erikhlind Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei. Jeg lurer på hva som er den mest lønnsomme jobben som en 13-åring? Jeg er ikke sikker på om jeg kan jobbe i en butikk, men det hadde jo vært det beste, og jeg har hørt at og gå med avisa er noe bullshit, så jeg har ingen planer om det... Er det noen andre forslag til hvordan type jobber som er mulige å skaffe seg som en 13/14 åring da? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Litt vanskelig å finne jobber på den alderen, etter min erfaring. Vent til du blir 16 år, da tjener du også mye mere. ( Jeg er ikke 13 år, men prøvde på den alderen. ) Endret 24. mars 2010 av Romis Lenke til kommentar
erikhlind Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Litt vanskelig å finne jobber på den alderen, etter min erfaring. Vent til du blir 16 år, da tjener du også mye mere. ( Jeg er ikke 13 år, men prøvde på den alderen. ) Ja, tror nok det jeg også. Takk for svar Lenke til kommentar
colaman Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg vet... Avisbud for Dagbladet/Aftenposten. Jeg har gjort begge deler da jeg var 13 og da fikk jeg en god lønn med på kjøpet! Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det finnes ofte jobber på industribedrifter som betaler ganske bra hvis man gjør litt innsats. Selv hadde jeg bl.a. en jobb med å stable brostein på paller for utsendelse til kunder. God trening, kunne jobbe ute i sola når det var pent vær og under tak hvis det ikke var det og tjente rundt 120,- timen, som var ganske så bra tidlig på 90-tallet. Man fikk lønn for hver pall man gjorde ferdig, så jo fortere man jobbet, jo mer lønn Lenke til kommentar
Romis Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det finnes ofte jobber på industribedrifter som betaler ganske bra hvis man gjør litt innsats. Selv hadde jeg bl.a. en jobb med å stable brostein på paller for utsendelse til kunder. God trening, kunne jobbe ute i sola når det var pent vær og under tak hvis det ikke var det og tjente rundt 120,- timen, som var ganske så bra tidlig på 90-tallet. Man fikk lønn for hver pall man gjorde ferdig, så jo fortere man jobbet, jo mer lønn Det er nok ikke like enkelt lenger, utrolig vanskelig å skaffe jobb. Og man kan ikke tjene mer enn 100 kroner i timen under 16 år. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg er under under 16 og har avløyser jobb. Går bra det og, men du må ansvarsbevist. Oftest jobb i helgene. Timelønn er 100 noko som er bra for ein 15 åring. Det finnes ofte jobber på industribedrifter som betaler ganske bra hvis man gjør litt innsats. Selv hadde jeg bl.a. en jobb med å stable brostein på paller for utsendelse til kunder. God trening, kunne jobbe ute i sola når det var pent vær og under tak hvis det ikke var det og tjente rundt 120,- timen, som var ganske så bra tidlig på 90-tallet. Man fikk lønn for hver pall man gjorde ferdig, så jo fortere man jobbet, jo mer lønn Det er nok ikke like enkelt lenger, utrolig vanskelig å skaffe jobb. Og man kan ikke tjene mer enn 100 kroner i timen under 16 år. Man kan, helt avhengig av hva du finner. Det er alikevel ikkje mange plasser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå