aXXo Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Som sagt i emne tittelen så har det skjedd noe med min pc. Da jeg starter pc'en kommer det opp at datamaskinen ikke kan åpne "sshnas21.dll". Har googlet dette uten særlig mye hjelp, det står at det er en trojan og at den vil at du skal installere Adobe Player også får man pop-up. Er det noen som har vært borti dette? Isåfall, hvordan fjerner jeg det? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Ok, da har jeg kjørt "Malwarebytes Anti-Malware". Loggen ligger ved og jeg har tatt print screen av den meldingen jeg får opp da jeg starter pc'en. den fikk jeg både opp da jeg startet pc'en før og etter scanning og fjerning av malware! mbam-log-2010-03-24 (22-58-46).txt Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Har foretatt en ny scan og fikk opp dette: mbam-log-2010-03-24 (22-58-46).txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Her er hijack this filen;) ht.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Start hjt, velg "Do a system scan only", sett merke framfor følgende linje og klikk "Fix checked": O4 - HKCU\..\Run: [YVIBBBHA8C] C:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\Exx.exe Oppdater mbam, kjør en ny rask skann. Hvis den finer noe, post loggen. Restart pc'n og se om ikke feilmeldingen er borte. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Start HijackThis "scan" finn disse linjene merk dem,så trykk fix checked. --- O4 - HKCU\..\Run: [Canaveral] rundll32.exe C:\Windows\system32\sshnas21.dll,BackupReadW O4 - HKCU\..\Run: [YVIBBBHA8C] C:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\Exx.exe O9 - Extra button: BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Files32\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll (file missing) --- Restart. --- Sjekk nå denne foldern,og slett filer som "Exx.exe" viss eksisterer C:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\ --- Post en ny hjt-logg. Edit:Postet likt som norbat Norbat tror du ikke han ta med linjen med sshnas21.dll? Endret 30. mars 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jo, helt klart. Er litt snøblind etter skituren i påskesolen Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Tusen takk for hjelpen folkens, ser ut til at dette har fungert;) Poster den forhåpentligvis siste loggen, så hadde vært snill om dere hadde tatt en titt på denne og sett at alt er i orden:) Ps. den meldingen kommer ikke opp lenger da jeg starter pc'en. Ha en fortsatt fin påske;) LAST.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Loggen er antakelig den samme som du la ut sist, men om følgende to linjer er fjernet: O4 - HKCU\..\Run: [Canaveral] rundll32.exe C:\Windows\system32\sshnas21.dll,BackupReadW O4 - HKCU\..\Run: [YVIBBBHA8C] C:\Users\Martin\AppData\Local\Temp\Exx.exe - skulle problemet være løst Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Hei! Jeg har fått samme problemet, bare litt værre.. Får opp samme error med sshnas21.dll og sånt, men hos meg har den deaktivert nettverksporten og usb portene... -.-' Har søkt gjennom med det jeg har av antivirus og støff, men de fant ikke noe.. Bruker tastatur med gammeldags kontakt. Har vært i msconfig og fjerna Canaceral og YVIBBBHA8C, og når får jeg ikke opp erroren mer.. Har også vært i bios og aktivert usb-portene igjen, men hverken internett eller usb-portene virker, så får ikke lagt inn no fler prog på pcen. Hva skal jeg gjøre? EDIT: Ja, jeg har prøvd Sikkerhetsmodus.. Endret 4. april 2010 av Danieluh Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hvis du får brukt cd-rom, så kan du brenne programmene som er nevnt i veiledningen og se om du får kjørt de på den infiserte pc'n. Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Kom til å tenke på det samme Har scanna gjennom nå, og fjærna 21 infisterte objekter.. Men fortsatt ingen usb-porter som funker, og ikke nettverksportene. Og heller ikke lydkortet.. EDIT: I enhetsbehandling er det utropstegn ved ALT som har med usb, lyd og nettverk og gjøre. Prøvd å oppdatere driverne, rulle dem tilbake, samt avinstallere og installere på nytt.. Til ingen nytte, desværre.. USB-bluetooth tastatur fungerer fint i bios. Endret 5. april 2010 av Danieluh Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Sjekk om du får ipadresse: start->kjør skriv cmd skriv ipconfig Hva får du som ipadresse og standard gateway? Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Fikk ikke ip nei.. :/ Meen.. jeg trodde jeg hadde slått av systemgjenoppretting.. Men det hadde jeg ikke^^ Installerte nye operaen for halvannen uke sia, og gjennoppretta til det tidspunktet.. Og nå funker alt fett Men uansett, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er ikke usannsynlig at malwaren også ble gjenopprettet. Kjør en rask skann med mbam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå