johnsern Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Under oppstarten får jeg melding om hardwarefeil. Når jeg går inn i bios står 5 volten med rød farge og den er oppgitt til 4,48. Kan dette gjøre maskina ustabil? Sliter veldig enkelte ganger med å komme inn i windows. Kommer såvidt inn på skrivebordet føre en kan høre at harddisken kutter og alt henger. Strømforsyninga er en Enermax 350watt kjøpt hos Microplex for litt over 2 år siden. Jeg har AMD athlon med 4 hd 2 cd og 2 vifter. Kan strømforsyninga være for liten? Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Er det noen som kan anbefale en veldig støysvak strømforsyning? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Under oppstarten får jeg melding om hardwarefeil. Når jeg går inn i bios står 5 volten med rød farge og den er oppgitt til 4,48. Kan dette gjøre maskina ustabil? Sliter veldig enkelte ganger med å komme inn i windows. Kommer såvidt inn på skrivebordet føre en kan høre at harddisken kutter og alt henger. Strømforsyninga er en Enermax 350watt kjøpt hos Microplex for litt over 2 år siden. Jeg har AMD athlon med 4 hd 2 cd og 2 vifter. Kan strømforsyninga være for liten? Du har vel ikke Enermax'en på hovedkortet? Den vil helst være rett på PSU. Stortest av PSU'er finner du her. Lenke til kommentar
titus Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 etter det jeg har lest vil alt under 4,90 volt gi en ustabil maskin. Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Du har vel ikke Enermax'en på hovedkortet? Den vil helst være rett på PSU Ehh... skjønner ikke helt hva du mener nå. Enermax strømforsyninga er koblet rett inn på HK. Kan det kobles på flere måter? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Alle komponenter i PCen skal etter spesifikasjonene tåle +/- 5% variasjon fra standardspenning. For +5V blir dette da +4,75V som alle komponenter MÅ tåle, uten å bli utstabile. +4,48V er jo et stykke under dette, så om maskina er ustabil ... så er det ikke det voldtsomt rart. Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Da ser det vel ut til at jeg trenger en ny. Er det noen som har en stillegående strømforsyning å anbefale? Min 350w. Jeg er lei susinga fra Enermaxen. Lenke til kommentar
Daniel Dalen Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Du har vel ikke Enermax'en på hovedkortet? Den vil helst være rett på PSU Ehh... skjønner ikke helt hva du mener nå. Enermax strømforsyninga er koblet rett inn på HK. Kan det kobles på flere måter? Det han mener er om du har noen enermaxvifter som er direkte koblet til hovedkortet. Hørt om par stykker om har hatt problemer med å starte PC-en når enermaxviftene er direkte koblet til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå