Gå til innhold

Terratec Cinery 400 video capture

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette kortet i en stund nå, men jeg ga opp like etter at jeg fikk det med å importere video fra et analogt videokamera i ukomprimert avi.

Jeg brukte til å begynne med terratecs medfølgende programvare, men

det funket lite bra, ettersom all video jeg tok opp, ble hakkete..

Noen som har erfaring med dette kortet, eller som vet om

noen program som kan importere råvideo uten at det lagger..

Jeg prøvde i premiere, men fikk det ikke til å funke der heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs vel bare hvor rask pc du har. Og hvorfor skal du ha det i ukomprimert AVI ?

Det medfølgende WinDVR2 fungerer veldig bra til realtime DVD encoding.

Når det gjelder DivX/Xvid/WMV9 så har jeg problemer med realtime encoding i høyere oppløsning.

Selve kortet gjør ikke noe spesielt jobb med encoding så det avhenger veldig av cpu, selv har jeg en AthlonXP 2000+

Lenke til kommentar

Jeg har Cinergy 600, og her er mine erfaringer:

Ytelse på disk er MEGET viktig hvis du tar opp i ukomprimert AVI. Min 5400 RPM 40 GB disk holder (selvsagt) ikke mål når det gjelder capture i DVD kvalitet. Men det går så vidt å capture i SVCD kvalitet, hvis ingen andre programer skriver til disken.

En annen ting du skal være obs på når du capturer fra en analog kilde med dette kortet, er at det ikke er lurt å "se" hva du capturer. Derfor bør du slå av det vinduet som signalet vises i.

Du bør også skjekke at du har valgt riktig videoformat. på mitt kort er dette YUY2.

En siste ting du kan gjøre er å gå i tasklist, og gi "TerraTV App.exe" realtime prioritet.

Mitt system er forøvrig et PIII 450 MHz med en 5400 RPM Samsung disk og et Soundblaster AWE 64 Gold lydkort.

Lenke til kommentar
Jeg har Cinergy 600, og her er mine erfaringer:

Ytelse på disk er MEGET viktig hvis du tar opp i ukomprimert AVI. Min 5400 RPM 40 GB disk holder (selvsagt) ikke mål når det gjelder capture i DVD kvalitet. Men det går så vidt å capture i SVCD kvalitet, hvis ingen andre programer skriver til disken.

En annen ting du skal være obs på når du capturer fra en analog kilde med dette kortet, er at det ikke er lurt å "se" hva du capturer. Derfor bør du slå av det vinduet som signalet vises i.

Du bør også skjekke at du har valgt riktig videoformat. på mitt kort er dette YUY2.

En siste ting du kan gjøre er å gå i tasklist, og gi "TerraTV App.exe" realtime prioritet.

Mitt system er forøvrig et PIII 450 MHz med en 5400 RPM Samsung disk og et Soundblaster AWE 64 Gold lydkort.

hmm, takk.. du har jo 450Mhz og, så det er kanskje ikke så rart..:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme kort som deg og har tilsvarende erfaringer - dvs framedrop ved opptak. Etter litt testing har jeg funnet ut at Virtualdub er det som for meg fungerte best. Har også brukt Ulead Media Studio sin capture som er litt enklere å bruke med bra resultat. Men når det gjelder videoredigering tror jeg det er viktigst at du har nok RAM og at du har en rask Hard-disk.

PIII

1.0Ghz

512 MB RAM

WD 120GB 7200rpm 8MB cache

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...