Eplehode Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Hei. Har akkurat bestilt Xito friends. Det er noe som er kommet i veien slik at jeg angrer og vil heve bestillingen. Hva kan jeg gjøre? Har også betalt inn 199 i ringesaldo, vil jeg få tilbake det beløpet? Edit: Skriveleif Mvh Mountain Dew Endret 24. mars 2010 av Mountain dew Lenke til kommentar
Huni Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du har 14 dagers angrefrist når du bestiller på nettet/telefon. Du har sikkert fått et angreskjema på mail (sammen med bestillingsbekreftelsen) som du kan sende inn til Xito. Har du portert nummeret ditt fra en annen operatør kan du kontakte dem og be de stoppe porteringen. Pengene skal du få igjen uansett :-) Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Ok, takk for svar. Fikk ikke angreskjema med mailen. Jeg sender mail til nåverende operatør og ber dem stoppe porteringen. Skal jeg gjøre noe mer eller kommer pengene tilbake til konto automatisk? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du må nok ringe/sende mail til Xito for å få igjen pengene på ringesaldoen din. (standard prosedyre hos Telenor og NetCom ihvertfall) Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Fikk dette svaret fra Onecall: Hei, og takk for din henvendelse Vi kan dessverre ikke kansellere bestillinger gjort hos andre leverandører. Vennligst ta kontakt med Xito, så vil de kansellere bestillingen slik at du beholder ditt kontant abonnement hos One Call. Skulle det være noe annet, vennligst ta kontakt. God påske! Da kontakter jeg Xito Lenke til kommentar
Huni Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Det var litt rart, men mulig One Call har egne prosedyrer... men hvis du må kontakte Xito uansett kan du jo ta det i samme slengen. Ein mail burde være nok :-) Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det var litt rart, men mulig One Call har egne prosedyrer... Det er kun bestillende operatør som kan kansellere en portering, så det er ikke noe som er spesielt for One Call. Når man bestiller en vare hos en bedrift så må man naturligvis kontakte den samme bedriften om man vil avbestille varen. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme? Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme? Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Er du telenorkunde og prøver å skifte til en annen operatør bilr du automatisk kontaktet av telenor med et "godt" tilbud for å forbli kunde. Takker du ja til dette, kanselerer telenor porteringen. Hvis Telenor kan gjøre det er det vel ikkje noe i vegen for at andre operatører kan gjøre det samme? Tror grunnen til det er at da kjøper du jo ett nytt produkt og da har de lov til å avbryte porteringen. Men Xito har ikke svart men gjør det nok snart. Edit: Idag fikk jeg brev med simkort men ingen angreskjema. Endret 29. mars 2010 av Mountain dew Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Hei. Dårlig at jeg ikke fikk angreskjema på e-post eller per brev. Har heller ikke fått svar på e-posten så sender de ett brev. Funker dette? Xxx Xxx Xxxxx, XXXX Xxxxx Xxxxx31.03.2010 Xito AS Postboks 192 - Kjelsås, 0411 Oslo Hei Xito. Onsdag 24.03.2010 bestlillte jeg Xito Friends med portering med nummer xxxxxxxx. Grunnet spesielle omstendigheter angrer jeg på denne bestillingen og vil benytte meg av angreretten. Jeg fikk verken med angrerettskjema på bekreftelsen per e-post eller bekreftelsen per brev. Jeg sendte dere e-post men den fikk jeg ikke svar på, derfor sender jeg dere ett brev. Jeg ber dere derfor om å avbryte porteringen og tilbakebetale beløpet jeg betalte dere når jeg bestilte tjenesten. Med vennlig hilsen Xxx Xxx E-post: [email protected] Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Hei. Dårlig at jeg ikke fikk angreskjema på e-post eller per brev.+++ De er faktisk pliktig til å sende deg angrerettsskjema og "alle" seriøse aktører på markedet gjør det. Faktisk blir angrerettstiden forlenget ( 3 mnd. ? - husker ikke helt) når dette ikke blir gjort. Husk å ikke slette epostmeldingen til de - så har du et klart bevis. Ellers ser brevet ditt ok ut. Men tydelig at det finnes noen "barnesykdommer" hos denne operatøren. Endret 31. mars 2010 av geirm Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Ok, da sender jeg brevet =) Men tydelig at det finnes noen "barnesykdommer" hos denne operatøren. Ja det er jo Norges første "beta" bedrift som bruker hovedsak facebook som kommunikajson med kunder Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Hei igjen. Fikk idag beskjed fra Xito på mail. Hei! Du er overført til Xito, pga påske og redusert bemanning i påsken er ikke denne avbrutt. Du er nå aktiv hos Xito. Om du vil tilbake til tidligere operatør må du bestille via tidligere operatør en tilbakeportering. Ha en super dag. Med vennlig hilsen / Best regards, Ove Vik Administrerende direktør / CEO – Xito Best Friend Xito AS - The social media mobile company Vil jeg kunne få tilbake de pengene som var igjen på kontantkortet som jeg hadde hos Onecall? Og hvor lang tid tar det før jeg blir portert tilbake til Onecall? Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 En portering tar vel rundt 10 dager, det er i allefall det jeg opplever de gangene jeg bytter operatør. Lenke til kommentar
Eplehode Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Hei. Tilbake porteringen skjedde i løpet av dagen. Fikk tilbake saldoen hos onecall og Xito satt inn penger på konto som jeg betalte når jeg bestilte.. Så alt er i orden nå. Takk for alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå