det meget enkelt å ta ut screenshots fra en video. Finn motivet, åpne siden med capture screenshot, klikk og du får spørsmål om lagre bildet i filmen/ prosjektet du holder på med eller lagre til fil. As easy as i gets johhen Lenke til kommentar
svingen Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 se her får hvordan du kan gjøre det her har gjort det ofte på mit digital kamera (canon a70) filmer man i 640*480 så funker det heilt fint og bruke det som "bidler" på web Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå