snurre1 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg bruker idag to stk CTX skjermer. Ting tyder på at den ene skjermen er i ferd med å takke for seg. Skjermkortet som sitter i har en DVI kontakt og en VGA kontakt. Jeg bruker derfor en overgang til den ene skjermen. Jeg vurderer å oppgradere til to stk 16:9 skjermer som betyr at jeg må ha et nytt skjermkort med to DVI kontakter. Vil dette gå greit? Eller vil dette bety at noen komponenter ikke vil "snakke" sammen. Når det gjelder hovedkortet så har det følgende betegnelse: Asus P5P800-SE, I865PE, Socket-775,ATX, (Supports Pentium D) SATA, GBLan, DDR, AGP8X. Maskinen brukes i hovedsak til video-og bilderedigering. Brukes ikke til spill. Lenke til kommentar
1232123212321 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hovedkortet ditt har en AGP-bus for å koble til skjermkortet. Det er derfor viktig at det nye kortet også er AGP og ikke f.eks PCI-express som er mest utbredt i dag. AGP er en standard som er på god vei ut av markedet, men det er stadig muligheter for å oppdrive skjermkort. Når det kommer til type kort så er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=497910%E6 et ok kort hvis du ikke skal bruke PCen til tunge grafiske oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå