Dexter-Morgan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Heisann. Jeg kjøpte meg en fuelbil for en tid tilbake. Jeg har ikke helt fått den til å gå, av en eller annen grunn. Dette irriterte meg nå når jeg kom på at jeg hadde den^^. Problemet er at den ikke vil starte. Jeg satte meg ned og skrudde fra hverandre litt deler osv. Det var en god del olje i forgasseren og eksospotten. Dette fikk jeg tømt og gjort rent. Det jeg nå tror er problemet er at blandingen av luft/fuel ikke er riktig. Og når jeg tenker meg om så skrudde jeg som en gal på de skruene når jeg kjøpte bilen:S Noen som har et tips til hvor jeg kan begynne for å prøve å få start? Hadde vært knall med litt hjelp nå Mvh Dexter Endret 24. mars 2010 av Dexter-Morgan Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hva slags bil/ motor/ produsent er dette? -har du nok strøm på tenner? -gløder pluggen bra? -drasnor eller elektrisk start? -hva slags fuel? Bruksanvisningen skal gi en instruksjon på stilling av forgasser er dette en kyosho hadde jeg stilt skrua til forgasseren helt til 0, for å så skru den 1 runde opp, og så jobbe fremover med 1/4 oppskruing pr gang Lenke til kommentar
Dexter-Morgan Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Heisann. Er kyosho, drasnor. Om pluggen gløder bra, hvordan skal jeg sjekke det? Samme som med en vanlig tennplugg eller? Japp, er nok strøm på gløderen. Er ikke helt sikker på hva fuelen heter. Orker ikke å gå ut i garasjen å sjekke nå^^ Tingen er at det er 2 skruer på forgasseren. 1 skrue der slangen med fuel kommer inn i forgasseren 1 skrue litt lengre nede på forgasseren. Det er vel turtallet? Den har jeg nok stilt på også. Også er det en skrue i enden på den selve "gassen" hvis du skjønner hva jeg mener? Den som går inn og ut og regulerer hvor mye gass man gir. Håper du kan hjelpe meg:) Mvh Dexter Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Om pluggen gløder finner du ut ved å skru den ut, for å så sette den ned på gløderen og se selv. Ikke farlig, og blir ikke varmt heller. De 2 skuene regner jeg med at det er 1 vanlig skrue, og den andre er en sort pinne som er ca 1cm lang. Er den sorte jeg mener su skal skru på Når du har pluggen ute skal du dra i startsnora. Om motoren er full av fuel vil det sprute ut litt. Det optimale er om det bare kommer damp Lenke til kommentar
Dexter-Morgan Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Pluggen gløder som bare det. Det spruter ingenting ut av forgasseren når jeg drar heller. Jeg legger ved noen bilder som jeg tok av de ulike skruene;) Hadde vært fint om noen kunne forklart meg hvilken funksjon de ulike skruene har. Og kanskje noen vet hvilke posisjoner jeg kan skru dem for å få start i det heletatt:P Vet at jeg må justere etterhvert men hadde vell vært bedre om jeg fikk start sånn at jeg kunne finjustere deretter. Den ene skruen på bildet er vanskelig å se. Den men skal likevel være muligheter for å se den;) Takker for svar. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Så langt jeg kan se er det den største inni kobberjakka som skal skrus på. Men har du ikke manualen til bilen? der står alt man trenger å vite om justering, basic reparasjon og del liste Lenke til kommentar
krizz95 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 hei, hvis du prøver å stille den skruen inni kobber hetta, helt mot kanten, og tartomgangs skruen, å skrur helt inn å 2,5ommdreininger ut, så burde dette funke Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Mener man at man har et bedre svar enn andre kan man poste det. Et innlegg kalte andre for amatører og er derfor slettet. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå