Wabby Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei, dette tråden er ikke for å få hjelp, men å hjelpe andre. Jeg har slitt i over 1 år med denne Jensen Airlink89300 ruteren og da jeg har fri tilgang til disse så har jeg sendt meg selv 3 stk for å teste. Har kjørt alt av FW oppdateringer osv. Problemene ble alltid som: * Nettet ble tregt/sirup/døde * DHCP sluttet å respondere * DNS sluttet å respondere * Webinterface på Jensen sluttet å svare Midlertidig løsning var å sette statisk adresser på alt og DNS rett til min ISP. Men skal en ruter være slik? NEI! Satt meg ned igjen denne uken for å finne ut av hva dette var og satte Smokeping mot ruteren, MRTG for trafikk for å finne ut hva som egentlig skjedde. Mistenkte torrents at xxx-antall connections drepte ruteren, men akk nei. Satt alt tilbake med å motta IP og DNS dynamisk fra ruteren og kort tid etter kom problemet. Nettet stoppen. Men denne gangen så jeg at trafikken inn og ut fra min Pc var på over 1MB/S(!) selv om nettet var mer eller mindre offline. Gikk strategisk over alle prosessene og drepte one by one... Helt til jeg kom til mDNSresponder.exe . Når denne ble drept kom hele nettet tilbake og alt gikk helt konge. Hva er mDNSresponder.exe? Joda, det er en del av Bonjour som du installerer blant annet når du installerer iTunes. Denne blir aktiver by default. Kort forklart multicaster denne dritten masse for å finne andre klienter der ute. Trenger du mDNSresponder? Mest sannsynlig ikke. "The Bonjour Service is typically installed with the iTunes software. Apple's site describes: "Bonjour, also known as zero-configuration networking, enables automatic discovery of computers, devices, and services on IP networks." Dette gjør du for å permanent deaktivere mDNSresponder.exe 1. Start > Run > skriv følgende: “%PROGRAMFILES%\Bonjour\mDNSResponder.exe” -remove 2. Naviger til C:\Program Files\Bonjour 3. Rename mdnsNSP.dll til mdnsNSP.old 4. Restart maskina 5. Slett Program Files\Bonjour folder Dette problemet har fått meg til å ser rødt til tider. Har meldt problemet til Jensen og forhåpentligvis kommer Jensen med en fix som håndterer dette i fremtiden. TAGS: jensen, al89300, tregt, problemer, sirup, dns, dhcp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå