knegg Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei hei eg sette opp ei bat fil her ikveld (ganske vikti) korleis laga eg ei bat fil? og kva kommandoa bruka eg for at ein klient får ei delt mappe eller nettverksstasjon innepå MIN DATAMASKIN? drive å googla men har ikkje klart å lage det til. tuuusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) La oss si at du kjører script.bat på PC1 og mappen du skal ha delt til PC1 er på PC2. Da skriver du (OM mappen er delt på PC2) "net use X: \\PC2\MAPPE\" Om mappen ikke er delt på PC2, men du likevel har rettigheter kan du skrive "net use X: \\PC2\C$\Users\administrator\MAPPE" EDIT: Bat fil lager du btw via notepad, men i stedenfor .txt filetternavnet skriver du .bat eller .cmd Endret 24. mars 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
knegg Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) bruka windows server 2003. kalte fila logon.bat la det til på ein test brukar. Fungera det å bruke IP adressa istadenfor servernamnet? kansje domt spørsmål. Endret 24. mars 2010 av knegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå