Gå til innhold

Moped fylte helt feil bensin

Biler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fylt på 95 Orban (RON) bensin på mopeden min, kjøpte den fra bensin stasjonen, i boks 2% tiltaksolje, er det feil bensin?

Har jeg odlegat motoren? den lager så dritt høyt dritt lyd akurrat som at det er hull i ekson potta. Takk for hjelpen.

skal jeg bare helle ut bensinen å fylle på den vanlige?

Etter når jeg har fylt på den nye bensinen så har jeg bare startet den 2 ganger i 10 min maks. ikke mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva snakker du om?? Orban?? Tror du er litt ute på jordet.. Mener du oktan? Og RON? RON er når mopeden din er på tomgang elelr lav belastning og bruker lite bensin. MON er ved høy belastning og mer bensin. Hva tror u det har med saken å gjøre?

Hva slags bensin skal du egentlig ha? Regner med at det er 95 blyfri. Og du har mest sannsynlig EGI-ventil eller katalysator på mopeden din, og om du fyller blybensin her, så kan den slutte å virke.

Om du har 95 blyfri som drivstoff, skal du fylle 95 blyfri. Du kan også fylle 98 blfri uten at det gjør noe, men det koster mer penger.

Du sier at mopeden bråker, det kan tyde på at katalysatoren allerede har tatt skade av det. Riv ut slangen til tanken og la det renne ut i en grøft, og fyll på ny.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?? Orban?? Tror du er litt ute på jordet.. Mener du oktan? Og RON? RON er når mopeden din er på tomgang elelr lav belastning og bruker lite bensin. MON er ved høy belastning og mer bensin. Hva tror u det har med saken å gjøre?

Hva slags bensin skal du egentlig ha? Regner med at det er 95 blyfri. Og du har mest sannsynlig EGI-ventil eller katalysator på mopeden din, og om du fyller blybensin her, så kan den slutte å virke.

Om du har 95 blyfri som drivstoff, skal du fylle 95 blyfri. Du kan også fylle 98 blfri uten at det gjør noe, men det koster mer penger.

Du sier at mopeden bråker, det kan tyde på at katalysatoren allerede har tatt skade av det. Riv ut slangen til tanken og la det renne ut i en grøft, og fyll på ny.

Er vel ikke katalysator på moped. Er riktig det at mopeden skal ha totaktsolje. Er den kanna du har kjøpt oransje? Det er ikke farlig så lenge det er bensin, har kjørt mopeden min på 95 og 98 uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...