Gå til innhold

Ibm HD Klikkelyd

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på forumet og funnet ut at det ikke bare er min Ibm harddisk som lager klikkelyder. Det skjedde plutselig en gang da jeg skulle starte opp, gjentatte klikkelyder som om den ikke kommer "i hakk" og vil ikke inn i windows. (samme lyd som hd lager når den starter opp, men da bare en gang) Det samme har skjedd når jeg er inne i win også. Da hadde jeg ikke engang åpnet pckabinettet siden jeg kjøpte den. Åpnet og trykte litt på kontaktene, det fungerte greit en stund, men det skjer i ny og ne enda. Er en Ibm 60gb jeg kjøpte i januar 2002, husker ikke nøyaktig mod.

Skal ta den med til butikken og klage siden det er flere som opplever samme problem og det tydeligvis er en svakhet med diskene. Er det noen som har fått ny disk etter å ha klagd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror da ikke man har krav på tilsvarende pris. Tror man bare har krav på tilsvarende produkt eller bedre. Hvertfall det jeg har fått de to gangene jeg har måtte byttet IBM-disker. Første gangen fikk jeg en ny IBM, mens andre gangen fikk jeg en WD som har utlevd de to IBM diskene til sammen med god margin :) Men jeg tror nyere IBM-disker skal være ganske pålitelige, har hørt at det bare var modell 60 og eller 75. Uansett skal jeg lese masse reviews og sånn før jeg velger disker til min nye maskin.

Lenke til kommentar

Hadde en 40GB IBM 60gxp disk, som takka for seg to dager etter at klikkelydene begynte. Den fungerte selvfølgelig når selger kjørte service på den... :(

Ta backup av viktige filer, levèr den inn til selger og si at den har "IBM-syndromet" så har du krav på tilsvarende stor disk (tror det går etter størrelse og ikke pris når du kjøpte den kontra nå). Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
hehe..samme problem her med min ibm..

det er så typisk ibm!

de kan jo ikke lage disker som varer mer enn 1 måned eller 2..

den siste tar kaka, den har levd i snart 4 1/2 måned:D:D

Typisk idiot å si det der... :roll: Hvis du har fulgt med så er det GXP 60 og 75 som er dårlige. ALLE andre disker produsert av IBM er av god kvalitet.
Lenke til kommentar

det er så typisk ibm!

Typisk idiot å si det der... :roll: Hvis du har fulgt med så er det GXP 60 og 75 som er dårlige. ALLE andre disker produsert av IBM er av god kvalitet.

Ehh nei sitter hær med en 40gb som klicker og holder på og dø .

Lenke til kommentar

det er så typisk ibm!

Ehh nei sitter hær med en 40gb som klicker og holder på og dø .

Jeg sa GXP 75 og 60 :wink: Det er nummert på SERIEN og ikke lagringskapasiteten.
Lenke til kommentar
Hadde selv en IBM sak på ca. 10GB som klikka for seg. En kamerat av meg hadde en lik en som også klikka. Og enda en kamerat av meg har en IBM på 25GB som også har klikka. Så jeg nekter å tro at det kun er de 2 som er dårlige.
noen av diskene må jo klikke da... ;)

hvis du hadde kommet med statsikk så hadde jeg trodd deg, men du, en kamerat og en kamerat til holder ikke for meg...

Bare så du vet det så kan også WD disker klikke, Seagate disker klikke osv. ALLE disker KAN klikke siden noen disker bare må...

Lenke til kommentar

Vel jeg har 2 som er død , en kamarat av meg har 1 ..

Hvis vi ikke kjenner de same folka , så er det vel noe i det ?.

Men de er heldigvis ikke noe prob og få nye .

(jeg trodde de var bra før , men nå begynner jeg og tvile)

Lenke til kommentar

IBM Deskstar ja :) Har hatt en hel haug og blant dem en 75GXP disk på 75GB. Den virka perfekt i to år, men da solgte jeg den til kameraten min. Han har disken ennå og den viser ingen tegn på "IBM-syndromet", den fyller nå 2,5 år!

Nå sitter jeg med 400Gb IBM/Hitachi power dvs. 2x IBM Deskstar 120GXP 80GB (RAID 0) + 1 IBM Deskstar 180GXP 2MB 120GB og 1 Hitachi Deskstar 180GXP 2MB 120GB (de to siste også i RAID 0). Har et merkelig problem med 120GXP diskene, men det er alt. (skriver det i et nytt emne som jeg tenkte å kalle "mårrasgretne 120GXP disker?").

PS. Håper på mange nye raske Deskstar disker fra Hitachi, IBM var jo lenge kjent for å lage de raskeste diskene.

Lenke til kommentar
Har søkt litt på forumet og funnet ut at det ikke bare er min Ibm harddisk som lager klikkelyder. Det skjedde plutselig en gang da jeg skulle starte opp, gjentatte klikkelyder som om den ikke kommer "i hakk" og vil ikke inn i windows. (samme lyd som hd lager når den starter opp, men da bare en gang) Det samme har skjedd når jeg er inne i win også. Da hadde jeg ikke engang åpnet pckabinettet siden jeg kjøpte den. Åpnet og trykte litt på kontaktene, det fungerte greit en stund, men det skjer i ny og ne enda. Er en Ibm 60gb jeg kjøpte i januar 2002, husker ikke nøyaktig mod.

Skal ta den med til butikken og klage siden det er flere som opplever samme problem og det tydeligvis er en svakhet med diskene. Er det noen som har fått ny disk etter å ha klagd?

Skjer med meg veldig ofte, det er IBM sin esklusiv harrdisk lyd.

Tror ikke at den skal ta natten snart, men bare vær forsiktig.

Lenke til kommentar

Den klikke lyden han snakker om er vel litt mer drastisk enn den vanlige kalibreringen av skrivehodene tror jeg. Når en ikke kommer inn i windows er det nok noe alvorlig på gang, men hvis dette bare har skjedd en gang (at du ikke kom inn i windows) så tror jeg ikke det er noen umidelbar fare.

Lenke til kommentar

Den klikke lyden han snakker om er vel litt mer drastisk enn den vanlige kalibreringen av skrivehodene tror jeg. Når en ikke kommer inn i windows er det nok noe alvorlig på gang, men hvis dette bare har skjedd en gang (at du ikke kom inn i windows) så tror jeg ikke det er noen umidelbar fare.

VEl vel... jeg har postet en lignede spalte før og... lyden er drastisk.

to lange pipe tone eller mer robotic lyd kommer ut av harddisken, som ikke høres ut som kalibrering...

Trust the experience and learn the facts.. er mitt siste ord.

Lenke til kommentar

Tsjaaa........20-30 ganger? Prøver å starte opp igjen, men går ikke. Må prøve flere ganger før den "tilfeldigvis" kommer inn i win. Så kan den virke helt greit en stund. Klikkelyden (klikk, klikk, klikk...) går konstant hele tiden helt til jeg slår av pc`n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...