Gå til innhold

Noen som har vært i Barcelona?

Anbefalte innlegg

Skal til Barcelona i mårra med kjæresten, og lurer derfor på om det er noken som veit om noken bra resteuranter? Litt kjekkare for oss begge dersom en av oss veit om en bra resteurant eller to i stedet for å berre gå på den første vi finner. Ho blir nok ekstra imponert dersom eg seier "vi går på den her, den har eg hørt skal vere bra!" :thumbup:

Skal bu to t-bane-stopp fra La Rambla, så det kan gjerne ligge i nærheten?

Har planer om å sjekke ut Picasso musèeet, Park Guell (?), og den gotiske bydelen. Er det fleire ting vi bør få med oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom hjem fra en uke i Barcelona akkurat for ca. 2 uker siden.

Picassomuseet er et must, meget bra kunst. Hvor lenge skal dere være der? Drar du den første søndagen i måneden er det gratis inngang. Park Guell er MEGET bra. Husk at det er litt gåing oppover, men det er noen steder det faktisk er motnert rulletrapp midt i veien så det er ikke noe en frisk nordmann ikke skulle greie.

Ellers vil jeg anbefale Park de Ciutadella, en koselig park man kan strose i og se på litt arkitektur. La Sagrada de Familia er jo også noe en bør besøke, men planlegg litt tid til venting fordi det er mange busslaster med asiatere som også synes at den er fin :tease:

En restaurant jeg kan anbefale heter "Citrus" og ligger ved Passeig de Gracia. Spør i resepjonen om de kan booke et bord, for det var fullt når vi prøvde første kvelden. Fikk denne restauranten anbefalt av hotellet nemlig. Maten var på topp.

Hva restauranter angår så er det et par fine på en liten plass som heter "Plaza real" ved Ramblaen. Du finner Plaza Real lett ved å se til venstre når du går ned Ramblaen. Der finner du også et par nattklubber hvis det skulle være av interesse.

Pass på å ikke bli ranet. Barcelona er en av de byene med mest kriminalitet i Europa såvidt jeg vet. I reisefølget mitt ble hele tre kvinner/jenter forsøkt bestjålet. Metroen og bakgater om kvelden er det mye suspekt aktivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...